    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zażalenie na sędziego ???
    Date: Fri, 22 Nov 2013 09:46:39 +0100

    Użytkownik "Zbyszek9" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:l6l418$4lq$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > o zatrudnieniu oraz w każdym roku wpisane zarobki. W każdym roku były one
    > większe przeciętnie o 50 % od przeciętnego zarobku ogłaszanego przez ZUS
    > czy GUS w danym roku . Niestety nie mam zaświadczenia o zatrudnieniu .
    > Firma to Przedsiębiorstwo Polonijno Zagraniczne - czyli już dawno nie
    > istnieje .
    > ZUS mi tego okresu nie chce zaliczyć bo :
    > 1. W okresie od lutego 1983 był obywatel zatrudniony na 1/4 etatu
    > 2. W okresie od czerwca 1983 do zakończenia działalności w 1989 roku
    > Przedsiębiorstwo rozliczało się na podstawie deklaracji bezimiennych

    Nawet mierny adwokat to obali
    .
    > Ja twierdzę , że / o ile dobrze pamiętam / na 1/4 etatu byłem zatrudniony
    > w okresie próbnym chyba przez dwa tygodnie a może nawet i trzy miesiące
    > ale później normalnie pracowałem na całym etacie . A to , że zakład
    > rozliczał się bezimiennie , to nie moja wina . ja mam stemple o wysokości
    > zarobków i domyślam się , że od tych zarobków były mi potrącane składki na
    > ZUS .
    > Niestety sędzina twierdzi , że skoro ZUS nie ma comiesięcznej listy płac ,
    > to ZUS ma prawo mi nie zaliczyć tego okresu .

    ^^^To nieprawda. Dotyczy okresu po 1990 r.

    Twój główny problem to brak świadectwa pracy. Ja osobiście bym Ci też nie
    zaliczyła tego okresu przy braku świadectwa pracy. Nie mogę sobie wyobrazić
    jak można pracować tyle lat i nie mieć na to "papieru", zwłaszcza w czasach
    komuny gdzie każda firma (nawet mała) miała kadry.
    Masz dwie drogi:
    - znajdź archiwum w którym są dokumenty tej firmy
    albo
    - znajdź świadków którzy potwierdzą Twoją prawdomówność

    Rządanie listy płac po 1990 r. wynika z faktu że początkowo firmy tak jak za
    komuny rozliczały sie z ZUS bezimiennie i np. właściciel małej firmy
    wystawiał po latach RP-7 z zarobkami znacznie większymi od otrzymywanych i
    oskładkowanych, co w efekcie prowadziło do wyższej emerytury. ZUS kiedyś
    podał że szacunkowo takich zfałszowanych zaświadczeń jest nawet kilkaset
    tysięcy.
    Oczywiście dotyczy to czasów gdy nie było OFE.

    pozdr