  • Data: 2013-11-22 13:32:27
    Temat: Re: Zażalenie na sędziego ???
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 Nov 2013 13:10:11 +0100, boukun napisał(a):

    > Nie wiem do czego służył, jeśli takowy był już w latach PRLu, ale na
    > pewno nie był wymagany i wystawiany obligatoryjnie do ubiegania się o
    > emeryturę.

    Był wymagany do ubiegania się o emeryturę albo o rentę. Nie był
    wystawiany obligatoryjnie, ale na żądanie pracownika. Młodzi pracownicy
    go nie żądali, bo do emerytury i tak liczyło się zazwyczaj tylko ostatnie
    10 lat pracy. A poza tym było wiadomo, że przecież żadna firma w tych
    czasach nie mogła po prostu przestać istnieć więc na Rp-7 zawsze będzie
    czas.

    > W czasach, przed obowiązywaniem regulacji o kapitale
    > początkowym, standardowo pracodawca wydawał świadectwo pracy i tam
    > potwierdzał wysokość ostatnich zarobków.

    Świadectwo pracy nigdy nie było dokumentem do emerytury/renty bo
    zawierało tylko ostatnią pensję zasadniczą. Z jednej strony nie było w
    nim np. informacji o rzeczywiście wypłaconej premii a z drugiej
    informacji o wcześniejszych zarobkach i terminie ostatniej podwyżki.

    > Zależy, co masz na myśli, jakie zapisy w książeczce. W moim przypadku
    > mam tylko stemple o zatrudnieniu i okresie zatrudnienia, nie ma tam
    > wysokości zarobków, te są na świadectwach pracy i taka była standardowo
    > procedura wydawania dokumentacji o zatrudnieniu w czasdach PRLu. A i
    > okresów zatrudnienia potwierdzonych zarówno w książeczce, jak i na
    > świadectwach nie w pełni ZUS uznał, bo dopatruje się nie wiedząc na
    > jakiej podstawie, że za jakiś tam wycięty okres nie były odprowadzane
    > składki...

    A ja mam w domu jeszcze legitymację ubezpieczeniową mojego ojca z lat 60-
    tych XX w. gdy pracował w teatrze. W każdym roku są wpisane kwoty
    rzeczywistych zarobków z dwoma czytelnymi podpisami, pieczątką imienną
    głównego księgowego i pieczątką firmową. I jestem niemal pewien, że gdyby
    na podstawie takiej legitymacji trzeba było obecnie naliczać kapitał
    początkowy to ZUS nie robiłby problemu.