  • Data: 2013-11-22 13:10:11
    Temat: Re: Zażalenie na sędziego ???
    Od: "boukun" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:528f0429$0$2149$65785112@news.neostrada.pl...

    > Druk Rp-7 to jeden z najstarszych druków ubezpieczeniowych. Istniał już w
    > zamierzchłym PRL-u gdy jeszcze słowo "kapitał" wywoływało całkiem inne
    > skojarzenia niż "kapitał początkowy".

    Nie wiem do czego służył, jeśli takowy był już w latach PRLu, ale na pewno nie
    był wymagany i wystawiany obligatoryjnie do ubiegania się o emeryturę. W
    czasach, przed obowiązywaniem regulacji o kapitale początkowym, standardowo
    pracodawca wydawał świadectwo pracy i tam potwierdzał wysokość ostatnich
    zarobków. Abstrahując, dzisiaj jest wyumagany tylko w stosunku do pracodawców,
    którzy zatrudniają więcej jak 20 pracowników, a u mnie ZUS a za nim reżimowe
    sądy wymagali ode mnie takowych potwierdzeń za zatrudnienie w TKKF (6
    pracowników w czasach PRLu) i jako kelner na dyskotece w Łazach (6 zatrudnionych
    w czasach PRLu).

    > W tych przypadkach, które znam ZUS nie kwestionuje zapisów w książeczkach
    > zdrowia. Pod jednym warunkiem. Muszą być sporządzone i potwierdzone
    > zgodnie z przepisami istniejącymi w momencie ich dokonania. A podobno to
    > zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj chodzi o ilość potrzebnych podpisów i
    > pieczątek.

    Zależy, co masz na myśli, jakie zapisy w książeczce. W moim przypadku mam tylko
    stemple o zatrudnieniu i okresie zatrudnienia, nie ma tam wysokości zarobków, te
    są na świadectwach pracy i taka była standardowo procedura wydawania
    dokumentacji o zatrudnieniu w czasdach PRLu. A i okresów zatrudnienia
    potwierdzonych zarówno w książeczce, jak i na świadectwach nie w pełni ZUS
    uznał, bo dopatruje się nie wiedząc na jakiej podstawie, że za jakiś tam wycięty
    okres nie były odprowadzane składki...

    boukun