  • 1. Data: 2006-11-14 15:05:26
    Temat: Zatargi sąsiedzkie
    Od: "Grzesiek" <n...@t...epf.pl>

    Witam,
    Pozwolę sobie opisać pewne kuriozum. Otóż mój teść zabrał się pewnego dnia
    za układanie kostki brukowej przed swoim domem, na wjeździe do garażu. Jak
    to przy pracach budowlanych bywa, do pomocy użył również taczki. Taczkę
    wyładowaną kostką brukową postawił w bramie dosyć niefortunnie, gdyż
    wystawała na uliczkę dojazdową do posesji (uliczka to dość szumne
    określenie, jest to ciąg pieszo-jezdny, również z kostki brukowej). Sąsiad,
    który wykręcał samochodem na uliczce, uderzył w taczkę, przewrócił ją i przy
    okazji porysował zderzak. Przyjechała policja, zrobiła zdjęcia i wysłuchała
    stron. Mimo, że w chwili zdarzenia na uliczce nikogo nie było, sąsiad
    przyprowadził dwóch znajomych - podobno naocznych świadków. Okazało się
    wtedy, że to teść z pianą na ustach i obłędem w oczach chwycił za taczkę i z
    premedytacją przygrzmocił w auto sąsiada.
    Do niedawna wszystko to traktowaliśmy z przymrużeniem oka. Teść był na
    komendzie złożyć zeznania. Dowiedział się wtedy, że sąsiad przedstawił
    wycenę szkody od lakiernika - 520 zł. Nie zostali jeszcze przesłuchani
    świadkowie wskazani przez teścia - teściowa, która pomagała przy budowie
    oraz syn, który podbiegł do okna, jak usłyszał huk. Policjant stwierdził, że
    skoro to rodzina, to ich zeznania i tak nie mają znaczenia. Wczoraj teść
    dostał pismo, że jest podejrzany o popełnienie przestępstwa z art. 288 par 1
    KK. Ponieważ zaczyna to przekraczać granice zdrowego rozsądku, zaczęliśmy
    się zastanawiać, co z tym wszystkim zrobić.
    Taczka ma taką śmieszną właściwość, że gdy stoi oparta o ziemię, to przód
    jej idzie do góry. Natomiast gdy prowadzi ją człowiek, to przód znajduje się
    niżej. W takim razie wystarczy chyba zmierzyć wysokość taczki w spoczynku i
    porównać ją z wysokością zadrapań na zderzaku (o ile sąsiad ich jeszcze nie
    zamalował). To chyba powinno rozstrzygnąć, czy taczka stała, czy była
    prowadzona. I tutaj moje pytanie: czy można zmusić policję do zrobienia
    takiego pomiaru? Sąsiad trzyma samochód na podwórku i my zmierzyć tego nie
    możemy.
    Z zeznań świadków sąsiada wynika, że stali w miejscu, z którego nie widać
    miejsca zdarzenia - zasłania je płot. Czy można jakoś zebrać świadków i
    policję w tym miejscu, żeby pokazali w jaki sposób to wszystko zobaczyli?
    Czy można domagać się, aby sąsiad udostępnił samochód do wykonania wyceny
    przez wskazanego przeze mnie lakiernika?

    Grzesiek

  • 2. Data: 2006-11-14 15:41:52
    Temat: Re: Zatargi sąsiedzkie
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Czy można domagać się, aby sąsiad udostępnił samochód do wykonania wyceny
    > przez wskazanego przeze mnie lakiernika?

    Jezeli dojdzie do rozprawy to zaprzecz wszystkiemu i sproboj przekonac sąd
    do powołania biegłego. Generalnie jednak jesli nie bedzie zdjęc samochodu
    to będą zeznania przeciwko zeznaniom.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 3. Data: 2006-11-14 16:26:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grzesiek wrote:

> [...]
    > Czy można domagać się, aby sąsiad udostępnił samochód do wykonania wyceny
    > przez wskazanego przeze mnie lakiernika?

    A po co? Przy tak idiotycznych kłamstwach sąsiada w sądzie nie ma szans
    - o ile wszystkiego dopilnujesz.

    Primo: sam zarzut celowego staranowania taczką wydaje się co najmniej
    idiotyczny.

    Secundo: różnice wysokości uszkodzeń, choć nie są 100% pewne (może np.
    akurat w tym miejscu coś wystawało i taczka podskoczyła) będą widoczne
    na zdjęciach.

    Tertio: zeznania "świadków" nie trzymają się tzw. kupy.

    IMHO skończy się w najgorszym przypadku na umorzeniu, a w najlepszym na
    skazaniu sąsiada i jego "świadków" za wprowadzanie w błąd wymiaru
    sprawiedliwości.

  • 4. Data: 2006-11-14 17:28:31
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:ka7p24-j1e.ln1@ncc1701.lechistan.com
    użytkownik *Andrzej Lawa* napisał(a):

    > IMHO skończy się w najgorszym przypadku na umorzeniu, a w najlepszym
    > na skazaniu sąsiada i jego "świadków" za wprowadzanie w błąd wymiaru
    > sprawiedliwości.

    Zwłaszcza świadków, którzy mają obowiązek mówić prawdę. Czy ma tu sens
    poproszenie o to, żeby składali zeznania pod przysięgą, a jak zełżą to
    zrobić z tego użytek? Jak? No i może jak będą musieli składać zeznania
    pod przysięgą, to może się opamiętają i przypomną sobie że niczego nie
    widzieli... ;)

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2006-11-14 20:23:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Big Jack wrote:

> [...]
    > zrobić z tego użytek? Jak? No i może jak będą musieli składać zeznania
    > pod przysięgą, to może się opamiętają i przypomną sobie że niczego nie

    Pomyliła ci się rzeczywistość z amerykańskimi filmami.

    U nas się nie przysięga.

    Świadek ma obowiązek ZAWSZE mówić prawdę i przed złożeniem zeznań jest
    uprzedzany o odpowiedzialności karnej.

    To samo dotyczy "poszkodowanego".

    Tylko oskarżony o popełnienie przestępstwa może (formalnie) bezkarnie
    kłamać.

  • 6. Data: 2006-11-14 21:11:19
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:h7lp24-ule.ln1@ncc1701.lechistan.com
    użytkownik *Andrzej Lawa* napisał(a):

    > Pomyliła ci się rzeczywistość z amerykańskimi filmami.
    >
    > U nas się nie przysięga.

    Nie wmawiaj mi, że to czego byłem uczestnikiem i świadkiem na sali
    sądowej to był amerykański film.

    > Świadek ma obowiązek ZAWSZE mówić prawdę i przed złożeniem zeznań jest
    > uprzedzany o odpowiedzialności karnej.

    Tu jesteśmy zgodni

    > Tylko oskarżony o popełnienie przestępstwa może (formalnie) bezkarnie
    > kłamać.

    Też się zgadzam

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2006-11-14 21:22:17
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > U nas się nie przysięga.

    składa się przyrzeczenie, co za róznica ?

    KG