  • 171. Data: 2010-09-07 11:29:14
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message
    news:i603gv$dgq$1@node1.news.atman.pl...

    > No tak, z tego punktu widzenia to racja.

    Nie, nie racja.
    Muzykantow to se mozesz wiziasc lub nie, z pochowkiem nie masz wyjscia.
    Od momentu zatwierdzenia konkordatu praktycznie wszystkie cmentarze przeszly
    pod wladanie ksiezy, wiec nie ominiesz.

  • 172. Data: 2010-09-07 11:37:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-09-2010 17:52, Artur Kosmal pisze:

    > uwazasz zatem, ze pogrzeb "komunalny" = chowanie jak psa ? ciekawe...

    No wiesz, nikt tak nie osłodzi straty osoby bliskiej, jak ksiądz
    odklepujący mechanicznie te same teksty i smętne "Ave Maria" na
    rozstrojonych skrzypcach w tle (na dodatek zwykle do połowy Gounod a od
    połowy Schubert, ale kto się zorientuje?).

    A nad grobem koniecznie capstrzyk US Army na trąbce (a Bach się w
    grobie przewraca).

    Najładniejszy pogrzeb jaki widziałam miał Religa.
    Jak tak się chowa "jak psa", to ja poproszę.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 173. Data: 2010-09-07 11:44:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-09-2010 20:25, Ikselka pisze:
    > A ksiądz niby czemu miałby? - to
    > jego praca, z której się utrzymuje:

    A mnie uczyli, że to "posługa kapłańska". Posługa - od "służyć".
    I że ksiądz wiernemu nie może odmówić, a co dostaje, to dobrowolny datek.
    To to wszystko ściema?

    Jak to leciał? "Niech Twoje słowo będzie tak tak, nie nie".
    I jeszcze "prędzej wielbłąd przejdzie przez ucho igielne..."

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 174. Data: 2010-09-07 11:52:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-09-2010 21:18, Ikselka pisze:
    > "Wiele osób decyduje się na spopielenie ciał ze względu na koszty. Cała
    > ceremonia z dzierżawą miejsca na urnę zamknie się w granicach ok. 4,5 tys.
    > zł. Koszt kremacji w Łodzi to 1500 zł. "700 zł kosztuje spopielenie, 300 zł
    > trumna, 300 zł urna, a 200 zł to koszty transportu ciała" - wyjaśnia
    > "Faktowi" Witold Skrzydlewski. Nisza w Krakowie z miejscem na sześć urn,
    > dzierżawiona na 30 lat to koszt 3 tys. zł. A tradycyjny pogrzeb i nagrobek
    > kosztują dużo więcej - od 5 do 8 tys. zł."

    Tutaj tanie i jeszcze po śmierci będzie z człowieka konkretny pożytek a
    nie tylko ekstra wkład w efekt cieplarniany.

    http://donacja.sum.edu.pl/o_donacji.html

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 175. Data: 2010-09-07 11:58:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-09-2010 21:20, Ikselka pisze:

    > Jest tym samym: godzisz się albo nie, a jeśli nie podoba się, to zmień
    > kościół.

    A czytałaś co trzeba zrobić, żeby KK Cię wypuścił ze swoich szponów?

    Jakby mnie ktoś bez mojej zgody zapisał do kółka garncarskiego, to by
    mnie wykreślili przy pierwszej wizycie i to z przeprosinami.
    Nikt by nie wymagał dwóch świadków, papierów sprzed 40 lat z drugiego
    końca Polski i nie załatwiał sprawy zostawieniem "czasu do namysłu" do
    świętego nigdy, bo a nuż zapałam jednak miłością do gliny za rok albo dwa.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 176. Data: 2010-09-07 12:01:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-09-2010 21:37, Jotte pisze:
    > W wiadomości news:i60qvl$hdp$1@news.onet.pl Alek

    > Bo zwykle jest.

    Znałam jednego przystojnego i fajnego księdza.
    Niestety, ożenił się...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 177. Data: 2010-09-07 12:05:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-09-2010 21:51, animka pisze:

    > To by już uwłaczyło mojej godności. Pochodzę z rodziny katolickiej,
    > jestem katoliczką.

    A tak, to znany fakt, że katolicyzm powoduje przerost poczucia własnej
    godności. Podobno rośnie nawet posmierci, jak paznokcie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 178. Data: 2010-09-07 13:46:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-09-2010 23:54, Robert Tomasik pisze:
    ?
    > Sam jestem ciekaw tej argumentacji. Nie jest prosto udowodnić, że Bóg
    > istnieje

    Nie da się. Wszelkie przytaczane przez stulecia "dowody" są w
    reczywistości zaledwie argumentami, i to opartymi na założeniu, że coś
    musi istnieć, ponieważ jakby nie istniało to by było niefajnie/
    nieładnie/bardzo by nam się nie podobał taki świat/ BO TAK.

    > i dlatego nazywamy to wiarą.

    I słusznie, i zgodnie ze słownikiem języka polskiego.

    > Ale udowodnienie, ze nie istnieje
    > też może być poważnie skomplikowane moim zdaniem.

    Nie jest. Najpierw osoba która twierdzi, że coś (np. bóg ale może być
    cokolwiek, jednorożec albo babok) istnieje, ściśle to coś definiuje.
    W końcu musimy uzgodnić o czym konkretnie mówimy - nie spotkałam dwóch
    katolików którzy mieliby identyczną wizję swojego boga (i dzięki temu
    teologowie mają z czego żyć), a co dopiero jak dołączymy inne wyznania.

    A potem jedzie się przez definicję punkt po punkcie.

    Na razie jeżeli chodzi o bogów, nie ma takiej, która byłaby w miarę
    spójna i jednocześnie nie kwalifikowała się jako "rozmyty deizm na bazie
    panteizmu" lub "bóg agnostyków", dlatego tej procedury nie udało się
    jeszcze przeprowadzić.
    Podobno największy problem z udowodnieniem ateiście, że bóg istnieje to
    ten, ze on w niego nie wierzy.

    Wszelkie ściślejsze definicje, w tym znajomy, osobowy bóg JHWH
    (pierwotnie bóg wojny w politeistycznym panteonie pewnego pasterskiego
    plemienia zamieszkującego w epoce brązu dzisiejszy Izrael i Palestynę) i
    jego późniejsza mutacja zwana potocznie Allahem, kupy się nie trzymają a
    dziury w definicji zalepia się "wielką tajemnicą wiary" itp frazesami
    które maja uciąć dyskusję.

    Kiedyś było łatwiej, jak ktoś za bardzo drążył i zadawał niewygodne
    pytania to się go pakowało na stos i z głowy. Teraz co najwyżej można
    sie obrazić na takiego dociekliwego niedowiarka i iśc do innej
    piaskownicy, co jest częstym "chwytem erystycznym" różnych nawracaczy.

    Z bóstwami politeistycznymi to już się koncepcyjnie sami Żydzi,
    chrześcijanie i muzułmanie rozprawili, więc robota z głowy.

    Przypominam, że ateista to osoba która wierzy w zaledwie jednego boga
    mniej niż monoteista. Taki np. Hunduista jest usprawiedliwiony, ma tylu
    bogów, że trudno się połapać, ale jednego to wypadaloby dobrze znać i
    potrafić opisać.

    A jakoś z tym ciężko. Ta cała kasa na katechetów mogłaby zaowocować
    chociaż wiedzą, w co właściwie się wierzy.

    Notabene, jeżeli bóg istnieje, jest ateistą.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 179. Data: 2010-09-07 13:51:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-09-2010 00:19, animka pisze:

    > My mamy groby rodzinne w Wilanowie, tam gdzie Radziwiłłowie, Potoccy,
    > czy Roman Wilhelmi.

    To jest urocze, być dumnym z czegoś do czego się palca nie przyłożyło.
    A sam cokolwiek osiągnęłaś? Pewnie nie, bo byś się nie musiała trupami
    chwalić.

    A jakbyś urodziła się jako potomek żydowskiego handlarza starzyzną z
    Powiśla?
    Wyobraź sobie - nie mieć rodzinnych trupów pochowanych w Wilanowie, co
    za tragedia!!!
    Czym byś się wtedy mogła pochwalić, no czym?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 180. Data: 2010-09-07 13:54:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-09-2010 00:12, Jotte pisze:

    > Tylko idiota może próbować udowadniać jedno czy drugie. Mądry
    > człowiek na pytanie czy bóg istnieje odpowiedź ma jedną - nie wiem.

    Mądry człowiek pyta: a który bóg konkretnie? A nie robi sobie jakieś
    nieuprawnione założenia.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813