  • 21. Data: 2023-04-19 18:05:12
    Temat: Re: Zaraza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Apr 2023 07:56:55 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > mają indentycznej infra/struktury medycznej, jej zarządzania, społecznej,
    > kultury, etc. etc. to takie porównania są z lekka albo i mocniej o kant
    > dupy. Może szwedzka służba zdrowia była wydolna nawet z puszczeniem
    > wszystkiego na żywioł, a polska jest niewydolna nawet bez kowida, więc
    > taki kowid robi dużo większe w niej spustoszenie nawet przy mega
    > restrykcjach. A może Szwedzi szanują bardziej przestrzeń osobistą, a
    > Polacy włażą na siebie i się tulą przy byle okazji. Może odwiedzają się
    > cześciej. Może używają czesciej komunikacji miejskiej. Moze może może.

    Tak to jakos tlumaczyli, ale porównanie np Szwecja-Norwegia-Finlandia,
    czy Belgia-Niderlandy, albo Hiszpania-Portugalia jest ciekawe.

    UK-Irlandia ... widzę duza zgodnosc od polowy 2021.
    Ale wczesniej polityka Johnsona sie jakos kiepsko sprawdziła ...

    Chociaz ... podobnie jest w wielu krajach Europy.
    Szczepionka zadziałała, czy Omikron?

    A my teraz mocno pod kreską, czy po prostu dane powoli spływają?

    J.

  • 22. Data: 2023-04-19 18:20:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2023 o 18:05, J.F pisze:

> [...]
    > Ale wczesniej polityka Johnsona sie jakos kiepsko sprawdziła ...
    >
    > Chociaz ... podobnie jest w wielu krajach Europy.

    Sczepionka działała dość dobrze póki była wykorzytywana zgodnie z tym co
    sobą prezentowała - czyli odporność na ten szczep do którego była
    stworzona i dość krótko (oraz w sezonie, bo na choroby sezonowe szczepi
    się na początku sezonu a nie poza). Potem przyszedł omicron i wyrównał -
    większość się zaraziła i nabyła odporność mało przy tym umierało.

    I tej części równania nikt rozsądny (ja również) nie kwestionuje.
    Problemem jest to, że potem jak już okazało się że szczepionka
    przypomina tą na grypę (czemu miałaby nie?):) próbowano szykanować
    niezaszczepionych (poza sezonem) pod pozorem przerywania transmisji,
    które nie następowało. Można się nawet dyskutować czy jej nie zwiększała
    - skąpoobjawowi zaszczepieni dalej łazili zamiast brać zwolnienie i
    siedzieć w domu. Próbowano zrobić metodami pozaprawnymi "obowiązkowe"
    szczepienia na zasadzie dobrowolności, ale jak nie to nie masz praw
    człowieka. A tymczasem rozwiązanie było proste - skoro państwo uważało
    że szczepienie powinno być obowiązkowe, to należało je wpisać
    rozporządzeniem na listę szczepień obowiązkowych zamiast robić fikołki.
    Tylko wtedy nie dałoby się utrzymać ilizji dobrowolności (z
    podpisywaniem kwitów) i trzebaby za to wziąć odpowiedzialność.

    > A my teraz mocno pod kreską, czy po prostu dane powoli spływają?

    Teraz jak się interesujesz, to jesteś szur:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-04-19 20:10:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2023 o 17:46, Shrek pisze:

    > Może, ale to nie tak działa. Skoro ktoś w imię czegoś zamknął gospodarki
    > i spowodował światory kryzys, to wypadałoby żeby to potem przeanalizować
    > - co było dobrze, jakie dało efekty a co należy poprawić. Choćby po to
    > żeby następnym razem wiedzieć. Nic takiego nie nastąpiło.

    A nie - przepraszam są opracowania - "excess mortality lockdown"

    pierwszy link - https://gh.bmj.com/content/7/11/e009032 australia, mocny
    lokdałn - wyszło im że śmiertelność spadła... we wszystkich kategoriach
    chorób. Trochę dziwne bo world in data twierdzi że wzrosła... - jak dla
    mnie błąd danych, albo źle zrozumiałem konkluzję.

    drugi link - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9426308
    /(gov w
    nazwie) "This study failed to demonstrate statistically significant,
    beneficial effects of statewide lockdown measures in 2020, while also
    finding major adverse economic impacts. " Czyli nie udało się
    potwierdzić że pomogło "medycznie" za to zaszodziło wkonomicznie... minus.

    trzeci -
    https://www.wsj.com/articles/how-deadly-were-the-cov
    id-lockdowns-excess-deaths-alcohol-heart-disease-acc
    idents-life-youth-11673440091
    - trochę nie na temat i źródło takie se - For Americans under 45, there
    were more excess deaths without the virus in 2020-21 than with it. - ale
    wniosek ciekawy;)

    czwarty -
    https://www.thelancet.com/article/S0140-6736(21)0279
    6-3/fulltext -
    lancet - "Funding Bill & Melinda Gates Foundation (...) ;)
    "We estimated that several countries, including Australia and New
    Zealand, have had negative excess mortality during the pandemic. This
    observation is probably due to decreases in mortality from diseases and
    injuries for which exposure to related risks has been reduced during the
    pandemic. " -

    czyli że lokdałn generalnie zmniejsza śmiertelność - znów Australia;)

    Piąty https://www.nature.com/articles/s41586-022-05522-2 - nic konkretnego,

    Szósty -
    https://www.who.int/news/item/05-05-2022-14.9-millio
    n-excess-deaths-were-associated-with-the-covid-19-pa
    ndemic-in-2020-and-2021
    - zero o lockdownie.

    Reasumując - jedno (drugi link) że lokdałn nie pomógł a zaszkodził, trzy
    (pierwszy, trzeci i czwarty) że lokdałny zmniejszają śmiertelność... ale
    ogólną a nie od kowida, czyli na sam kowid też nie pomógł, dwa nie na
    temat;) Wychodzi na to, że zdania ekspertów są zgodne - na sam kowid
    lokdałn nie pomaga;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-04-19 20:53:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2023 o 20:10, Shrek pisze:

    > A nie - przepraszam są opracowania - "excess mortality lockdown"

    Można jeszcze lepiej - google oferuje "Artykuły naukowe dla lockdown
    impact on excess mortality"
    https://scholar.google.pl/scholar?q=lockdown+impact+
    on+excess+mortality&hl=pl&as_sdt=0&as_vis=1&oi=schol
    art

    pierwszy - https://gh.bmj.com/content/7/11/e009032.abstract - to samo co
    wcześniej - lokdałn zmniejsza śmiertelność ze wsztstkich powodów - covid
    nie wyróżnia się
    - czyli minus.

    Drugi -
    https://www.ingentaconnect.com/content/wk/jom/2022/0
    0000064/00000009/art00013
    - "There was no statistical relationship between excess mortality and
    openness scores, while there were strong relationships with employment
    measures. These results suggest that lockdowns are not sufficiently
    beneficial for future use in this pandemic and raise concerns for use in
    future pandemics."

    - minus.

    trzeci - "The evidence highlights the importance of sufficiently funded
    healthcare systems with universal access and strong primary healthcare
    in the battle against the pandemic. An early response to Covid-19,
    including borders' controls and a strong test and trace capacity, could
    improve epidemiological surveillance and minimize excess mortality, with
    stringent and lengthy lockdowns not providing a significant benefit"

    - znów minus (lokdałnów na początku nikt specjalnie nie kontestował)

    Czwarty (lombardia) - Conclusion Excess mortality was significantly
    higher than that officially attributed to COVID-19, disclosing its
    hidden burden likely due to indirect effects on the health system.
    Time-series analyses highlighted the impact of lockdown restrictions,
    with a lower excess mortality in the HPA where there was a smaller delay
    between the epidemic outbreak and their enforcement.

    Zaobserwowano, że działa w krótkim okresie dwóch tygodni. - czyli plus
    na reagowanie na fale, minus na długi okres.

    Ogólnie - minus ogólnie - plus "na chwilę" jak dobrze wcelowany. W
    dłuższym rozrachunku się rozmywa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-04-19 21:51:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.04.2023 o 17:46, Shrek pisze:

    > A tu kwiatek wyskauje że "najbardziej narażeni są najmłodsi"

    Masz poważny problem. Z głową. Serio.
    To nie ja z tym wyskakuję.
    Jeszcze nie zauważyłeś, że cytuję ludzi, których wiarygodność w tym
    temacie jest lata świetlne większa od twojej?

    Nie dyskutujesz ze mną, tylko z tymi ludźmi. Ja się na tym nie znam.
    Z ludźmi, którzy mają o tym pojęcie. Dlatego cytuję ich, a nie ciebie.
    I ty to doskonale wiesz i rozumiesz, ale brniesz w jakieś poboczne
    absurdy, że niby wrzeszczę "wielkimi literami", chociaż nawet pisowska
    ameba by się zorientowała, że to był cytat.

    > i jak mu zwracam uwagę, że to bzdura

    Bzdura, bo ty tak twierdzisz?
    Nawet już starsze dzieci rozumieją, że takie twierdzenie bez argumentów
    jest śmieszne. O "zwracaniu uwagi" z litości nie wspomnę. Zwracać uwagę,
    to ty se możesz wiesz komu.
    Jak rozmawiasz z dorosłymi, to przynajmniej spróbuj zachowywać się jak
    dorosły zamiast tupać nóżką "bo ja ci zwracam uwagę, bo tak twierdzę".

    > i gówno na wejściu daje gówno na wyjściu to
    > się burzy, że on tylko bzdury cytuje.

    I co ci odpisali jak im zwróciłeś uwagę?

    Jestem prawie na 100% pewien, że nie masz pojęcia, czy to są bzdury.
    Prawie na 100%, bo może jesteś jakimś uznanym autorytetem w tej
    dziedzinie tylko o tym nie wiem. Może nawet nie tyle uznanym, co w ogóle
    masz jakiekolwiek o tym pojęcie, oprócz takiego, które obserwujesz przez
    okno, czyli gówno na wejściu daje gówno na wyjściu.
    Jesteś? Pochwalisz się publicznie swoim dorobkiem naukowym, albo chociaż
    zawodowym w tej dziedzinie? Użyj argumentu.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 26. Data: 2023-04-19 22:17:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2023 o 21:51, Kviat pisze:

    > Masz poważny problem. Z głową. Serio.
    > To nie ja z tym wyskakuję.
    > Jeszcze nie zauważyłeś, że cytuję ludzi, których wiarygodność w tym
    > temacie jest lata świetlne większa od twojej?

    cytujesz ludzi, który twierdzą że na kowida najbardziej narażeni są
    najmłodsi i twierdzisz, że oni są wiarygodni?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-04-19 22:41:06
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 19.04.2023 o 21:51, Kviat pisze:

    > Nie dyskutujesz ze mną, tylko z tymi ludźmi. Ja się na tym nie znam.

    jprd, to niech silnoręki sprawdzi co to za ludzie.

    PD

  • 28. Data: 2023-04-19 22:53:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.04.2023 o 22:17, Shrek pisze:

    > cytujesz ludzi, który twierdzą że na kowida najbardziej narażeni są
    > najmłodsi i twierdzisz, że oni są wiarygodni?

    Ty twierdzisz, że nie są, więc podważ ich wiarygodność.
    Opublikuj swoje wyniki badań i obserwacji, poproś ich (albo kogoś, kto
    ma o tym pojęcie) o recenzję i napisz co ci odpisali. Może nawet
    zamieszczą sprostowanie tych "bzdur", które podali pod własnym nazwiskiem?
    Udowodnij, że jesteś bardziej wiarygodny od nich, że to ty masz rację, a
    ja nie będę miał żadnego problemu żeby się pokajać tutaj publicznie na
    grupie i cię przeprosić za to, że zacytowałem śródtytuł razem z wielkimi
    literami.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 29. Data: 2023-04-19 22:57:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2023 o 22:41, PD pisze:

    > jprd, to niech silnoręki sprawdzi co to za ludzie.

    Sprawdziłem:

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=d
    r+Ilona+Ma%C5%82ecka.

    Publikacji recenzowanych nie znalazłem (innych zresztą też nie). Ale
    jest konto na ista, fejsbuku i jutubie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-04-19 23:03:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2023 o 22:53, Kviat pisze:

    > Ty twierdzisz, że nie są, więc podważ ich wiarygodność.

    Przecież dostałeś - zdecydowana większość ofiar covid to seniorzy.
    Dzieci i młodzież nie stanowią nawet procenta. Są w granicach błędu
    statystycznego i z tego co pamiętam to dopóki podawano informacje na
    temat wieku i chorób wspólistniejących to w całej polsce było
    kilkanaście zgonów <18 lat z czego _żaden_ na kowida, wszystkie z
    chorobami wspóistniejącymi. Prawdopodobnie były to dzieci ciężko chore
    na inne choroby którym wyszedł dodatni wynik.

    Jeszcze raz - ty poważnie uważasz (tak wiem tylko cytujesz, ale się
    chyba ze swoim źródlem zgadzasz) że "najmłodsi są najbardziej
    zagrożeni"? Przecież to clickbiatowy śródtytuł.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!