  • 51. Data: 2012-02-14 17:24:47
    Temat: Re: Zapominam czy odmawiam? Co jest skuteczniejsze? (Szyfrowanie)
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 13:06:32 +0000, adarek napisał(a):

    > Bo ludziki sa wygodne i fajnie jest
    > Photoshopa uzywac do malych poprawek - gdyby jednak musieli zakupic
    > photoshopa - poszukaliby czegos tanszego, mniejszego tudziez darmowego
    > (a wydawca i tak kasy by nie zarobil).

    I dlatego trzeba ich tego oduczyć karząc surowiej niż to wynika z
    praktycznego podejścia.
    Na szczęście programy idą w kierunku Software as a Service, więc za jakiś
    czas nie będzie co kopiować i ludzie nauczą się płacić za korzystanie, bo
    nie będzie innej metody.

    Henry

  • 52. Data: 2012-02-14 18:00:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Henry(k)" napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]
    > czas nie będzie co kopiować i ludzie nauczą się płacić za korzystanie, bo

    Zapominasz, że piractwo jest potrzebne. Producenci na piractwie także zarabiają!

  • 53. Data: 2012-02-14 18:13:03
    Od: adarek <a...@g...com>

    On 14/02/2012 17:24, Henry(k) wrote:

> [...]
    > czas nie będzie co kopiować i ludzie nauczą się płacić za korzystanie, bo

    Na szczescie programy ida w kilku kierunkach. SaS ale nie tylko GNU
    (tudziez inne wolne licencje) rozwijaja sie swietnie - z opcja
    ewntualnego placenia za wsparcie.

    Zatem swiat moze sie rozwinac w nieco innym kierunku niz Panowie wydawcy
    sobie by zyczyli. Ich zaciekla walka o kase dzisiaj moze przyniesc
    wymierne straty w przyszlosci.

    Walka dzis z piractwe moze spowodowac, ze ludzie poprzenosza sie (naucza
    sie) softu tanszego (albo bezplatnego) - migracja tych klientow z
    powrotem do softu platnego moze byc trudna.
    Sile takiego przyzwyczajenia (tylko w druga strone) wciaz widac i bazuje
    na niej Microsoft.

    Namowienie takiego delikwenta, ktory zorientuje sie, ze moze poprawic
    swoje zdjatka rownie efektywnie w GIMPie jak i Photoshopie by kupil
    Photoshopa (gdy juz sie nauczy GIMPa) moze byc trudne albo niemozliwe.

    A jesli policzyc ludzi, ktorzy naprawde potrzebuja funcji ktore ma
    Photoshopa a nie ma GIMPa - Adobe moze nie zarobic wystarczajaco duzo
    (albo licencja zdrozeje kilkukrotnie).

    Darek.

  • 54. Data: 2012-02-14 19:11:09
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2012-02-14 19:00, qwerty pisze:
    > Zapominasz, że piractwo jest potrzebne. Producenci na piractwie także
    > zarabiają!

    I to całkiem nieźle. W zasadzie lepiej niż na sprzedaży. W którejś z
    gazet była rozpiska jakie kwoty są pozyskiwane z odszkodowań a jakie ze
    sprzedaży. Okazało się że odszkodowania to lepszy biznes niż sprzedaż
    oprogramowania.

  • 55. Data: 2012-02-14 19:17:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PesTYcyD" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > Okazało się że odszkodowania to lepszy biznes niż sprzedaż oprogramowania.

    Nie mam na myśli odszkodowania.

  • 56. Data: 2012-02-15 07:10:21
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 19:00:06 +0100, qwerty napisał(a):

    > Zapominasz, że piractwo jest potrzebne. Producenci na piractwie także zarabiają!

    Masz na myśli coś jeszcze poza przyzwyczajaniem do swoich programów i
    ustalanie "standardów" (typu "przyjmujemy do wysruku tylko .psd/.cdr")?

    Henry

  • 57. Data: 2012-02-15 07:19:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.02.2012 08:10), Henry(k) wrote:

    > Masz na myśli coś jeszcze poza przyzwyczajaniem do swoich programów i
    > ustalanie "standardów" (typu "przyjmujemy do wysruku tylko .psd/.cdr")?

    Gdyby nie piractwo, Windows nie miałby takiego udziału w polskim rynku
    jaki ma. Gdyby w czasach powszechnych składaków, każdy miał być
    "uczciwy" i stanął przed wyborem - płacę 200zł więcej czy instaluję coś
    innego (np. linuksa) - to dla 10% (lub więcej) ceny komputera wielu by
    spróbowało linuksa, wielu by stwierdziło że to im wystarczy.

    Teraz są laptopy z preinstalowanym windowsem, gdzie cena niewiele się
    różni od tych bez windowsa, więc to już by tak nie działało.

    p. m.

  • 58. Data: 2012-02-15 07:36:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 18:13:03 +0000, adarek napisał(a):

    > Zatem swiat moze sie rozwinac w nieco innym kierunku niz Panowie wydawcy
    > sobie by zyczyli. Ich zaciekla walka o kase dzisiaj moze przyniesc
    > wymierne straty w przyszlosci.

    Po prostu zmienią model i zarobią w inny sposób - na swoje wyjdą.

> [...]
    > swoje zdjatka rownie efektywnie w GIMPie jak i Photoshopie by kupil
    > Photoshopa (gdy juz sie nauczy GIMPa) moze byc trudne albo niemozliwe.

    Owszem - dlatego tym bardziej popieram walkę z piractwem jako konsument -
    bo albo gimp się polepszy albo PS stanieje.

    Henry

  • 59. Data: 2012-02-15 07:49:59
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 08:19:56 +0100, mvoicem napisał(a):

> [...]
    > innego (np. linuksa) - to dla 10% (lub więcej) ceny komputera wielu by
    > spróbowało linuksa, wielu by stwierdziło że to im wystarczy.

    To były dawne czasy. Wtedy też byłem piratem (tak - 15 lat temu używałem
    pirackich programów; a będąc dzieckiem podjadałem sąsiadowi truskawki).
    Teraz mamy nowe czasy i powinniśmy też myśleć o przyszłości. Już teraz
    piractwo nie jest potrzebne - prawie wszystko (na potrzeby domowe) można
    zrobić za darmo lub tanio. Muzyka jest darmowa lub tania. Filmy są darmowe
    lub tanie. To nie technologie nie dorosły do naszych czasów - to ludzie
    zostali mentalnością (albo "mendalnością" jak piszą niektórzy) w
    przeszłości.

    Henry

  • 60. Data: 2012-02-15 08:10:31
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-15 08:36, Henry(k) pisze:

    > Owszem - dlatego tym bardziej popieram walkę z piractwem jako konsument -
    > bo albo gimp się polepszy albo PS stanieje.

    Doskonałym przykładem jest Openoffice (Libreoffice). Był czas, że M$Off
    dawali za 1zł na 3 kompy do Neo, a teraz to jest taka "ciężka kobyła",
    że unikam jak ognia, a tymczasem opensource'owa wersja korzystając ze
    sponsorowania poważnie się udoskonaliła.

    A walkę z piractwem popieram też, zwłaszcza w odniesieniu do pierwotnego
    tematu w wątku. Vivat Truecrypt! :)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.