  • 1. Data: 2009-03-20 16:32:47
    Temat: Zamówiona reklama
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Sytuacja, pracownik w listopadzie roku poprzedniego bez wiedzy
    kogokolwiek zamówił w Szwajcarii reklamę na serwisie internetowym za
    kwotę 890 EURO (moze dla niektórych ta kwota jest nieznaczaca, ale dla
    firmy w której pracuję taki wydatek na reklamę to duży koszt). W marcu
    br przyszła faktura za tą reklamę wraz z formularzem zamówienia
    podpisanym przez tego pracownika. Od lutego br tej osobie skończyła
    się umowa o pracę i nie została przedłżuona. Co firma może zrobić w
    tej sytuacji. Pewnie będzie odpowiedź zapłacić. Ok można zapłacić, ale
    czy w jakikolwiek sposób osoba zamawiająca tą reklamę moze ponieść
    konsekwencję?

  • 2. Data: 2009-03-20 16:53:13
    Temat: Re: Zamówiona reklama
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik asuszek napisał:
> [...]
    > tej sytuacji. Pewnie będzie odpowiedź zapłacić. Ok można zapłacić, ale
    > czy w jakikolwiek sposób osoba zamawiająca tą reklamę moze ponieść

    pracownik miał upoważnienie do podpisywania takich zamówień?
    Jeśli nie, imho zamówienie nie było ważne i firma ze szwajcarii ma problem.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-20 16:57:18
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    asuszek wyskrobał(a):
> [...]
    > tej sytuacji. Pewnie będzie odpowiedź zapłacić. Ok można zapłacić, ale
    > czy w jakikolwiek sposób osoba zamawiająca tą reklamę moze ponieść

    1. Można stanąć na stanowisku, że pracownik nie miał umocowania do zawarcia
    umowy (złożenia zamówienia) w imieniu firmy i umowa jest nieważna, a więc
    nie trzeba płacić. Jednak wiele tu zależy od okoliczności, których nie znam
    i przez taką pomoc na grupie dyskusyjnej tego się raczej nie załatwi.
    Musiałby na to po prostu ktoś popatrzeć i się zastanowić.

    2. Jeżeli pracodawca będzie w stanie udowodnić, że zamówienie tej reklamy
    nie należało do obowiązków pracownika albo, że zamówił ją niewłaściwie
    wykonując swoje obowiązki, to można żądać odszkodowania od pracownika -
    także po ustaniu stosunku pracy - do wysokości jego 3 pensji. Jak szkoda
    wyrządzona została umyślnie, co trzeba udowodnić, wtedy pracownik odpowiada
    bez ograniczenia. Oczywiście w tej sytuacji zakładamy, że firma zapłaci za
    reklamę, a więc pkt 1 nie wchodzi w grę.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-03-20 17:00:48
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Nie miał żadnego upoważnienia do podpisywania cegokolwiek, po prostu
    wydrukował druk pidpisał i wysłał do tamtej firmy.

  • 5. Data: 2009-03-20 17:05:05
    Od: asuszek <a...@g...com>

    -
[...]

    A możecie mi podac z czego to wynika?

  • 6. Data: 2009-03-20 17:57:43
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    asuszek wyskrobał(a):
    > A możecie mi podac z czego to wynika?

    Z Kodeksu pracy, okolice art. 114. Bo rozumiem, że ten człowiek miał umowę o
    pracę.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2009-03-20 18:28:55
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Tak miał umowę o pracę. Dziękuje sredecznie

  • 8. Data: 2009-03-20 20:49:00
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > zamówił w Szwajcarii reklamę na serwisie internetowym za
    > kwotę 890 EURO

    na 99% zamówił ją na 2 lata (890 euro/ rok) :-)

    D.

  • 9. Data: 2009-03-20 21:01:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    .B:artek. pisze:

    > 1. Można stanąć na stanowisku, że pracownik nie miał umocowania do
    > zawarcia umowy (złożenia zamówienia) w imieniu firmy i umowa jest
    > nieważna,

    Nie, nieważna tylko tylko "kulawa" ;) [art. 103 kc]

> [...]
    > wtedy pracownik odpowiada bez ograniczenia. Oczywiście w tej sytuacji
    > zakładamy, że firma zapłaci za reklamę, a więc pkt 1 nie wchodzi w grę.

    Jak zapłaci to potwierdzi czynność pracownika i wtedy marne, żeby nie
    powiedzieć żadne) szanse w sporze z pracownikiem.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 10. Data: 2009-03-20 23:29:23
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Johnson wyskrobał(a):
    > Nie, nieważna tylko tylko "kulawa" ;) [art. 103 kc]

    Założyłem, że pracodawca nie potwierdzi. Wtedy będzie nieważna. Do tego
    czasu - istotnie - kulawa.

    > Jak zapłaci to potwierdzi czynność pracownika i wtedy marne, żeby nie
    > powiedzieć żadne) szanse w sporze z pracownikiem.

    No jak nie zapłaci, to brak szkody i roszczenie do pracownika w ogóle nie ma
    podstawy.

    --
    .B:artek.