  • 1. Data: 2009-03-20 15:57:13
    Temat: Allegro, problem przy sprzedaży.
    Od: " Jolka" <j...@g...pl>

    Witam,
    Mam problem, wystawiłem na allegro samochód. Podczas wystawiania jestem
    przekonany, iż wpisałem cenę minimalną auta (5tys), niestety, klient
    wylicytował auto za 2750zł. W miedzyczasie auto zostało sprzedane innemu
    klientowi. Byłem przekonany, iż nikt nie da za niego tych 5 tys i dlatego
    nie wyłączałem licytacji. Osoba, która wygrała aukcję, żąda ode mnie zapłaty
    tej kwoty - 2750zł, w przeciwnym wypadku straszy sądem. Wiem, że sprawę
    najprawdopodobniej wygra. Ale z drugiej strony jak mówi kodeks cywilny:
    Kodeks Cywilny:
    Art. 387. § 1. Umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna. - niemożliwe
    jest sprzedanie auta, gdyż nie jestem już jego właścicielem

    Art. 387. § 2. Strona, która w chwili zawarcia umowy wiedziała o
    niemożliwości świadczenia [w tym przypadku Ty], a drugiej strony z błędu nie
    wyprowadziła [przed zawarciem umowy], obowiązana jest do naprawienia szkody,
    którą druga strona poniosła przez to, że zawarła umowę nie wiedząc o
    niemożliwości świadczenia. - tutaj się zgadzam, ale tak naprawdę jaką
    szkodę poniósł kupujący? Nie wiem co robić.

  • 2. Data: 2009-03-20 16:23:41
    Temat: Re: Allegro, problem przy sprzedaży.
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " Jolka" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nie wyłączałem licytacji. Osoba, która wygrała aukcję, żąda ode mnie
    > zapłaty
    > tej kwoty - 2750zł,

    Ze jak?
    Bez przesady - sprzedazy tego samochodu za te kwote moze zadac, a nie kwoty
    sprzedazy - to Ty miales te kwote dostac a nie kupujacy :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-03-20 16:36:42
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jolka pisze:
> [...]
    > przekonany, iż wpisałem cenę minimalną auta (5tys), niestety, klient
    > wylicytował auto za 2750zł. W miedzyczasie auto zostało sprzedane innemu

    Jeżeli aukcja nie osiągnęła ceny minimalnej nie masz
    obowiązku sprzedaży auta za niższą cenę osobie licytującej.

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-03-20 16:57:25
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Właśnie niestety okazało się, że ta cena minimalna nie została wprowadzona,
    a osoba, która wygrałą licytacje, odgraża się, że jak nie prześlemy na jej
    konto odstępnego 2750zł do wtorku to idzie do sądu:/

  • 5. Data: 2009-03-20 17:12:41
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

> [...]
    > jej
    > konto odstępnego 2750zł do wtorku to idzie do sądu:/

    A można wiedzieć po jakie licho sprzedając auto poza aukcją (co jest
    zresztą niedozwolone z punktu widzenia regulaminu Allegro) nadal miałeś
    otwartą aukcję??
    Swoją drogą facet nie ma prawa żądać kasy, bo nie ma do tego podstaw. Ma za
    to prawo żądać samochodu kupionego za tę kwotę. Przy czym nie wiem, czy
    będzie w stanie coś wskórać, jeśli Ty już tego auta nie posiadasz. Szkody
    żadnej nie poniósł, a jeśli uważa, że poniósł, to musiałby ją udowodnić w
    sądzie.

  • 6. Data: 2009-03-20 17:39:09
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    j...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > Właśnie niestety okazało się, że ta cena minimalna nie
    > została wprowadzona, a osoba, która wygrałą licytacje,
    > odgraża się, że jak nie prześlemy na jej konto odstępnego
    > 2750zł do wtorku to idzie do sądu:/
    No to masz "ciepło"

    On z Tobą, a Ty z nim zawarliście umowę sprzedaży i kupna,
    dodam że prawem chronioną. Ty z tej umowy nie potrafisz sie
    teraz wywiązać. Jak sie dogadacie, to tylko jak widać sąd
    rozstrzygnie.
    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-03-20 18:13:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jolka wrote:

    > Nie wiem co robić.

    to będziesz musiała kupić takie auto i sprzedać tej osobie za 2750 zł.

  • 8. Data: 2009-03-20 18:16:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:
> [...]
    > czy będzie w stanie coś wskórać, jeśli Ty już tego auta nie posiadasz.
    > Szkody żadnej nie poniósł, a jeśli uważa, że poniósł, to musiałby ją

    Facet nie poniósł szkody i odszkodowania nie dostanie,ale ma prawo
    domagać się wykonania zawartej umowy czyli samochodu.
    Ewentualnie strony mogą dogadać się co do warunków odstąpienia od umowy.
    Jedna strona już się wypowidziała. Chce 2750 zl.

  • 9. Data: 2009-03-20 18:55:36
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sąd w swych postanowieniach kieruje się głównie kodeksem Cywilnym, A według
    kodeksu, umowa zostaje zawarta z chwilą dostarczenia towaru. Czyli ta umowa
    tak naprawdę nie istnieje.

  • 10. Data: 2009-03-20 20:00:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Jolka" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Do sprzedaży samochodu poza ALLEGRO doszło po zakończeniu licytacji, czy
    przed? Bo piszesz, ze w międzyczasie, ale to może być przed zgłoszeniem
    jego roszczenia, albo przed zakończeniem aukcji.

    Jeśli samochód sprzedałeś po zakończeniu aukcji, to moim zdaniem zawarta
    poza ALLEGRO umowa jest nieważna, albowiem samochód już stanowił własność
    tamtego ALLEGRO-wicza. Jeśli przed zakończeniem aukcji, to po prostu na
    aukcji sprzedałeś rzecz, której nie posiadasz. Facet ma wynikające z
    zawartej umowy prawo do otrzymania od Ciebie pojazdu odpowiadającego
    opisowi za kwotę wylicytowano. Jeśli mu pojazdu nie dostarczysz, to będzie
    miał prawo zakupić odpowiadający aukcji pojazd i dochodzić na Tobie
    poniesionych strat, czyli różnicy w cenie pomiędzy wylicytowano, a tą,
    którą faktycznie zapłaci. UI przy takiej argumentacji ma szansę przed sądem
    wygrać tę różnicę. Podstaw żądania wypłaty ceny pojazdu nie widzę.