eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZamówiona reklama › Re: Zamówiona reklama
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamówiona reklama
    Date: Fri, 20 Mar 2009 17:57:18 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <gq0hte$u2l$1@news.onet.pl>
    References: <f...@t...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: ahr98.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1237568238 30805 83.16.199.98 (20 Mar 2009 16:57:18 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Mar 2009 16:57:18 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:581280
    [ ukryj nagłówki ]

    asuszek wyskrobał(a):
    > Sytuacja, pracownik w listopadzie roku poprzedniego bez wiedzy
    > kogokolwiek zamówił w Szwajcarii reklamę na serwisie internetowym za
    > kwotę 890 EURO (moze dla niektórych ta kwota jest nieznaczaca, ale dla
    > firmy w której pracuję taki wydatek na reklamę to duży koszt). W marcu
    > br przyszła faktura za tą reklamę wraz z formularzem zamówienia
    > podpisanym przez tego pracownika. Od lutego br tej osobie skończyła
    > się umowa o pracę i nie została przedłżuona. Co firma może zrobić w
    > tej sytuacji. Pewnie będzie odpowiedź zapłacić. Ok można zapłacić, ale
    > czy w jakikolwiek sposób osoba zamawiająca tą reklamę moze ponieść
    > konsekwencję?

    1. Można stanąć na stanowisku, że pracownik nie miał umocowania do zawarcia
    umowy (złożenia zamówienia) w imieniu firmy i umowa jest nieważna, a więc
    nie trzeba płacić. Jednak wiele tu zależy od okoliczności, których nie znam
    i przez taką pomoc na grupie dyskusyjnej tego się raczej nie załatwi.
    Musiałby na to po prostu ktoś popatrzeć i się zastanowić.

    2. Jeżeli pracodawca będzie w stanie udowodnić, że zamówienie tej reklamy
    nie należało do obowiązków pracownika albo, że zamówił ją niewłaściwie
    wykonując swoje obowiązki, to można żądać odszkodowania od pracownika -
    także po ustaniu stosunku pracy - do wysokości jego 3 pensji. Jak szkoda
    wyrządzona została umyślnie, co trzeba udowodnić, wtedy pracownik odpowiada
    bez ograniczenia. Oczywiście w tej sytuacji zakładamy, że firma zapłaci za
    reklamę, a więc pkt 1 nie wchodzi w grę.

    --
    .B:artek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1