  • 1. Data: 2003-04-18 08:39:07
    Temat: Zamowienie zagraniczne - opcja "gift"
    Od: "Doman" <F...@Y...Ass>

    Zamiezam z USA zamowic sobie pewna zecz o wartosci 180USD.
    Na stronie jest opcja "gift", slyszalem ze taniej wychodzi bo bez cla ale trzeba
    inny adres podac(odbiorcy - nie ma z tym problemu). Ile wyjdzie za transport?
    Czy jest to mozliwe?

  • 2. Data: 2003-04-18 09:07:51
    Temat: Re: Zamowienie zagraniczne - opcja "gift"
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Doman" <F...@Y...Ass> wrote in message
> [...]
    trzeba
    > inny adres podac(odbiorcy - nie ma z tym problemu). Ile wyjdzie za

    Gift, czyli prezent.
    Chciałbyś dostać prezent z ceną i fakturą. Ja nie.
    Czy coś się jeszcze na tym zarabia to nie wiem.
    Chyba tylko tyle, ze jak celnicy nie przeczytają na pudełku, że w środku
    jest coś co trzeba oclić, to może im się nie będzie chciało zaglądać.

  • 3. Data: 2003-04-18 09:49:53
    Od: "Doman" <F...@Y...Ass>

> [...]
    | Chyba tylko tyle, ze jak celnicy nie przeczytają na pudełku, że w środku
    | jest coś co trzeba oclić, to może im się nie będzie chciało zaglądać.

    A "normalnie" ile taka przesylka kosztuje, tj kupuje normalnie w USA i chce by
    przyslali ja do mnie?
    Nie wiem gdzie znalezc takie info.

  • 4. Data: 2003-04-18 09:56:08
    Od: "Marcin Sciesinski" <m...@b...pl>

    > A "normalnie" ile taka przesylka kosztuje, tj kupuje normalnie w USA i
    chce by
    > przyslali ja do mnie?
    > Nie wiem gdzie znalezc takie info.

    Standardowa stawka celna to 11%, do tego jeszcze VAT 22%, czyli dodatkowe
    koszty zwiazane z ocleniem, to w wiekszosci przypadkow 33% wartosci (wartosc
    produktu + koszty przesylki).

    Pozdrawiam,
    Marcin Sciesinski

  • 5. Data: 2003-04-18 18:24:04
    Od: "Cracket" <C...@i...pl._WYTNIJ_TO_>

    Użytkownik "Doman" <F...@Y...Ass> napisał w wiadomości
> [...]
    trzeba
    > inny adres podac(odbiorcy - nie ma z tym problemu). Ile wyjdzie za

    Przesyłając paczkę z USA wypełnia się deklarację celną na której podaje się:
    Zawartość, wartość i czy jest to prezent. Potem paczka trafia do oclenia i
    tam na podstawie tej deklaracji celnik zastanawia się czy mu wszystko pasuje
    czy nie. Jeśli mu coś nie pasuje (najczęściej w deklaracji) to paczka jest
    otwierana i szperają czy aby nie da się jej oclić

    koszty paczki z USA do Polski:
    http://ircalc.usps.gov/weight.asp?Contents=1
    albo jak wysyła ktoś z okolic chicago: http://www.polamerinc.com/cennik.asp

    Polskie prawo celne pozwala na zwolnienie od cła najczęściej na podstawie
    Art 190 kodeksu celnego (9 I 1997)

    Art. 190.(10) § 1. Zwolnione od cła, w ramach ustanowionych norm, są towary
    umieszczone w przesyłce wysyłanej z zagranicy przez osobę fizyczną i
    przeznaczonej dla osoby fizycznej znajdującej się na polskim obszarze
    celnym, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
    1) przesyłka ma charakter okazjonalny,
    2) przesyłka zawiera towary wyłącznie osobistego użytku, których ilość i
    rodzaj nie wskazują na ich przeznaczenie handlowe,
    3) odbiorca nie jest obowiązany do uiszczenia jakichkolwiek opłat na rzecz
    nadawcy w związku z otrzymaniem przesyłki.
    § 2. Zwolnienie od cła, o którym mowa w § 1, stosuje się do kwoty 45 EURO na
    przesyłkę. W wypadku gdy łączna wartość towarów w przesyłce przekracza tę
    kwotę, zwolnienie od cła stosuje się do wysokości tej kwoty w stosunku do
    towarów, które, przywożone oddzielnie, mogłyby korzystać z takiego
    zwolnienia.

    (źródło:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Kcelny1113/kc
    elny3.html#t6d1r2 )