  • 1. Data: 2003-04-18 08:47:37
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania z zadluzeniem
    Od: Radzisz <m...@s...invalid.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2003 12:46:24 +0200, gryz0N <g...@i...pl> napisał:

    > Witam Świątecznie,
    a ja poświątecznie :)

    > Czy jest możliwość sprzedaży własnościowego mieszkania spółdzielczego z
    > zadłużeniem w spółdzielni z tytułu nie płacenia czynszu?
    tak, ale musisz wcześniej spłacić zadłużenie pieniędzmi pochodzącymi np. z
    zadatku od kupujących.

    > Potencjalny kupujący nie chce dać zaliczki na poczet zadłużenia [nawet w
    > przypadku spisania umowy przedwstępnej u notariusza], natomiast chce
    > kupić mieszkanie z zadłużeniem.
    musisz "wykopać spod ziemi" pieniądze na zadłużenie i je spłacić, albo
    przekonać kupujących do wręczenia Ci zadatku.

    > Notariusz poinformował, że przy sprzedaży musi być potwierdzenie ze
    > spółdzielni o braku zadlużenia.
    zgadza się.

    > Spóldzielnia również twierdzi, że najpierw należy spłacić zadłużenie a
    > pózniej sprzedawać.
    też mają rację.

    > Czy da sie to jakoś ugryźć? Kupujących jest obecnie zdecydowanie za
    > mało, żebym ja stawiał warunki ;/
    opuść im cenę, jako warunek podaj wpłacenie zadatu przy umowie
    przedwstępnej (co przecież nie jest jakąś dziwną sytuacją, z reguły przy
    przedwstępnej właściciel dostaje 10 %). Jeżeli chcą notarialną to są
    zabezpieczeni, piszecie, że do aktu notarialnego zobowiązujesz się spłacić
    zadłużenie i po sprawie ...

    Radzisz

  • 2. Data: 2003-04-21 10:46:24
    Temat: Sprzedaz mieszkania z zadluzeniem
    Od: gryz0N <g...@i...pl>

    Witam Świątecznie,

[...]

    [ Gregor "gryz0N" || gryzon(at)irc.pl || GG 742786 ]

  • 3. Data: 2003-04-23 19:31:14
    Od: p...@k...net.pl

    Witam

  • 4. Data: 2003-04-23 19:34:34
    Od: p...@k...net.pl

    Witam
    Nie ma żadnych przeszkód prawnych aby nabyć lokal spółdzielczy z zadłużeniem -
    nabywca będzie po prostu zobowiązany do spłaty zadłużenia które przypadało na
    lokal mieszkalny.
    Znajdź notariusz który zadowoli się zaświadczeniem z którego będzie wynikało że
    takowe zadłużenie będzie istaniało - napisze o tym w akcie - o czym podejmie
    informacje nabywający składając pod tym swój podpis.
    Ja umieściłbym również zobowiązanie kupującego do spłaty zadłużenia.

    Witam Świątecznie,