  • 1. Data: 2003-03-23 14:33:14
    Temat: Zamiar popełnienia czynu niezgodnego z prawem
    Od: "Michux" <m...@h...pl>

    Czy "przestępstwem / wykroczeniem" jest chęć popełnienia tegoż przestępstwa
    / wykroczenia?
    [coś w związku z domniemaniem - ale tylko o tym "słyszałem"]
    Przykład - chcę ściągać mp3 przez grupę (np. alt.binaries.mp3).

    Jeśli nie sprawi Wam problemu - poproszę o wskazanie źródła...

    Pozdrawiam
    Michux

  • 2. Data: 2003-03-23 14:55:46
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Michux" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Czy "przestępstwem / wykroczeniem" jest chęć popełnienia tegoż
    przestępstwa
    > / wykroczenia?

    Zgodnie z kk lub kw karalne może być przygotowanie,
    usiłowanie, podżeganie, kierowanie i oczywiście samo
    dokonanie przestepstwa lub wykroczenia.
    Sama chęć - nie.

  • 3. Data: 2003-03-23 14:58:48
    Od: b...@T...ho.pl (Pawel Baranowski)

    "Michux" <m...@h...pl> napisal
    <b5kgid$o2d$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    >Czy "przestepstwem / wykroczeniem" jest chec popelnienia tegoz
    >przestepstwa / wykroczenia?
    >[coś w związku z domniemaniem - ale tylko o tym "slyszalem"]
    >Przyklad - chce ściągac mp3 przez grupe (np. alt.binaries.mp3).
    >
    >Jeśli nie sprawi Wam problemu - poprosze o wskazanie Lródla...

    Sam zamiar - choćby nawet bardzo skonkretyzowany nie stanowi
    przestępstwa (źródło: art. 1 kk - "Odpowiedzialnosci karnej podlega ten
    tylko, kto popelnia CZYN zabroniony").

    --
    Przed odpowiedzia skasuj slowo "TNIJ"

    www.ekonomia.ho.pl

  • 4. Data: 2003-03-23 14:59:01
    Od: "Michux" <m...@h...pl>

    > Zgodnie z kk lub kw karalne może być przygotowanie,
    > usiłowanie, podżeganie, kierowanie i oczywiście samo
    > dokonanie przestepstwa lub wykroczenia.
    > Sama chęć - nie.

    Czyli jeśli usiłuję się dowiedzieć na jakiej zasadzie działają grupy
    dyskusyjne by skorzystać z nich do "ściągania" mp3 to jest to czyn karalny.
    Traktuję to jako przygotowanie.
    Dobrze myślę?

    Michux

  • 5. Data: 2003-03-23 16:00:59
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23$$$@$$$tenbit.pl>

    'Marcyś' wyklawiaturzył/a w niusie
    b5khuj$9k$...@a...news.tpi.pl taką oto treść:

    | Zgodnie z kk lub kw karalne może być przygotowanie,

    Ale tylko wtedy, gdy ustawa tak stanowi (wyj. przestepstwa przeciwko
    pokojowi, panstwu, ludzkosci, falszowanie pieniedzy, dezercja).

    ->piotr

  • 6. Data: 2003-03-23 16:10:55
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2003-03-23 15:59, Michux wrote :

    > Czyli jeśli usiłuję się dowiedzieć na jakiej zasadzie działają grupy
    > dyskusyjne by skorzystać z nich do "ściągania" mp3 to jest to czyn karalny.
    > Traktuję to jako przygotowanie.
    > Dobrze myślę?

    Moim zdaniem, niekoniecznie.
    Samo mp3 nie jest nielegalne. To jest tylko sposob zakodowania
    informacji (nosnik). Zalezy wiec, co chcesz sciagac. Nikt Ci nie
    udowodni, ze chciales sciagnac jakas najnowsza piosenke, a nie nagranie
    z Eugeniuszem Bodo. Samo "poznawanie zasad dzialania grup", jak to
    okresliles, nie jest nielegalne, tak jak nie jest nielegalne ogladanie
    zdjec pistoletow, karabinow itp.
    Dopiero gdy zaczniesz sciagac te pliki zawierajace objete prawem
    autorskim (czy innym) dane, to juz bedzie przestepstwo.
    W tym przypadku raczej trudno zdefiniowac, czym jest przygotowanie do czynu.
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 7. Data: 2003-03-23 16:41:37
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przykład - chcę ściągać mp3 przez grupę (np. alt.binaries.mp3).
    >
    > Jeśli nie sprawi Wam problemu - poproszę o wskazanie źródła...

    mozna mowic o nastepujacych stadiach popelnienia przeystwpstwa /wykroczenia/

    zamiar---> przygotowanie----> usilowanie-----> dokonanie

    sam zamiar dokonania/popelnienia / przestepstwa czy wykroczenia NIGDY nie
    jest karalny. przygotowanie jest karalne/ ale tylko w odniesieniu do
    przestepstw-wykroczen NIGDY/ tylko wtedy, gdy ustawa tak stanowi.
    usilowanie w przypadku przestwepswt jest karalne/ wyjatkowo tylko nie/
    usilowanie w przypadku wykroczen jest karalne, ale tylko wtedy gdy ustawa
    tak stanowi.

    pozdr
    ssj5

  • 8. Data: 2003-03-24 01:52:46
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b5ko5e$r6p$1@atlantis.news.tpi.pl>, ssj5 wrote:
> [...]
    >
    > sam zamiar dokonania/popelnienia / przestepstwa czy wykroczenia NIGDY nie
    > jest karalny. przygotowanie jest karalne/ ale tylko w odniesieniu do

    A gdzie w tym schemacie nalezy umiescic grozbe karalna? :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-03-24 05:06:33
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > A gdzie w tym schemacie nalezy umiescic grozbe karalna? :)

    grozba karalna jest przestepstwem materialnym. skutkiem przestepnym jest
    obawa zagrozonego, ze grozba zostanie spelniona, przy czym ta obawa jest
    uzasadniona. nie w kazdym czynie wystepuja wszystkie etapy.

    pozdr

    ssj5