    From: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamiar popełnienia czynu niezgodnego z prawem
    Date: Sun, 23 Mar 2003 17:10:55 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@radeberger.eit.uni-kl.de

    On 2003-03-23 15:59, Michux wrote :

    > Czyli jeśli usiłuję się dowiedzieć na jakiej zasadzie działają grupy
    > dyskusyjne by skorzystać z nich do "ściągania" mp3 to jest to czyn karalny.
    > Traktuję to jako przygotowanie.
    > Dobrze myślę?

    Moim zdaniem, niekoniecznie.
    Samo mp3 nie jest nielegalne. To jest tylko sposob zakodowania
    informacji (nosnik). Zalezy wiec, co chcesz sciagac. Nikt Ci nie
    udowodni, ze chciales sciagnac jakas najnowsza piosenke, a nie nagranie
    z Eugeniuszem Bodo. Samo "poznawanie zasad dzialania grup", jak to
    okresliles, nie jest nielegalne, tak jak nie jest nielegalne ogladanie
    zdjec pistoletow, karabinow itp.
    Dopiero gdy zaczniesz sciagac te pliki zawierajace objete prawem
    autorskim (czy innym) dane, to juz bedzie przestepstwo.
    W tym przypadku raczej trudno zdefiniowac, czym jest przygotowanie do czynu.
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |