  • 1. Data: 2003-03-23 11:24:09
    Temat: ERA łamie prawo!!! Oszukuje niewidomych!!! To niemoralne, nieetyczne!!! Pomóżcie!!!
    Od: "Misiek" <d...@o...pl>

    Dzień dobry, Michał z tej strony od 24 lat niewidomy.
    Mam pytanie sprawa taka ludzie z I gr na wzrok lub słuch mają ustawowo
    przyznaną zniżkę
    na abonament tj 50% ulgi, resztę państwo dokłada pod warunkiem, że nie ma
    się telefonu ze zniżką takową już w innej sieci.
    Nietoperzem hłe hłe jestem mam telefon w Ideii ale skoro Era takie promocje
    wprowadziła to
    chciałem zrezygnować z Idei i kupić sobie komórkę w Erze. Nie ukrywam
    zależało mi na nowym aparacie bo mój siemens c 35 się sypie a także na
    taryfach bo w Ideii ceny
    aparatów są jakie są każdy wie. A tu mnie zawód spotkał bo Era od 1 Marca
    tego roku nie uznaje zniżek dla takich osób tzn dla niewidomych 50% zniżki
    za abonament nie daje. Każą płacić 100% i mają to gdzieś. Łamią prawo,
    ustawę ogólnopolską.
    Era wymysliła sobie tak, że kupujesz model stary czyli np nokie 3210 to tak
    masz 50% zniżki a jak chcesz kupić nowy aparat to płać 100%, sqrw...
    Chciałem dodać, że pozostałe sieci IDEA. PLUS, TPSA przestrzegają przepisu
    ogólnopolskiego i dają zniżkę osobom niewidomym.
    ERA łamie prawo, co mam zrobić w takiej sytuacji? Gdzie iść? Do kogo się
    udać?
    Do Urzędu .... no właśnie jakiego? Przecież musi jakaś być instytucja, która
    się tym zajmuje i ukara grzywną Erę, zmuszając ją ponownie do przestrzegania
    prawa tzn przywrócenia zniżki na abonament 50% osobom niewidomym!!!
    Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi pomoże?
    Uprzejmię proszę o pomoc za co z góry dziękuję.
    Thx Michał

  • 2. Data: 2003-03-23 11:40:26
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Misiek napisał:
    > Dzień dobry, Michał z tej strony od 24 lat niewidomy.
    > Mam pytanie sprawa taka ludzie z I gr na wzrok lub słuch mają ustawowo
    > przyznaną zniżkę
    [...]

    na podstawie jakiej ustawy?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-03-23 12:57:47
    Od: "piort" <p...@p...pl>

    Nie rozumiem Twoich pretensji. Bardzo współczuję wszystkim poszkodowanym
    przez los, niewidomym szczególnie, ale nie rozumiem na jakiej zasadzie mają
    dostawać jakiekolwiek zniżki. Towar kosztuje ile kosztuje i jeżeli ktoś chce
    pomóc inwalidom, to może dopłacić różnicę, Wyobraź sobie, że otwieram linię
    autobusową z Lasek do Warszawy i wszyscy niewidomi z przewodnikami mają
    prawo jechać za darmo. Kto za to zapłaci?

  • 4. Data: 2003-03-23 13:13:14
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sun, 23 Mar 2003 12:24:09 +0100, "Misiek" <d...@o...pl> wrote:

    >Dzień dobry, Michał z tej strony od 24 lat niewidomy.

    Najlepiej wyslac list polecony do Rzecznika Praw
    obywatelskich. Do miesiaca Rzecznik powinien to
    gruntownie wyjasnic.

  • 5. Data: 2003-03-23 13:39:40
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piort" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > autobusową z Lasek do Warszawy i wszyscy niewidomi z przewodnikami mają
    > prawo jechać za darmo. Kto za to zapłaci?

    A coz to ma obchodzic autora pierwotnego postu? Jezeli jest takie prawo, to
    Era ma sie do niego dostosowac i ewentualnie
    miec pretensje do wladz ( np. o wyrownanie tych roznic ), albo spakowac
    kramik i zajac sie inna dzialanoscia.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2003-03-23 14:09:10
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Autor przeciez sam pisze:
    "Era wymysliła sobie tak, że kupujesz model stary czyli np nokie 3210
    to tak
    masz 50% zniżki a jak chcesz kupić nowy aparat to płać 100%,"

    Czyli wywiazuje sie ze swojej powinnosci...
    A ze nie daje takiej znizki na najnowsze modele telefonow??? No
    sorrry - nie musi - zreszta zobacz jaka jest przyczyna odejscia od
    Ideii.

    To, ze jest takowe prawo, ktore sprowadza sie, ze do telefonow dla
    niewidomych doplacamy wszyscy ze swojej kieszeni, nie oznacza, ze ma
    to byc najnowszy cud techniki. Do zwyklej komunikacji wystarczy
    najprostszy aparat - jesli ktos chce lepszy - moze juz placic - ale z
    wlasnej kieszeni...

  • 7. Data: 2003-03-23 14:44:00
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:
    > Czyli wywiazuje sie ze swojej powinnosci...
    > A ze nie daje takiej znizki na najnowsze modele telefonow???

    no właśnie, zastanawiam sie - po co niewidomemu telefon z kolorowym
    wyświetlaczem, MMS'ami, nowymi grami w Javie, itp? Przecież i tak z tego
    nie skorzysta..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2003-03-23 15:03:32
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    scream wrote:
    > no właśnie, zastanawiam sie - po co niewidomemu telefon z kolorowym
    > wyświetlaczem, MMS'ami, nowymi grami w Javie, itp? Przecież i tak z
    > tego nie skorzysta..

    akurat nie podejrzewam, ze w tym przypadku, ale z wlasneg
    doswiadczenia wiem ile znajomych ma telefon na seniora rodziny...

  • 9. Data: 2003-03-23 17:10:21
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:b5kf3k$jjs$1@news.onet.pl...

    > Autor przeciez sam pisze:
    > "Era wymysliła sobie tak, że kupujesz model stary czyli np nokie 3210
    > to tak
    > masz 50% zniżki a jak chcesz kupić nowy aparat to płać 100%,"

    Czylo zapewne obchodzi prawo. Jakby caly zarzad dostal 6 miesiecy w obozie
    karnym, to by sie nauczyli

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2003-03-23 17:31:34
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Jacuo napisał:
    > Czylo zapewne obchodzi prawo. Jakby caly zarzad dostal 6 miesiecy w obozie
    > karnym, to by sie nauczyli

    obchodzi? a w ustawie (nadal nie wiem której!) jest napisane, że
    operator _MUSI_ dawać zniżki na wszystkie modele w ofercie?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl