  • 1. Data: 2010-10-20 18:02:53
    Temat: Re: Zakup za granica duze ilosci !
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2010-10-20 18:54, konieczko pisze:
    > Mialem dzisiaj scysje z urzedem celnym o qrestwo ktore robia czyli numer
    > EORI. Ale do rzeczy czy urzad celny moze odmowic oclenia 300 procesorow
    > na osobe prywatna ? I na jakiej podstawie. Niestety Pan celnik
    > stwierdzil ze jak to jest tak duza ilosc to osoba prywatna nie moze
    > kupic i oclic.
    >
    > Qrwa paranoja jakas.

    a po co Ci 300 procesorów? nie ma takiej płyty głównej co to przyjmie.

    mp.

  • 2. Data: 2010-10-20 18:16:25
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-20 20:10, konieczko pisze:

    > Jeszcze raz pytam na jakiej podstawie urzad celny moze odmowic
    > mi jako osobie prywatnej oclenia 300 procesorow ?

    Nie zapytałeś celnych ?

    6008

  • 3. Data: 2010-10-20 19:19:31
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > BO przyglupie sa takie procesory co nie wymagaja plyt glownych i opini
    > poldebili.
    >
    > Jeszcze raz pytam na jakiej podstawie urzad celny moze odmowic mi jako
    > osobie prywatnej oclenia 300 procesorow ?
    >
    > Uprzedzajac pytania posadze je sobie w ogrodku !
    To trzeba im było to powiedzieć może by puścili??
    Może myśleli, że chcesz tym handlować nielegalnie i w trosce zablokowali.

    mp.

  • 4. Data: 2010-10-20 19:53:55
    Temat: Odp: Zakup za granica duze ilosci !
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Jeszcze raz pytam na jakiej podstawie urzad celny moze odmowic mi jako osobie
    > prywatnej oclenia 300 procesorow ?

    pewnie dlatego: news:i9jcbq$i8u$1@news.onet.pl

    oni odmowili wiec oni powinni taka podstawe podac, prawda?

    no chyba ze powiedzieli ci ze "nie i ch.." :) wtedy musisz uderzyc
    nieco wyzej

  • 5. Data: 2010-10-23 13:53:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2010, konieczko wrote:

    [...komuś...]

    > BO przyglupie

    Niepotrzebne.
    Wbrew wrażeniom pytanie wygląda na zasadne, a obelgi można
    zostawić choćby politykom.

    > sa takie procesory co nie wymagaja plyt glownych i opini poldebili.

    Z tym się zgodzę, niechby mikrokontrolery w ilości 300 to chyba
    w miarę sprawny elektronik amator zużyje - z 30 zrobi rzeczy
    pożyteczne do domu, pozostałe 270 zepsuje po drodze... :|

    > Jeszcze raz pytam na jakiej podstawie urzad celny moze odmowic mi jako
    > osobie prywatnej oclenia 300 procesorow ?

    Niestety, musisz się uzbroić w cierpliwość i najpierw sam odpowiedzieć
    na pytanie: co rozumiesz przez "osobę prywatną"?
    Czy uważasz że przykładowo przedsiębiorca prowadzący DG w formie
    DG osoby fizycznej albo S.C. *nie jest* osobą prywatną?

    To nie koniec dla cierpliwości ;)
    Po odpowiedzi na te pytania sugeruję sięgnięcie do archiwów
    .prawo.podatki, a i w samym .prawo by się pewnie coś znalazło,
    i przyjrzenie się pytaniu które w różnych odmianach wygląda
    tak: "czy gość zatrudniający 1000 pracowników, stawiający
    piec hutniczy, kupujący 500 ton kęsów i zamawiający kilka
    wagonów węgla dziennie nadal nie prowadzi DG tylko dlatego,
    że nie prowadzi sprzedaży?"
    Bo jak mniemam, do tego sprowadzasz problem "sprowadzenia na
    cele osobiste" (nie wiedzieć czemu nazywając je "prywatnymi",
    jakby gospodarcze do prywatnych nie należały :)).

    Uprzedzając - tak, celnicy powinni Ci podać podstawę prawną
    do swojego działania.
    I nie wiem, czy taka podstawa prawna istnieje.

    Ale jeśli tak, to pewnie oparta o to co Ci chcą wykazać,
    czyli "nabycie w *zamiarze* odsprzedaży" - przypomnę, że był
    taki charakterystyczny wyrok NSA (prawda, że sprzed nowelizacji
    ustawy o VAT) w którym US wygrał sprawę o "łupnięcie" VATem
    handlarza samochodami. Na podstawie "zamiaru".
    I takie "łupnięcie" dokonane "po" może chyba bardziej zaszkodzić,
    niż ściągnięcie podatku/podatków i cła "przed" :)

    I teraz deser (z cierpliwości) - czy aby podstawą "oporu"
    nie jest uzyskanie czarno na białym oświadczenia, że te
    procesory *w żadnen sposób* nie posłużą do celu zarobkowego?
    Nie mamy pojęcia co to za jakie, ale a nuż wartość przekracza
    jakąś granicę między wykroczeniem a przestępstwem i dobrze
    by było, aby dowód (w razie późniejszego wykorzystania
    gospodarczego) był "twardy" (a nie "nie wiedziałem" :P)

    > Uprzedzajac pytania posadze je sobie w ogrodku !

    A, w ten sposób niewątpliwie *pogrzebiesz* ewentualne dowody
    podejrzeń celników i skarbówki :D
    Popatrz na to tak: jak masz zamiar wrzucać na grupę obelgi
    tudzież argumentację, która wydaje (Ci?) się być śmieszno
    -absurdalna, to i informacje które tą drogą uzyskasz mogą
    mieć podobną wartość.
    "Grupowicz dostaje odpowiedź na to o czym pisał, nie to
    o czym myślał".
    Coś jeszcze - nie jestem doradcą :) (po polsku: nie wolno
    udzielać porad podatkowych "nieuprawnionych").

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-10-23 14:04:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2010, konieczko wrote:

    > W dniu 2010-10-20 21:19, Michał Pysz pisze:

    [...konieczko...]

    > Ale jak nielegalnie ?

    Termin "nielegalnie" jest dość często nadużywany na określenie
    czynności legalnych, lecz przeprowadzonych "niezgodnie
    z przepisami prawa" (jak to określa przykładowo ustawa o VAT).

    > Kupilem towar ogolnie dostepny w ilosci 300 szt i co ?

    ...i to, że wśród 7 czy 8 różnych definicji działaności gospodarczej
    rozsianych po różnych ustawach są takie, w których definicja
    przekłada się na "zamiar".
    Przypadek ad absurdum (zatrudnienie ludzi, nabycie środków produkcji
    i materiałów) podałem obok - i żaden przepis nie ustanawia czegoś
    w rodzaju "limitu". Czyli mniejsza skala również podpada pod takie
    samo traktowanie.

    Z samego zakupu rzeczywiście nic nie wynika - prawdopodobnie
    UC chce zarzucić "zamiar" wykorzystania gospodarczego, a on
    już przełoży się na paczkę zobowiązań wynikłych z prowadzenia
    DG. Tak, zakup "z zamiarem" jak najbardziej kwalifikuje się
    pod "organizację" i inne takie, czyli prowadzenie DG.

    Jak to Michał określił? "Chcą Cię ochronić"? :D
    No, jak Ci się taka wersja nie podoba, to możesz przyjąć inną:
    "na wypadek jakby później jednak nie zostały zasadzone, będą
    twarde dowody że *umyślnie* podałeś nieprawdziwy cel zakupu".
    Może być?
    :|

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-10-23 17:18:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
> [...]
    > piec hutniczy, kupujący 500 ton kęsów i zamawiający kilka
    > wagonów węgla dziennie nadal nie prowadzi DG tylko dlatego,

    I wyciąłbyś takiego np. wielkoskalowego Mitoraja albo innego
    Hasiora chcącego sobie wyprodukować jakiś ekstra materiał ;)

    > A, w ten sposób niewątpliwie *pogrzebiesz* ewentualne dowody
    > podejrzeń celników i skarbówki :D

    Ba! Mógłby na ten przykład zrobić sobie ekstrawagancką
    inteligentną tapetę w pokoju. Wyobrażasz sobie taką ścianę? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-11-03 08:48:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Oct 2010, Jacek_P wrote:

    > I wyciąłbyś takiego np. wielkoskalowego Mitoraja albo innego
    > Hasiora chcącego sobie wyprodukować jakiś ekstra materiał ;)

    Z czego miałbym go "wycinać", bo nie rozumiem?
    Żeby jeszcze jasność była - w niektórych restrykcyjnych zapisach
    nt. "prowadzenia DG" są pułapki - bo np. przy VAT rzeczywiście
    podatnikiem staje się osoba dokonująca sprzedaży :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-11-03 11:37:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

> [...]
    > nt. "prowadzenia DG" są pułapki - bo np. przy VAT rzeczywiście
    > podatnikiem staje się osoba dokonująca sprzedaży :)

    Bo umoczyłbyś go w prowadzenie DG wraz z obowiązkami ZUS-u,
    a on tylko wenę twórczą miał :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-11-06 10:42:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2010, Jacek_P wrote:

    > Bo umoczyłbyś go w prowadzenie DG wraz z obowiązkami ZUS-u,

    Ale twórca w myśl ustawy o SUS i tak podlega pod ZUS!

    pzdr, Gotfryd