  • 1. Data: 2010-10-20 12:29:28
    Temat: Złamanie Konstytucji RP - komu zgłosić?
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Komu zgłasza się złamanie Konstytucji RP przez urząd publiczny chodzi o Art
    32. pkt 1 ?
    Prokuratura?

  • 2. Data: 2010-10-20 12:40:02
    Temat: Re: Złamanie Konstytucji RP - komu zgłosić?
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Tak.

  • 3. Data: 2010-10-20 12:58:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On 20 Paź, 14:29, "Bartosz" <l...@a...pl> wrote:
    > Komu zgłasza się złamanie Konstytucji RP przez urząd publiczny chodzi o Art
    > 32. pkt 1 ?
    > Prokuratura?

    Zalezy co z tego zlamania wynika.

  • 4. Data: 2010-10-20 13:02:25
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    To, że ucierpiał finansowo obywatel RP.

  • 5. Data: 2010-10-20 14:45:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Komu zgłasza się złamanie Konstytucji RP przez urząd publiczny chodzi o
    > Art 32. pkt 1 ?
    > Prokuratura?

    Konstytucji nie stosuje się w Polsce bezpośrednio, tak wiec musiałbyś
    napisać na czym owy brak równości miałby podlegać. Bo nie wszystkie takie
    zachowania są przestępstwami. Czasem są to jedynie wykroczenia
    dyscyplinarne.

  • 6. Data: 2010-10-20 15:30:30
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    On 20.10.2010 16:45, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > napisać na czym owy brak równości miałby podlegać. Bo nie wszystkie
    > takie zachowania są przestępstwami. Czasem są to jedynie wykroczenia

    A Art. 8. pkt 2?

    Adam Kłobukowski

  • 7. Data: 2010-10-20 16:01:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > A Art. 8. pkt 2?

    Jest, ale to nic nie zmienia w praktyce, bowiem poszczególne gałęzie
    uszczegułowiają ustawy i akty niższego rzędu. Nie przychodzi mi do głowy
    żaden aspekt, któy nie byłby później dodatkowo doszczegółowiany w ustawie.
    Co więcej sama Konstytucja, ani żadna ustawa nie zawiera wprost przepisu
    karnego dotyczącego jej nieprzestrzegania, więc nie ma sensu składanie
    zawiadomienia o jej naruszeniu, bo i tak nei da się w tej formie nikogo
    ścigać. I to miałem na myśli, że tego się wprost bezpośrednio zastosować
    nie da. Trzeba znaleźć przepis karny, który został naruszony, a nie znając
    meritum sparwy, to trudno wydedukować?

  • 8. Data: 2010-10-20 17:24:01
    Temat: Re: ZĹ&#65533;amanie Konstytucji RP - komu zgĹ&#65533;osiÄ&#65533;?
    Od: p...@p...fm

    podlegaÄ&#65533;. Bo nie wszystkie

    > Jest, ale to nic nie zmienia w praktyce, bowiem poszczegĂłlne
    gaĹ&#65533;Ä&#65533;zie
    > uszczeguĹ&#65533;owiajÄ&#65533; ustawy i akty niĹźszego rzÄ&#65533;du. Nie
    przychodzi mi do gĹ&#65533;owy
    > Ĺźaden aspekt, ktĂły nie byĹ&#65533;by później dodatkowo
    doszczegĂłĹ&#65533;owiany w ustawie.
    > Co wiÄ&#65533;cej sama Konstytucja, ani Ĺźadna ustawa nie zawiera wprost przepisu
    > karnego dotyczÄ&#65533;cego jej nieprzestrzegania, wiÄ&#65533;c nie ma sensu
    skĹ&#65533;adanie
    > zawiadomienia o jej naruszeniu, bo i tak nei da siÄ&#65533; w tej formie nikogo
    > Ĺ&#65533;cigaÄ&#65533;. I to miaĹ&#65533;em na myĹ&#65533;li, Ĺźe tego siÄ&#65533;
    wprost bezpoĹ&#65533;rednio zastosowaÄ&#65533;
    > nie da. Trzeba znaleĹşÄ&#65533; przepis karny, ktĂłry zostaĹ&#65533; naruszony, a
    nie znajÄ&#65533;c
    > meritum sparwy, to trudno wydedukowaÄ&#65533;?

    Ogólne stwierdzenie, że Konstytucji w Polsce nie stosuje się bezpośrednio jest
    chyba jakimś nieporozumieniem. Może w tej sytuacji rzeczywiście nie zachodzić
    taka możliwość, ale co do zasady - art. 8 ust. 2 przecież jest literalnie jasny.
    a co do kwestii, że materia jest regulowana w innym akcie zazwyczaj - sądy mogą
    odmawiać stosowania niezgodnej z Konstytucją regulacji na poziomie
    rozporządzenia /w zasadzie kwestia niedyskusyjna/ a nawet ustawy /tu już są dwie
    różne linie/, i zostaje bezpośrednie stosowanie ustawy zasadniczej.

    pozdr.

  • 9. Data: 2010-10-20 18:43:57
    Od: "Arturro" <a...@f...pl>

    Użytkownik "Bartosz" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Komu zgłasza się złamanie Konstytucji RP przez urząd publiczny chodzi o
    > Art 32. pkt 1 ?
    > Prokuratura?

    Tak sobie myślę, nawet jak zgłosisz to i tak nic z tego nie będzie. Brak
    sankcji odnoszących się do tego punktu. Czyli teoretycznie można sobie go
    nie przestrzegać. W zasadzie przy takich enigmatycznych zapisach całą tą
    konstytucję można sobie w buty wsadzić.

    --
    Arturro

  • 10. Data: 2010-10-21 03:43:57
    Od: BK <b...@g...com>

    On 20 Paź, 15:02, "Bartosz" <l...@a...pl> wrote:
    > To, że ucierpiał finansowo obywatel RP.

    Jak bylo jakies rozstrzygniecie, niezgodne z konstytucja, to trzeba je
    skarzyc i juz :)