  • 11. Data: 2010-02-07 20:21:40
    Temat: Re: Zakup charakterystycznej domeny
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 07.02.2010 19:09 użytkownik Netx napisał :
    > Na Allegro wystawiona jest domena www.ipad.pl
    > http://www.allegro.pl/item903230629_www_ipad_pl.html
    >
    > Ipad lub i-pad jest produktem wprowadzonym kilka dni temu na rynek przez
    > firmę Apple.
    > Pytanie czy Apple może przy użyciu środków prawa odebrać tę domenę
    > osobie która zakupi taką domenę? Chodzi mi o prawo do nazwy handlowej
    > produktu, lub inne o których nie wiem.

    Swoją drogą to trochę dziwne (wkurzające?) jest postępowanie firm, które
    zamiast wcześniej kupić sobie domenę, to zwlekają i czekają nie wiadomo
    na co. Potem ktoś kupuje takie właśnie ipad.pl i nagle Apple budzi się z
    ręką w nocniku i robi awanturę. O co w tym chodzi? O jakąś dodatkową
    formę reklamy czy co?
    I jeszcze pytanie przy okazji - jak to jest z "odbieraniem" komuś
    domeny? Każdy może wystąpić z roszczeniem, czy tylko firmy, czy jeszcze
    inaczej? W szczególności ciekawi mnie kwestia domeny w formie nazwiska.
    Załóżmy, że jest sobie pan Nazwisko oraz firma Poważna. Firma Poważna
    kupuje domenę Kowalski.invalid i pytanie czy pan Kowalski ma
    jakiekolwiek szanse na "odbicie" domeny, zakładając, że firma Poważna
    nie ma absolutnie żadnych powiązań z ciągiem znaków Kowalski (nikt taki
    tam nie pracuje, nie sprzedają ani nie promują produktów o takiej nazwie
    itd.)?

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 12. Data: 2010-02-07 21:39:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Netx pisze:

    > Sory za namolność, ale temat mnie trochę ciekawi.
    > Weźmy np. BlueRay - domena jest chyba nawet "na sprzedaż" (blueray.pl).
    > Nazwa Blueray dotyczy technologii. Czy jeśli pod domeną Bluray.pl
    > właściciel umieści recenzje sprzętu blueray (np. sprzet.blueray.pl) oraz
    > sklep z błytami (np. sklep.blueray.pl) tudzież forum dotyczące sprzętu
    > (forum.blueray.pl) to domena blueray.pl mogłaby zostać odebrana
    > właścicielowi czy też nie? Jak to można wybadać?

    BlueRay to jakby trochę inna sprawa, bo format zapisu nazywa się
    Blu-Ray. Logo tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blu-ray_Disc.svg

    BlueRay to nazwa najwyżej podobna do Blu-Ray, zasadniczo zawierająca po
    prostu błąd ortograficzny. Analogicznym przykładem byłby Mikrosoft, czy
    Microsowt.

    Co do namolności to odpowiedź zawsze będzie brzmiała "tak, może zostać
    odebrana" - jaka by nie była. Kwestia przekonania sędziego że ktoś inny
    ma prawo do tej domeny, nie ma skodyfikowanych reguł odbierania domen.

  • 13. Data: 2010-02-07 22:28:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 07 Feb 2010 19:31:16 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Podejrzewam, że nie, tak jak Microsoft nie mógł odebrać www.microsoft.pl
    > z prywatnych rąk. Nie wiem za ile $ doszli do porozumienia

    Przecież skończyło się odebraniem. A to ze względu na ochronę
    renomowanego znaku towarowego.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2010-02-08 10:36:11
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Netx pisze:
    > Na Allegro wystawiona jest domena www.ipad.pl
    > http://www.allegro.pl/item903230629_www_ipad_pl.html

    Poza tematem ... ipad to ponoc szmelc bez przyszlosci.. byc moze dlaego
    nawet tego nie zarejestrowali

  • 15. Data: 2010-02-08 21:00:15
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Przecież skończyło się odebraniem. A to ze względu na ochronę
    > renomowanego znaku towarowego.

    Była sprawa w sądzie? Dziwne, nie tak to pamiętam. Masz jakieś sygnatury?
    Bo chyba nie mówisz o tym śmiesznym sądzie polubownym, którego członkiem był
    ten prawnik, co prawowitego właściciela domeny pismami straszył? :)

    p.

    PS Ogólnie to uważam tę sprawę za skandal. Microsoft spokojnie mógł zupełnie
    legalnie odkupić tę domenę.

  • 16. Data: 2010-02-09 07:30:44
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Mikołaj "Miki" Menke rzecze:

    > inaczej? W szczególności ciekawi mnie kwestia domeny w formie nazwiska.
    > Załóżmy, że jest sobie pan Nazwisko oraz firma Poważna. Firma Poważna
    > kupuje domenę Kowalski.invalid i pytanie czy pan Kowalski ma

    Firma ma więcej kasy na prawników i oczywiście wygra.

    Swego czasu Dell udupił niejakiego Paula Della, który nie miał
    szczęścia być tak bogaty jak jego imiennik (nazwistnik? ;-)
    i naiwnie myślał, że wykonując na zamówienie strony internetowe
    może sobie mieć domenkę dellwebsites.com

    Michael Dell i jego dobrze opłacani prawnicy szybciutko
    wyprowadzili go z błędu :-)
    http://www.theregister.co.uk/2005/01/26/dell_domain_
    dispute/

    A jak już udupili gościa, to oczywiście domena nie była im do niczego
    potrzebna. I teraz jest tam... nie, nie napiszę co tam jest teraz,
    bo miłosiernie nam panujący Pan Premier mnie z kolei udupi.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 17. Data: 2010-02-09 08:57:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 21:00:15 +0000, Piotr KUCHARSKI napisał(a):

> [...]
    > sygnatury? Bo chyba nie mówisz o tym śmiesznym sądzie polubownym,
    > którego członkiem był ten prawnik, co prawowitego właściciela domeny

    Nie nazywam sądów polubownych śmiesznymi, także sądu polubownego ds.
    domen przy PIIT.
    A jeśli w sprawie arbitrem był człowiek, który reprezentował jedną ze
    stron, to druga strona mogła na ten fakt zareagować.

    > PS Ogólnie to uważam tę sprawę za skandal. Microsoft spokojnie mógł
    > zupełnie legalnie odkupić tę domenę.

    Legalnie odkupić? Nie przepadam za takimi porównaniami, ale czy
    skradzione lusterko też można odkupić, w niedzielę, na giełdzie? (Tak,
    wiem, że domeny nikt nie ukradł, ale konsekwencje korzystania z
    *renomowanych* znaków towarowych są jakie są.)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 18. Data: 2010-02-09 12:16:24
    Od: GK <g...@g...pl>

    Mikołaj "Miki" Menke pisze:

> [...]
    > nie ma absolutnie żadnych powiązań z ciągiem znaków Kowalski (nikt taki
    > tam nie pracuje, nie sprzedają ani nie promują produktów o takiej nazwie

    A takie mnie naszło pytanie: co jeśli firma wystąpi na drogę sądową
    przeciwko właścicielowi takiej zakupionej spornej domeny, a on np.
    nieodpłatnie, przekaże ją komuś powiedzmy z... Vanuatu. A za jakiś czas
    ten z Vanuatu przekaże ją znajomemu z np. Nigerii, a tamten koledze z
    Gwatemali, itd?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 19. Data: 2010-02-09 16:30:21
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    0...@l...org.pl
    *Olgierd* napisał(-a):

    > wiem, że domeny nikt nie ukradł, ale konsekwencje korzystania z
    > *renomowanych* znaków towarowych są jakie są.)

    Tylko że w przypadku www.microsoft.pl korzystania nie było. Właściciel
    powiesił tam jakąś informację o Microsofcie i szlus.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 20. Data: 2010-02-09 16:47:15
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl>

> [...]
    > był
    > ten prawnik, co prawowitego właściciela domeny pismami straszył? :)

    Ponoć nie w terminie odwołanie złożył