  • 1. Data: 2010-02-07 19:29:48
    Temat: Zakładowy fundusz socjalny w szkole - jak skontrolować
    Od: cinek2001 <c...@W...pl>

    Witam!
    Jestem nauczycielem w szkole. Czy możecie mi poradzić, co można zrobić,
    aby mieć wgląd w rozporządzanie pieniędzmi z ZFŚS. W mojej placówce
    komisja socjalna jest na piśmie - nigdy nie odbywają się zebrania,
    pieniędzmi dysponują dwie osoby: dyrektor i księgowa (a sprawozdania -
    jeśli zachodzi taka potrzeba - podpisują pracownicy z łapanki, nawet nie
    członkowie komisji). To dyrektor i księgowa decydują komu, kiedy i na co
    przyznać pomoc materialną. W poprzednich latach były pieniądze na paczki
    dla dzieci, imprezy, wycieczki. W tym roku dołożono tylko część
    pieniędzy na wycieczkę. Na pytania dlaczego tak się dzieje - kiedyś
    starczało na wszystko, a teraz nie ma prawie na nic, zawsze słychać: nie
    ma pieniędzy, bo zostały przyznane pożyczki. Ale gdy chcemy wiedzieć kto
    konkretnie wziął pożyczki lub czy były jakieś zapomogi, to jesteśmy
    zbywani ustawą o ochronie danych. Myślimy, że część pieniędzy z ZFŚS
    jest rozdysponowywana niezgodne z prawem (np. kilka lat temu ówczesny
    dyrektor zaczął udzielać zapomóg z ZFŚS dla swoich kolegów i koleżanek -
    np. kilkaset złotych na poratowanie zdrowia za zwolnienie tygodniowe...
    ale szybko przestał być dyrektorem...). Jak my, nauczyciele, możemy
    skontrolować ZFŚS?

    Pozdrawiam

    PS. Dodatkowo - organem prowadzącym szkołę jest gmina, a wójt to dobry
    kolega dyrektora szkoły...

  • 2. Data: 2010-02-07 19:48:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hkn4e1$68h$1@atlantis.news.neostrada.pl cinek2001
    <c...@W...pl> pisze:

    > Jestem nauczycielem w szkole.
    Są gorsze nieszczęścia.

    > Czy możecie mi poradzić, co można zrobić, aby mieć wgląd w rozporządzanie
    > pieniędzmi z ZFŚS.
    Przede wszystkim przeczytać Ustawę o Zakładowym Funduszu Świadczeń
    Socjalnych.
    Następnie jego regulamin.
    W przerwie i dla relaksu Ustawę o Związkach Zawodowych.
    Potem sprawdźcie, czy macie jaja.

    > PS. Dodatkowo - organem prowadzącym szkołę jest gmina, a wójt to dobry
    > kolega dyrektora szkoły...
    I pewnie obaj to ku**sy...
    No to macie pod górkę trochę.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-02-08 07:02:10
    Temat: Re: Zakładowy fundusz socjalny w szkole - ja=?UTF-8?B?ayBza29udHJvbG93YcSH?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    cinek2001 wrote:

    > PS. Dodatkowo - organem prowadzącym szkołę jest gmina, a wójt to
    > dobry kolega dyrektora szkoły...

    Wiesz, tak realnie, jeśli to taka sitwa - to niewiele możecie zrobić.

    Najwyżej jakiś odchodzący na emeryturę nauczyciel może ich
    podpieprzyć, ale i tak niewiele to da.

    Z doświadczeń nauczycieli których znam - jak dyrektor jest gnojek,
    to naprawdę lepiej nie pchać łap między drzwi. Takie smutne realia.

    --
    Pozdro
    Massai