  • 22. Data: 2010-02-09 16:48:36
    Temat: Re: Zakup charakterystycznej domeny
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>

    Ten adres ma kończyć się invalid a nie zawierać w sobie

    > Firma ma więcej kasy na prawników i oczywiście wygra.
    >
    > Swego czasu Dell udupił niejakiego Paula Della, który nie miał
    > szczęścia być tak bogaty jak jego imiennik (nazwistnik? ;-)
    > i naiwnie myślał, że wykonując na zamówienie strony internetowe
    > może sobie mieć domenkę dellwebsites.com

    No ale ... to wina ochorny znaków towarowych

  • 21. Data: 2010-02-09 16:48:36
    Od: "op23" <o...@r...pl>

  • 23. Data: 2010-02-09 16:56:24
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>

    > Legalnie odkupić? Nie przepadam za takimi porównaniami, ale czy
    > skradzione lusterko też można odkupić, w niedzielę, na giełdzie? (Tak,
    > wiem, że domeny nikt nie ukradł, ale konsekwencje korzystania z
    > *renomowanych* znaków towarowych są jakie są.)

    Skoro zarejestrował ten znak w innej klasie nicejskiej to czemu nie miałby
    mieć prawa do korzystania z niego ?!

  • 24. Data: 2010-02-09 16:58:00
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl>

    > A takie mnie naszło pytanie: co jeśli firma wystąpi na drogę sądową
    > przeciwko właścicielowi takiej zakupionej spornej domeny, a on np.
    > nieodpłatnie, przekaże ją komuś powiedzmy z... Vanuatu. A za jakiś czas
    > ten z Vanuatu przekaże ją znajomemu z np. Nigerii, a tamten koledze z
    > Gwatemali, itd?

    Powód może wystąpić o zabezpieczenie jej

  • 25. Data: 2010-02-09 20:02:56
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-09 17:56, op23 pisze:

    > Skoro zarejestrował ten znak w innej klasie nicejskiej to czemu nie
    > miałby mieć prawa do korzystania z niego ?!

    Bo znaki renomowane chronione są poza granicami specjalizacji. Zwróć
    uwagę na art. 296 ust 2 pkt 3) pwp.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 26. Data: 2010-02-09 22:52:57
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl>

    > Bo znaki renomowane chronione są poza granicami specjalizacji. Zwróć uwagę
    > na art. 296 ust 2 pkt 3) pwp.

    Kiedy ten przepis mówi o bezprawnym używaniu a on akurat miał prawo...

  • 27. Data: 2010-02-10 08:18:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 17:30:21 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Tylko że w przypadku www.microsoft.pl korzystania nie było. Właściciel
    > powiesił tam jakąś informację o Microsofcie i szlus.

    Tak? Popatrz jakie fajne przekierowanie było. Nawet nie sądziłem, że
    Archive.org takie rzeczy rejestruje:

    http://web.archive.org/web/20030405150401/http://www
    .microsoft.pl/

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 28. Data: 2010-02-10 19:58:38
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Handlowanie domenami to biznes jak każdy inny:

    ta:
    http://euro2016.pl/
    już dawno zarejestrowana

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_3.php

  • 29. Data: 2010-02-11 08:19:45
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-09 23:52, op23 pisze:

    > Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl>

    > Kiedy ten przepis mówi o bezprawnym używaniu a on akurat miał prawo...

    Jak miał skoro nie miał i musiał oddać.

    A poza tym ja wskazywałem podstawę dla ochrony w innych klasach

    Każde użycie znaku renomowanego, niezależnie od towarów, dokonane bez
    zgody uprawnionego (czyli właściciela znaku) może zgodnie z tym
    przepisem powodować powstanie określonych w nim roszczeń właściciela.

  • 30. Data: 2010-02-11 10:38:06
    Od: gonzo <g...@m...org.invalid>

    Roman Rumpel wrote:
    > Każde użycie znaku renomowanego, niezależnie od towarów, dokonane bez
    > zgody uprawnionego (czyli właściciela znaku) może zgodnie z tym
    > przepisem powodować powstanie określonych w nim roszczeń właściciela.

    facet kupił domenę microsoft.pl kiedy firma o tej nazwie już istniała i
    jej nazwa była rozpoznawana w świecie.

    jak wygląda sprawa, gdy rejestruje się domenę np. xyz.pl zanim powstanie
    firma xyz lub pojawi się produkt o nazwie xyz? czy prawo stoi po stronie
    właściciela domeny czy nowo powstałej firmy/nazwy produktu?

    gonzo