    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup charakterystycznej domeny
    Date: Sun, 07 Feb 2010 22:39:15 +0100

    Netx pisze:

    > Sory za namolność, ale temat mnie trochę ciekawi.
    > Weźmy np. BlueRay - domena jest chyba nawet "na sprzedaż" (blueray.pl).
    > Nazwa Blueray dotyczy technologii. Czy jeśli pod domeną Bluray.pl
    > właściciel umieści recenzje sprzętu blueray (np. sprzet.blueray.pl) oraz
    > sklep z błytami (np. sklep.blueray.pl) tudzież forum dotyczące sprzętu
    > (forum.blueray.pl) to domena blueray.pl mogłaby zostać odebrana
    > właścicielowi czy też nie? Jak to można wybadać?

    BlueRay to jakby trochę inna sprawa, bo format zapisu nazywa się
    Blu-Ray. Logo tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blu-ray_Disc.svg

    BlueRay to nazwa najwyżej podobna do Blu-Ray, zasadniczo zawierająca po
    prostu błąd ortograficzny. Analogicznym przykładem byłby Mikrosoft, czy
    Microsowt.

    Co do namolności to odpowiedź zawsze będzie brzmiała "tak, może zostać
    odebrana" - jaka by nie była. Kwestia przekonania sędziego że ktoś inny
    ma prawo do tej domeny, nie ma skodyfikowanych reguł odbierania domen.