  • 241. Data: 2024-04-08 20:21:08
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.04.2024 o 22:00, Monika Głowacka pisze:

    > Zaraz zaraz. A zakonnik/zakonnica to kto? Czy to obywatel/ka innego
    > państwa? Czy obowiązuje ich inny kodeks karny, wykroczeń i inne ustawy
    > jeśli działa na terenie Polski?

    Teoretycznie nie, a praktycznie różnie z tym bywa.

    > Co to w ogóle jest, że jest Watykan, co to ma swoje "przedstawicielstwa"
    > w wielu krajach i osoby, które tam służą podlegają pod papieża w kwestii
    > wygłaszania opinii.

    To jest właśnie Watykan, a ksiądz może wygłaszać takie same opinie z
    ambony jak dowolny dyplomata innego kraju. Najwyżej ludzie przestaną mu
    chodzić na msze.

    > W Państwie tym czy innym aborcja jest dozwolona, a
    > przedstawiciele Watykanu w tym państwie mówią inaczej, ale nie mają
    > władzy, aby tego formalnie zabronić.

    No to chyba OK?

    > Najwyżej ksiądz jak się dowie, że
    > Ygrekowska dokonała aborcji to jej nie pochowa na kościelnym cmentarzu.

    Jego cmentarz, jego zasady.
    Choć gdzieś mi się obiło o uszy, że jak w danej miejscowości nie ma
    innego cmentarza niż kościelny, to ma obowiązek umożliwić pochówek, może
    być pod płotem i bez odprawiania "szamanizmów".

  • 242. Data: 2024-04-08 20:22:52
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2024-04-07 o 22:10, Animka pisze:

    > Po aborcji umarła? Kto donosi księdzu na co umarla? Ma pochować zmarłego
    > bo taki jest jego psi obowiązek.

    U mnie na wsi ksiądz ma różne stawki, dla parafianina, dla niewierzącego
    i dla tego który przybył nie wiadomo skąd.
    A rodzina? ksiądz powiedział, że tyle kosztuje to biorą chwilówkę lub
    kredyt.

  • 243. Data: 2024-04-08 20:27:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 19:33, Shrek pisze:

    > Z grubsza masz odpowiedź tu"
    >
    > https://szansaspotkania.pl/ocena-moralna-badan-prena
    talnych/

    > Zostawiajac mięsko:
    >
    > "Jeśli rodzice deklarują stanowczą wolę przerwania ciąży, tracą tym
    > samym prawo do poznania prawdy o stanie zdrowia dziecka. Lekarzowi
    > natomiast _nie_wolno_przekazać_rodzicom_informacji_o_zdrowiu_d
    ziecka_,
    > gdy wie, że następstwem tego będzie aborcja. W sytuacji odwrotnej, gdy
    > to porada lekarza skutecznie doprowadziła do aborcji, staje się on
    > formalnym współsprawcą zbrodni.14(...)"

    No nic nowego. Jeżeli wie, że celem badania będzie aborcja to nie
    przykłada do tego ręki.

    > Podpisane przez nomen omen lekarza kapłana. (co do kapłana jest napisane
    > że obecnego, więc może nie jest już lekarzem). Przecież ten kolo wprost
    > nawołuje do ukrycia wyników badań przed rodzicami - głowy nie dam, ale
    > zakladam że są na to paragrafy.
    >
    > Zastanawia mnie tylko dlaczego jako (zakładam że) katolik tak usilnie
    > starasz się napisać że oni nie mówią tego co mówią. Przecież wiesz że

    Ja Ciebie nie przekonuje, tylko prostuję to co piszesz.
    Pisałeś, że nie zlecają badań a to nie prawda.

    > mnie nie przekonasz, bo wygrzebię coś takiego jak powyżej (co zresztą
    > żadnym wyzwaniem nie było). Ba, raczej nikt nie zmienił pogladów na ten
    > temat pod wpływem dyskusji na usenecie, więc nikogo nie przekonasz.
    > Siebie chcesz oszukać że kościół jest za diagnostyką prenatalną w
    > zakresie uszkodzeń płodu, które mogą prowadzić do przerwania ciąży?

    No sam zacytowałeś, że kierują na badania które mogą wykazać wadę. Jak
    rodzice chcą usunąć to się wycofuje.
    Do końca nie wiem dlaczego nie ma podawać stanu zdrowia dziecka. Z
    jednej strony po co? Aby zaspokoić ciekawość rodziców?
    Z drugiej mogli by poznać powód choroby dziecka i przy następnym coś
    przedsięwziąć. Ale tu wracamy do początku, czyli poświęcić te chore na
    rzecz następnego zdrowego.

    Robert

  • 244. Data: 2024-04-08 21:15:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No nic nowego. Jeżeli wie, że celem badania będzie aborcja to nie
    > przykłada do tego ręki.

    A nawet ukryje przed rodzicami prawdę.

    Więc ani do antykoncepcji się nie nadaje ani do prowadzenia ciąży...

    > Ja Ciebie nie przekonuje, tylko prostuję to co piszesz.

    Co prostujesz? Potwierdzasz dokladnie to co ja piszę. Ani antykonepcji
    hormonalnej nie przepisze ani badań prenatalnych nie zleci...

    > Pisałeś, że nie zlecają badań a to nie prawda.

    Hm... to wyrwij od nich skierowanie na PAPPa:P

    > No sam zacytowałeś, że kierują na badania które mogą wykazać wadę. Jak
    > rodzice chcą usunąć to się wycofuje.

    W sumie to nie napisałem. Koleś też nie napisał. Napisał, że jak wyjdzie
    a myśli że matka będzie w takiej sytuacji chciała aborcji to należy
    wyniki przed nią ukryć. To konkrtnie kolo napisał. Że należy przed
    pacjentem ukrywać istotne informacje medyczne.

    > Do końca nie wiem dlaczego nie ma podawać stanu zdrowia dziecka.

    Bo mogą stwierdzić że aborcja jest najlepszym wyjściem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 245. Data: 2024-04-09 07:48:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 08-04-2024 o 17:00, Shrek napisał:

    > Tym niemniej zakonnikiem czy księdzem się jest całą dobę a nie "po
    > godzinach".

    To zależy co się rozumie przez to "całą dobę" - przecież taki Szumowski
    też jest zakonnikiem (bo zakony sa różne)

    --
    http://zrzeda.pl

  • 246. Data: 2024-04-09 08:23:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > To zależy co się rozumie przez to "całą dobę" - przecież taki Szumowski
    > też jest zakonnikiem (bo zakony sa różne)

    A ten jego zakon, ma jakieś umocowanie w prawie?
    Czy każdy może sobie powołać zakon? Np. Zakon Wielkiego Usenetu? :)

    Robert

  • 247. Data: 2024-04-09 08:38:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 09-04-2024 o 08:23, Robert Wańkowski napisał:

    > A ten jego zakon, ma jakieś umocowanie w prawie?
    > Czy każdy może sobie powołać zakon? Np. Zakon Wielkiego Usenetu? :)

    Zakon maltański jest chyba wystarczająco zakorzeniony w tradycji i
    przepisach?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 248. Data: 2024-04-09 09:38:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 08.04.2024 o 20:08, nadir pisze:

    > To jest dokładnie taka sama "nauka" jak w ta biblii.

    Ręce opadają.

    https://www.youtube.com/watch?v=-AS6rQtiEh8
    Ten gość jest dla mnie wzorem cierpliwości.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 249. Data: 2024-04-09 11:42:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To jest dokładnie taka sama "nauka" jak w ta biblii.

    I jeszcze:
    https://www.youtube.com/watch?v=ekZIfZyvoBc

    W ogóle nie widać różnicy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 250. Data: 2024-04-09 12:23:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 8 Apr 2024 17:17:07 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    karz-rodzinny-homeopata/krakow

    > W sumie należałoby zgłaszać do NFZu, ale pewnie odpiszą, że ona tak po
    > godzinach a jak pracuje dla nich to gusa na kołek...

    Mnie akurat homeopatii nie proponowała - o tym dowiedziałem się później -
    ale stawiała diagnozy bez badań, jak się potem okazało kompletnie
    niedorzeczne, więc się trochę zraziłem i zmieniłem lekarkę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com