  • 191. Data: 2024-04-08 07:41:43
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 07-04-2024 o 08:44, Shrek napisał:

    > Ale co - poważnie księdzem czy zakonnicą nie jest się cały czas?

    Tak w sprawie formalnej zakonnik/zakonnica i ksiądz to różne funkcje,
    można je łączyć (można być i księdzem i zakonnikiem), ale to nie to
    samo. Same zakony też są różne więc zakonnik i zakonnik to tez nie
    koniecznie to samo.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 192. Data: 2024-04-08 08:02:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06-04-2024 o 23:19, Shrek napisał:

    > Mogę się mylić, ale lekarze raczej nie przepisują placebo na receptę (z
    > wyjątkiem badań leków, ale to trochę inna sprawa)

    Dla lepszego samopoczucia pacjenta (co też jest ważne przy leczeniu tak
    efekt placebo i brak efektu nocebo jest istotny) to się zapisuje, nawet
    nazywa się to oficjalnie (tak dla zmyłki, żeby było naukowo) homeopatią.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 193. Data: 2024-04-08 08:09:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 07-04-2024 o 15:28, Shrek napisał:

    > Co najlepiej pokazuje że następuje to robienie kurwy z logiki - jak to
    > nie jest sprzeczna?

    Tak, że opis ten pochodzi z dawnych czasów. Kolega, który zajmuje się
    zawodowo historią, jako ciekawostkę powiedział tak na luźnych rozmowach
    po pracy, że np te ilości wielkiej ilości lat. które żyli pierwsi
    opisani ludzie w biblii to nie musi być do końca fejk, po prostu z
    pewnych odkryć naukowych, wiemy, ze żydzi wtedy inaczej liczyli rok i to
    było bliższe naszego miesiąca. Nalezy pamiętać, że przekaz był do osób
    żyjących w czasach w których pisano.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 194. Data: 2024-04-08 08:12:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 07-04-2024 o 18:31, Shrek napisał:

    > Poważnie w oficjalnej medycynie takie rzeczy gdzieś robią? Za to powinen
    > być sąd...

    Tak, w Polsce jest to obecnie wyklęte, na zachodzie można mieć z tego
    studia podyplomowe. Samo w sobie nie jest to złe, są przypadki, że
    wiemy, że w inny sposób i tak nic nie zmienimy, natomiast wyniki badań
    pokazuje, że efekt placebo też daje rezultaty podczas leczenia
    niektórych chorób. Tu masz takie placebo, więc może pomóc a nie powinno
    zaszkodzić.

    --
    https://kaczus.ppa.pl

  • 195. Data: 2024-04-08 08:30:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 07-04-2024 o 20:15, Shrek napisał:

    > No chyba że nie wysyła, bo mu wiara nie pozwala.

    a dlaczego nie pozwala - przecież wykryte wcześnie wady można leczyć
    nawet podczas ciąży. Dzięki temu ilość zdrowych dzieci moze się
    zwiększyć, a nie zmniejszyć. Więc jeśli zachodzą przesłanki, aby wykonać
    takie badanie, to czemu nie?

    > Czyli jednak w taki ginekolog ksiądz jednak istotnie różni się od
    > pełnowartociowego?

    ksiądz to niekoniecznie zakonnik. Taki Szumowski jest lekarzem i
    zakonnikiem...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 196. Data: 2024-04-08 08:47:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 06 Apr 2024 08:36:17 +0200, A. Filip wrote:

> [...]
    -w-zus-ie-okazalo-sie-ze-orzecznikiem-jest-zakonnica
    /cspybyj,79cfc278

    > A postujesz to na grupie PRAWO bo? Bo przez ponad 100 dni nic z tym nie
    > zrobiono powinno nieść sankcje dyscyplinarne a może nawet karne?
    >
    > Sprawa "może budzić wątpliwości" (także prawne) ale bez skarg pacjentek
    > ja się nie rwę _szybko_ przesądzać nie co do zasady ogólnej
    > (w ZUSie/na kontrakcie NFZ) "jak być powinno/byłoby lepiej" ale co do
    > bardzo konkretnego przypadku i bardzo konkretnej osoby.

    Jakie prawne? Nie ma zakazu być zakonnicą.

    > Bo powiedzenie że zakonnica nie może być ginekologiem (istniejący
    > praktyczny zakaz) bez wskazania dokładnie po jakiej linii _prawnej_ dla
    > mnie może być szerzeniem nienawiści na tle religijnym. [Brawo antygaśnicowi!]

    J.

  • 197. Data: 2024-04-08 08:51:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Apr 2024 17:04:07 +0200, Shrek wrote:

    > Temuż, że zakonnica nie jest zakonnicą tylko prywatnie a w czasie
    > wykonaywania innego zawodu już nie. _Jeśli_ występuje tam konflikt
    > interesów, to takiego zawodu nie powinna wykonywać.

    Odkąd mamy klauzule sumienia, to nie ma konfliktu.

    > Podobnie jak na przykład kibol nie powinien być policjantem.

    A kibol to kto? Kibic klubu piłkarskiego?
    Też nie ma zakazu :-)

    > Ale ja raczej o opinii Roberta że ona zakonnicą jest prywatnie i po
    > przyjściu do pracy w zus przestaje:P
    >
    > To może z innej strony - nie miałbyś nic przeciwko, żeby na przykład
    > zakonnica była sędzią i szlajała się w habicie po sądzie?

    Sędzia ma byc w todze :-)

    Ale ale - jak sedzia wstapi do zakonu, bo chyba moze ... a z urzedu
    wyrzucic jej nie mozna ...

    J.

  • 198. Data: 2024-04-08 09:10:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Apr 2024 23:23:13 +0200, Kviat wrote:

    > I potrzebowali do tego pozwolenia od jakiegoś obcego faceta
    > przebierającego się w sukienki?

    > Niesamowite, że ludzie z własnej woli dają się tak poniżać.
    > I jeszcze się tym pochwaliła... jak to sprytnie oszukała księdza.
    > Wyspowiadała się chociaż z tego oszustwa, czy zwyczajnie się pogodziła z
    > wiecznością w piekle?

    Ale jakie oszustwo? Kazali wypełniac to wypełniała :-)

    A ze stosunków przedmałzenskich mogla sie wyspowiadac lub nie,
    w ciązy juz ich chyba nie miala, to nie musiała :-)

    A ten kalendarzyk, tzn metoda - to nie jakies oszustwo?
    Ze strony księzy .. no bo jesli stosunek dopuszcza sie tylko w celu
    prokreacji ...

    J.

  • 199. Data: 2024-04-08 09:36:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 00:38, Kviat pisze:

    > Przecież egzorcyzmy nie pomagają.

    A są badania naukowe to potwierdzające? Ale takie naukowe nie z
    publikacji antykościelnych? ;)

    > Podaj jakiś udokumentowany naukowo (tak jak w przypadku efektu placebo)
    > przypadek, że egzorcyzmy pomogły. I na co pomogły.

    > Ale nie z jakiejś religijnej publikacji. Tylko takiej prawdziwej, naukowej.

    Nie wiem. Pewnie nie ma, bo materia badania trochę niewymierna.

    Zastanawiam się czy są dostępne procesy beatyfikacyjne w których są
    przedstawiane przypadki medyczne przypisujące wyleczenie cudowi?
    Są tajne? Ze względu na charakter materiału?
    Jeżeli nie to ktoś weryfikował przypadki medyczne uznane za cud?

    Robert

  • 200. Data: 2024-04-08 09:55:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 00:34, Kviat pisze:

    > Właśnie wręcz przeciwnie. W/g KK nie ma.

    Dobrze wiesz, że jest to zapisane wprost.

    > Gdzie jest to miejsce na wolną wolę, skoro alternatywą jest wieczny
    > pobyt w kotle piekielnym?

    Odmrożę sobie uszy na złość babci.

    Robert