  • 181. Data: 2006-11-20 17:26:54
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > "Pan" z BSE nie jest ekspertem tylko agentem mikrosyfa i jako taki nie
    > ma nic do roboty w moim wolnym od mikrosyfa komputerze.

    BSA jeśli już. Z tego co wiem to Oni jak ognia unikają wizyt u prywatnych
    użytkowników. Nie wiem z jakich ekspertów obecnie korzysta Policja ale
    drzewiej to była jakaś mała firma informatyczna z 3-city.

    j.

  • 182. Data: 2006-11-20 17:27:45
    Temat: Re: Zaj?cie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > policjant nie ale biegly ktorego obecnonsci rzada instrukcja dochodzeniowo
    > sledcza powinien wiedziec czym jest linux i jakie sa zasady dystrybucji
    > skoro to drugi jezelii chodzi o pupularnosc system po windowsie.

    Czy istnieje przepis określający co powinien wiedzieć/umieć taki biegły?

    j.

  • 183. Data: 2006-11-20 17:31:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry (k) wrote:

    > Bajki opowiadasz. Jeśli ktoś ma dane warte 30kPLN i ich nie archiwizuje
    > to jest... no wiadomo... I sam go osobiście wyśmieję po takiej akcji...

    Jak jest nalot i biorą cały komputer, to jak im przeszkodzisz zabrać
    także kopie rezerwowe?

  • 184. Data: 2006-11-20 17:37:12
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: "sango" <k...@c...pl>

    wiadomości news:pht734-dcc.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Robert Tomasik wrote:

    strasznie sie klocicie w tym watku wiec moze wrzuce nowy o rownych
    i rowniejszych ...

    moze nalezaloby sie zwrocic z wnioskiem o udzielenie informacji publicznej
    o tym jak zakonczylo sie w tej sprawie sledztwo i czy ktos zostal skazany
    (np. gazeta wyborcza za pisanie takich rzeczy ;-) ... jesli nie wszczeto
    postepowania to kto o tym zadecydowal ... itd.

    Sed quis custodiet ipsos custodes? :-)

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,2511582.ht
    ml

    Policja piratem komputerowym
    Marcin Masłowski, Łódź
    2005-01-26, ostatnia aktualizacja 2005-01-25 20:11
    Policjanci w Łódzkiem pracują na nielegalnych programach komputerowych -
    odkryła "Gazeta"
    Na trop wpadliśmy w komendzie powiatowej w Tomaszowie Mazowieckim. W
    policyjnym komputerze były zdjęcia odzyskanych przez funkcjonariuszy
    obrazów. Zauważyliśmy, że zainstalowany tam program Total Commander jest
    piracki.

    Pracownicy firmy CRO, która sprzedaje licencje na Commandera, są zszokowani.
    Krzysztof Janiszewski z Microsoftu zajmujący się piractwem komputerowym
    zaproponował, aby złożyć doniesienie na... policję. - Przecież to
    przestępstwo - tłumaczył zdziwiony.

    Funkcjonariusze z Tomaszowa nie kryli, że nielegalne oprogramowanie w
    policyjnych komputerach to norma. - Przecież jednostek nie stać na kupno
    legalnych programów - tłumaczyli. - Aby normalnie pracować, wgrywamy
    pirackie kopie bądź używamy - też bez pozwolenia - darmowych programów
    dołączanych do gazetek. Normą jest też, że łamiąc przepisy, przynosimy do
    pracy prywatne komputery. Tak jest we wszystkich jednostkach.

    Sprawdziliśmy. Rzeczywiście tak jest. W największym komisariacie w Łodzi na
    blisko 200 policjantów są tylko trzy służbowe komputery. Kilkudziesięciu
    funkcjonariuszy przynosi swój sprzęt. Część ma na to zgodę. - Tyle tylko, że
    zainstalowane tam programy mogą być używane jedynie do celów prywatnych.
    Czyli wykorzystując je w pracy, łamiemy prawo - mówi jeden z
    funkcjonariuszy.

    Janusz Tkaczyk, komendant wojewódzki policji w Łodzi, wysłał do Tomaszowa
    policjantów z Inspektoratu. Okazało się, że cała komenda pracuje na
    nielegalnym oprogramowaniu i na komputerach, które nie wiadomo skąd się
    wzięły! W sekcji dochodzeniowo-śledczej znaleziono nielegalne programy:
    Windows, Total Commander, Norton i English Translator. W sekcji ds.
    zwalczania przestępczości gospodarczej (walczy m.in. z piractwem
    komputerowym) był prywatny komputer z nielegalnym programem antywirusowym, w
    prewencji i kryminalistyce policjanci zainstalowali sobie program do...
    kopiowania płyt muzycznych i filmów.

    W drogówce inspektorzy znaleźli cztery komputery. - Dwa były prywatne, a dwa
    kolejne nie wiadomo skąd się wzięły. Podobno z darowizn, ale nikt nie
    potrafił sobie przypomnieć - opowiada Zbigniew Kotlicki, szef Inspektoratu
    KWP.

    Policjantom kazano natychmiast usunąć wszystkie nielegalne programy i zabrać
    do domu własne komputery. Szef tomaszowskiej policji i informatyk odpowiedzą
    za brak nadzoru.

    Komendant wojewódzki zapowiedział kontrole sprzętu informatycznego we
    wszystkich jednostkach w Łódzkiem.

    Dla Gazety Bartłomiej Witucki, rzecznik prasowy polskiego oddziału Business
    Software Alliance, organizacji zajmującej się promowaniem legalnego
    oprogramowania

    Niestety, nierejestrowanie i nielegalne używanie często tanich programów
    komputerowych jest w Polsce powszechne. Także w instytucjach państwowych i
    firmach. Mieliśmy już przypadki, gdy takich oprogramowań używała także
    policja. Pamiętam, że wówczas odpuściliśmy sprawę, bo program był wart
    kilkaset złotych, choć było to ewidentne łamanie prawa.

    Rozumiem, że policja jest biedna, ale chyba powinno stać ją na wykupienie
    niedrogich licencji dla swoich funkcjonariuszy, jeśli w pracy używają
    komputerów.

  • 185. Data: 2006-11-20 17:44:57
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > OIDP mikrosyfowy fdisk miał pewne problemy z linuxowymi partycjami ;)

    Zle pamietasz. Niejedna partycje linuksowa fdiskiem usunalem ;)

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 186. Data: 2006-11-20 17:45:39
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Henry (k)" wrote:

    > Bajki opowiadasz. Jeśli ktoś ma dane warte 30kPLN i ich nie archiwizuje
    > to jest... no wiadomo... I sam go osobiście wyśmieję po takiej akcji...

    No ale ale te dane tez gdzies musza byc. Plyty zabiora. A ciezko robic
    backup 300GB na serwerze zdalnym ...

  • 187. Data: 2006-11-20 17:54:19
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:1j1un2wlgnhca$.syhtk4a7s8q1$.dlg@40tude.net
    użytkownik *===Tomy===* napisał(a):

    > Poproszę podstawę prawną.

    A może powinieneś chcieć podstawy prawnej na nielegalność czegoś?

    --
    Big Jack
    //////

  • 188. Data: 2006-11-20 18:08:10
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    sango wrote:

    > Rozumiem, że policja jest biedna, ale chyba powinno stać ją na wykupienie
    > niedrogich licencji dla swoich funkcjonariuszy, jeśli w pracy używają
    > komputerów.

    Lub uzywania oprogramowania GNU/GPL skoro ich nie stac na zakup wersji
    platnych...

  • 189. Data: 2006-11-20 18:19:18
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 17:59:49 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Może ty kradniesz i rozpowszechniasz. Ale nie mierz innych swoją miarką, OK?

    Przypisałeś sobie moją analogię wynikającą z treści autora wątku do swojej
    osoby ? Nie spinaj się tak, albo naucz się czytać ze zrozumieniem.
    Nie miało to dotyczyć Ciebie !

    Osobiście wypraszam sobie tego typu oceny, to nie ja zainicjowałem wątek i
    to nie ja teraz będę się tłumaczył z tej głupiej (jak dla mnie i dla wielu
    grupowiczów) sytuacji.

    > A co mnie obchodzi, czego sie spodziewał inicjator wątku. Ja sobie
    > szyfruję bo lubię. I co mi zrobisz?

    Nic, zakończę dyskusję w tym miejscu, bo dalsze ciągniecie obcego smrodu
    nie ma sensu i mało mnie obchodzi jak skończy jego adresat. Nabroił to
    niech się teraz tłumaczy.

    EOT.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 190. Data: 2006-11-20 18:21:53
    Od: "sango" <k...@c...pl>

    Użytkownik "powel" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Było tak:
    >
    > Było to już jakiś czas temu&#8230;.
    > Mili Panowie zapukali i mama przez nieuwagę ich wpuściła. Zapytali gdzie
    > stoi
    > komputer i do niego podeszli.

    a mi sie wydaje, ze sobie jaja robisz - chyba, że chcesz wpisac do ksiegi
    guinessa nowy rekord na najdluzszy wątek ???? ;-)