  • 1. Data: 2003-02-11 23:19:34
    Temat: Zadatek a niepodpisanie umowy
    Od: "diablo" <l...@p...fm>

    Witam
    W dniu dzisiejszym mialo dojsc do podpisania aktu notarialnego umowy
    kupna-sprzedaży, jednak strony nie doszly do porozumienia co do kosztow
    notarialnych (sprzedajacy byl pewien ze koszty notarialne pokryje kupujacy,
    natomiast kupujacy ze podziela sie kosztami, wczesniej nie bylo rozmowy o
    kosztach notarialnych). Czy w zwiazku z zaistniala sytuacja kupujacy moze
    domagac sie zwrotu zadatku? Jesli tak to na jakiej podstawie?
    pozdr.
    db

  • 2. Data: 2003-02-12 06:50:45
    Temat: Re: Zadatek a niepodpisanie umowy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 3. Data: 2003-02-12 08:32:47
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "diablo" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztach notarialnych). Czy w zwiazku z zaistniala sytuacja kupujacy moze
    > domagac sie zwrotu zadatku? Jesli tak to na jakiej podstawie?

    jezeli zadatek a nie zaliczka - bedzie ciezko.
    wg mnie - nie do odzyskania.
    w opisanej sytuacji koszta notarialne kryje nabywajacy (zazwyczaj),
    wiec prawie nierealnym jest udowodnienie, ze sprzedajacy dzialal
    celowo pobierajac zadatek i nie doprowadzajac do transakcji.
    (w innym przypadku - klapa, kasa przepada).

  • 4. Data: 2003-02-12 10:26:10
    Od: "Diab" <d...@d...com.pl>

    > Pytanie:
    > Kiedy ten zadatek został uiszczony? dlaczego? skąd wiadomo, że to zadatek
    > nie zaliczka?

    Zadatek zostal uiszczony w momencie podpisania umowy przedwstepnej. Z tego
    co wiem - to ze koszty ponosi kupujacy to zwyczaj, koszty notarialne leza po
    obu stronach. Co na to prawo?

  • 5. Data: 2003-02-12 10:27:48
    Od: "Diab" <d...@d...com.pl>

    > w opisanej sytuacji koszta notarialne kryje nabywajacy (zazwyczaj),

    Ale jakim prawem? Dlaczego kupujacy ma ponosic rowniez koszty ktore ciaza po
    stronie sprzedajacej?

  • 6. Data: 2003-02-12 10:31:14
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Zadatek zostal uiszczony w momencie podpisania umowy przedwstepnej.

    tzn. umowa przedwstępna nie została wykonana?

    hmmm ciekawostka :-)

    zależy jak się strony dogadają :)
    :
    :

  • 7. Data: 2003-02-12 10:33:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Diab" <d...@d...com.pl> wrote in message

    > Ale jakim prawem? Dlaczego kupujacy ma ponosic rowniez koszty ktore ciaza
    po
    > stronie sprzedajacej?

    Ano takim ze nezaleznie od tego co postanowi ustawodawca i tak kupujacy
    musi dac tyle, by zaspokoic oczekiwania sprzeajacego oraz wszelkie koszty...

    Bogslaw

  • 8. Data: 2003-02-12 10:51:48
    Od: "Diab" <d...@d...com.pl>

> [...]
    >
    > Ano takim ze nezaleznie od tego co postanowi ustawodawca i tak kupujacy
    > musi dac tyle, by zaspokoic oczekiwania sprzeajacego oraz wszelkie

    Jakie koszty? Czy jesli sprzedajacy zazyczylby sobie przed sprzedaza wynajac
    rzeczoznawce ( nie wazne w jakim celu) to kupujacy musialby zaplacic za
    usluge tegoz specjalisty? Nie rozumiem, chyba jestem tepy.
    db

  • 9. Data: 2003-02-12 10:53:43
    Od: "Diab" <d...@d...com.pl>

    > tzn. umowa przedwstępna nie została wykonana?
    > hmmm ciekawostka :-)

    Wlasnie nie zostala :)

    > : Z tego
    > : co wiem - to ze koszty ponosi kupujacy to zwyczaj, koszty notarialne
> [...]

    Nie bylo slowa o kosztach :)
    db

  • 10. Data: 2003-02-12 10:57:30
    Od: "Diab" <d...@d...com.pl>

    > Nie bylo slowa o kosztach :)
    > db

    To znaczy strony nie rozmawialy o kosztach. Tak jak pisalem wczesniej