  • 11. Data: 2003-02-12 11:01:47
    Temat: Re: Zadatek a niepodpisanie umowy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Diab" <d...@d...com.pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Wednesday, February 12, 2003 11:53 AM
    Subject: Re: Zadatek a niepodpisanie umowy

    :
    : > tzn. umowa przedwstępna nie została wykonana?
    : > hmmm ciekawostka :-)
    :
    : Wlasnie nie zostala :)

    a z czyjej winy?

  • 12. Data: 2003-02-12 11:04:47
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 13. Data: 2003-02-12 11:18:49
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Co bys zaproponowal kupujacemu? Napisanie listu oczywiscie poleconego z
    : żądaniem zwrotu zadatku - poniewaz pomimo checi i stawienia sie obu stron
    : nie doszlo do zawarcia umowy przyrzeczonej? Czy tez od razu sprawa do
    sadu?

    zdecydowanie list
    - sąd nie zając, a na wniesienie sprawy jest rok od dnia, kiedy umowa miała
    być zawarta.

  • 14. Data: 2003-02-12 11:22:44
    Od: "Diab" <d...@d...com.pl>

  • 15. Data: 2003-02-12 11:24:37
    Od: "Diab" <d...@d...com.pl>

> [...]
    > dostanie w nagrodę zadatek i koszty procesu. O ile mnie pamięć nie myli to
    > wtedy nie ma kosztów notarialnych - ale ostrzegam, że mnie pamięć

    Nie bardzo rozumiem "ten kto pierwszy pozwie drugiego o zawarcie umowy
    przyrzeczonej "
    o zawarcie, czy o zerwanie?

  • 16. Data: 2003-02-12 11:27:07
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 17. Data: 2003-02-12 11:34:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Diab" [....]

    > Jakie koszty? Czy jesli sprzedajacy zazyczylby sobie przed sprzedaza
    wynajac
    > rzeczoznawce ( nie wazne w jakim celu) to kupujacy musialby zaplacic za
    > usluge tegoz specjalisty? Nie rozumiem, chyba jestem tepy.
    > db

    Bo Pan od razu chcialby wszystko zrozumiec....

    Wyobrazmy sobie, ze sprzedajacy chcialby otrzymac (OTRZYMAC "do reki")
    100 000 koszty wszelkie u notariusza 5 000 a wycena 1000.

    No to mowi panu, ze on placi wszystko
    nalezy sie 106 000 PLN i pan kupuje... albo nie..

    a pan na to, ze pan zaplaci wsstko u otariusza...
    No to on na to, ze moze spuscic do 101 000
    i pan kupuje... albo nie..

    Pan, na to, ze mooze cos daloby sie utargowac...,
    a on na to, ze z sobie wiadomych potrzeb musi niec wycene
    ktora kosztuje 1000 PLN, now iec pan, ze zaplaci ten 1000
    a on na to ze w takim razie oze opuscic do 100 000
    i pan kupuje... albo nie..

    Oczywisce gos moze zmnieszyc swe oczekiwania ale JESLI juz dojdzie
    do podpisania umowy to oczekiwania goscia plus WSZYSTKIE oplaty
    sa rowne temu, co PAN zaplaci.

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-02-12 11:48:31
    Od: "diablo" <d...@d...com.pl>

> [...]
    >
    > I jeszcze mi się przypomniało, że zadatek w umowie przedwstępnej to dość
    > niebezpieczna konstrukcja, ale to zupełnie inna historia.

    Jesli moglbys napisac cos wiecej o tej niebezpiecznej konstrukcji, bede
    wdzieczny za pomoc.
    pozdr
    db

  • 19. Data: 2003-02-12 11:59:22