  • 1. Data: 2003-02-12 03:09:29
    Temat: Moc prawna takiej klauzulki ?
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    Na pl.praca.oferowana znalazlem posta zawierajacego nastepujaca
    "wskazowke":

    Na CV prosimy o umieszczenie i podpisanie następującej klauzuli:
    "Wyrażam
    zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie
    pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie
    Ustawą z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. nr 133
    poz.
    883)."

    Czy to ma jakakolwiek moc prawna ? (zakladajac oczywiscie ze ktos tego
    nie podpisze elektronicznie?)
    Czy przypadkiem dopisanie tego nic nie zmienia i ciagle zawarte dane w
    mailu przeslanym do tej firmy/osoby beda danymi ktorych nie ma prawa
    przetwarzac zgodnie z zacytowana wyzej ustawa ?

    --
    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 2. Data: 2003-02-12 03:12:04
    Temat: Re: Moc prawna takiej klauzulki ? - sprostowanie
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    Zeby pytanie nie bylo calkiem pozbawione sensu dodam, ze chodzi o
    przeslanie CV poczta elektroniczna.

    --
    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 3. Data: 2003-02-12 08:32:53
    Od: "Kidprotect" <f...@k...pl>

    IMHO wyrazenie zgody na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych nie
    wymaga formy pisemnej, podobnie zreszta jak i wyrazenie sprzeciwu, wiec
    klauzual wydaje sie wazna.

    Kuba

    --

    Fundacja KIDPROTECT - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl f...@k...pl

  • 4. Data: 2003-02-12 08:48:50
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-02-12 11:12:48
    Od: "joanna grynfelder" <j...@g...pl>

    nie jest wazna
    dlatego firmy rekrutacyjne wymagaja cv podpisanego odrecznie - ale
    przewaznie prosza o dostarczenie cv na wyzszym etapie rekrutacji.

  • 6. Data: 2003-02-12 11:33:32
    Temat: Re: Moc prawna takiej klauzulki ?
    Od: "CEzar" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Gacek" <G...@A...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mailu przeslanym do tej firmy/osoby beda danymi ktorych nie ma prawa
    > przetwarzac zgodnie z zacytowana wyzej ustawa ?

    Wg mnie nie. Nie jest wyraźnie określone w jakiej bazie danych (istnieje
    tylko cel)
    CEzar

  • 7. Data: 2003-02-12 14:32:33
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "joanna grynfelder" <j...@g...pl> wrote in message
    > nie jest wazna
    > dlatego firmy rekrutacyjne wymagaja cv podpisanego odrecznie - ale
    > przewaznie prosza o dostarczenie cv na wyzszym etapie rekrutacji.

    No ale wlasnie powiedziane bylo, ze zgoda nie wymaga formy pisemnej.
    Wiecej - mysle, ze jesli cel zbierania danych jest podany, to podanie danych
    mozna uznac za dorozumiane wyrazenie zgody naprzetwarzanie.

    Depi.