  • 1. Data: 2006-12-26 11:24:32
    Temat: Zabezpieczenie przed plagiatem
    Od: i...@g...com

    Witam,
    Jestem na etapie tworzenia prostej gry komputerowej we flashu, którą
    po skończeniu mam sprzedać firmie. Sam działalności gospodarczej
    nie prowadzę. Zleciłem grafikowi wykonanie całej grafiki do tej gry.
    Teraz jak można się zabezpieczyć przed sytuacją w której grafika
    którą dostanę nie była plagiatem. Czy wystarczy że grafiki złoży
    mi pisemne oświadczenie że jest autorem grafiki i wtedy ewentualne
    problemy będzie miał on czy ja? Jak to zrobić najlepiej?
    pozdr.

  • 2. Data: 2006-12-26 13:49:33
    Temat: Re: Zabezpieczenie przed plagiatem
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *iamrosss* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > dostanę nie była plagiatem. Czy wystarczy że grafiki złoży mi pisemne
    > oświadczenie że jest autorem grafiki i wtedy ewentualne problemy będzie
    > miał on czy ja? Jak to zrobić najlepiej? pozdr.

    Tak, w umowie, którą zawrzesz z grafikiem powinieneś wstawić
    taką klauzulę. Powiedzmy, że wobec osób, których prawa to naruszy nie
    zabezpieczysz się w ten sposób w 100% ale zawsze będziesz miał albo
    regeres albo kogoś do "wystawienia".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2006-12-26 20:58:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Dec 2006, Olgierd wrote:

> [...]
    > taką klauzulę. Powiedzmy, że wobec osób, których prawa to naruszy nie
    > zabezpieczysz się w ten sposób w 100% ale zawsze będziesz miał albo

    Ba, "atakującemu" (w razie gdyby do plagiatu doszło) bardziej opłacałoby
    się ciagać grafika - od nieumyślnego naruszenia PA AFAIR należy się
    2-krotność "wynagrodzenia urzędowego", od umyślnego 3-krotność.
    Dobrze pamiętam?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-12-26 21:26:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Gotfryd Smolik news* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

> [...]
    > się ciagać grafika - od nieumyślnego naruszenia PA AFAIR należy się
    > 2-krotność "wynagrodzenia urzędowego", od umyślnego 3-krotność.

    Pamiętasz dobrze ale ciąganie po sądach grafika mogłoby być
    trudniejsze dowodowo.