  • 1. Data: 2006-12-26 13:39:36
    Temat: Prawa autorskie- stare książki
    Od: "Dawid Masiarek" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Tworzę właśnie stronę internetową i chciałbym użyć w niej kilka tekstów ze
    starych książek (tematyka- akwarystyka). Nie mam możliwości skontaktowania się
    z autorami (jeśli w ogóle jeszcze żyją). Czy mogę w tym wypadku zamieszczać
    fragmenty takich książek bez pozwolenia autora? Pod każdym tekstem będzie
    adnotacja o tytule i autorze książki.

    Pozdrawiam,
    Dawid

  • 2. Data: 2006-12-26 15:02:59
    Temat: Re: Prawa autorskie- stare książki
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Dawid Masiarek" <r...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > zamieszczać
    > fragmenty takich książek bez pozwolenia autora? Pod każdym tekstem będzie

    Wszystko zależy od kontekstu i wielkości tego co chcesz umieścić.
    Jeśli chcesz użyć tego jako własnego tekstu by coś napisać, to nie.
    jeśli chcesz umieścić cały rozdział to też nie.
    Jeśli chcesz napisać coś w stylu.

    To wówczas tak. Po prostu musisz użyć cudzego teksut jako "przykładu" z
    podaniem źródła przykładu, do którego odniesiesz sie później własnym
    tekstem.
    Do takiej konstrukcji nikt się nie przyczepi, pod warunkiem, że nie będą to
    całe strony przepisanej książki.