  • 1. Data: 2004-02-10 19:51:51
    Temat: ZWOLNIENIE - PILNE!!!
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pracodawca poinformował mnie o konieczności zwolnienia mnie z powodu
    likwidacji działu.
    Pracuje tam pow. 3 lat i zatrudniony jestem na czas nieokreslony na
    stanowisku ref. d/s magazynowych (administracja)
    Pracodawca poinformował mnie o możliwościach:
    1. porozumienia stron ( 1,5 miesieczne wynagrodzenie i pożegnanie sie z
    zakładem w momencie wypowiedzenia) NIEKORZYSTNE DLA MNIE - NIE PRZYJMUJE
    2. wypowiedzenia mi umowy na okres 3 m-cy i na ten czas wypisanie mi urlopu
    bezpłatnego (co moim zdaniem jest niezgodne s prawem)
    3. wypowiedzenia mi umowy na okres 3 m-cy i na ten czas przeniesienie mnie
    na stanowisko produkcyjne (fizyczne) CZY TO JEST ZGODNE Z PRAWEM? W KODEKSIE
    NAPISANE JEST ZE PRACODAWCA MOZE PRZENIESC NA OKRES 3 M-CY PRACOWNIKA NA
    INNE STANOWISKO OPDOWIADJACE KWALIFIKACJA PRACOWNIKA. CZY MUSZE SIE NA TO
    ZGODZIC? CO OZNACZA KWALIFIKACJE PRACOWNIKA?

    Proszę o ustosunkowanie się do powyzszych pytan, o ich zgodnosc z kodeksem
    pracy.
    Postanowilem przyjac rozwiazanie umowy z winy pracodawcy (nie mam wyjscia)
    ale nie zgodzenie sie na zadne z powyzszych warunkow, zwlaszcza
    przeniesienia mnie na stanowisko produkcyjne. Czy nalezy mi sie w tym
    wypadku odprawa?

    Dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-02-10 20:15:18
    Temat: Re: ZWOLNIENIE - PILNE!!!
    Od: "gosia" <g...@i...pl>

    > 2. wypowiedzenia mi umowy na okres 3 m-cy i na ten czas wypisanie mi
    urlopu
    > bezpłatnego (co moim zdaniem jest niezgodne s prawem)
    art. 174 KP "na pisemny WNIOSEK PRACOWNIKA pracodawca może mu udzielić
    urlopu bezpłatnego"

> [...]
    > INNE STANOWISKO OPDOWIADJACE KWALIFIKACJA PRACOWNIKA. CZY MUSZE SIE NA TO
    > ZGODZIC? CO OZNACZA KWALIFIKACJE PRACOWNIKA?

    Kwalifikacje pracownika - czyli czy będziesz w stanie wykonywać powierzone
    obowiązki, czyli inaczej: może cię zatrudnić poniżej kwalifikacji, o ile
    zapłaci ci co najmniej tyle co dotychczas (nie może ci zapłacić mniej).
    Twoja zgoda do tego nie jest wymagana. Odmowa wykonywania pracy może być
    potraktowana jak naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych i
    dostaniesz dyscyplinarkę.
    Jednakże do przeniesienia pracownika na takich zasadach muszą być spełnione
    warunki:
    1. musi być to uzasadnione potrzebami pracodawcy - likwidacja działu
    uzasadnia taką koniecność
    2. max 3 miesiące
    3. co najmniej takei samo wynagrodzenie jak dotychczas.

  • 3. Data: 2004-02-10 20:35:08
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    spełnione
    > warunki:
    > 1. musi być to uzasadnione potrzebami pracodawcy - likwidacja działu

    Gosiu .. wyczerpująco ...
    ale dodałbym jeszcze brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania nowej
    pracy u pracownika .... bez tego orzeczenia lekarza, w razie konieczności,
    zuupa ... nie będzie pracownik wykonywał pracy :))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2004-02-10 21:13:39
    Od: "gosia" <g...@i...pl>

> [...]
    > pracy u pracownika .... bez tego orzeczenia lekarza, w razie konieczności,
    > zuupa ... nie będzie pracownik wykonywał pracy :))))))

    Zgoda, ale pod warunkeim, że praca w warunkach szkodliwych.

  • 5. Data: 2004-02-10 22:52:54
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c0bhi1$220$1@pyro.tvk.wroc.pl>, gosia wrote:
    > Zgoda, ale pod warunkeim, że praca w warunkach szkodliwych.

    Chcesz powiedziec ze moze zatrudnic na danym stanowisku fizycznym
    pracownika ktory ma medyczne przeciwskazania do tej konkretnej pracy
    fizycznej (np. nie moze robic lopata bo mu kregoslup nawala)?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-02-12 20:32:17
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Gosiu.. niestety nie masz racji... dzwonilem do PIP'u i dowiadywalem sie w
    tej kwestii.. Nie moga przerzucic pracownika ktory zostal zatrudniony na
    stanowsiku adminsitracyjnym na stanowisko fizyczne jezeli posiada
    kwalifikacje: w moim przypadku prawnik zapytal sie o wyksztalcenie (WYZSZE),
    ktore dyskwalifikuje mnie do przerzucenia na stanowisko fizyczne...Gdyby tak
    bylo jak piszesz to Prezesi "degradowali" by dyrektorow do stanowisk
    sprzataczek (w mysl twojej wypowiedzi) placac im dotychczasowe
    wynagrodzenie.