  • 51. Data: 2017-05-23 17:12:39
    Temat: Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 May 2017 17:02:36 +0200, Trefniś napisał(a):

    > W ten sposób kończymy rozmowę.

    Wrażliwiec się znalazł. Ja wolałbym usłyszeć inwektywę niż zarzut że nie
    umiem czytać :) Zasłużyłeś na nią.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 52. Data: 2017-05-23 17:15:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Tue, 23 May 2017 14:28:39 +0200, Trefniś napisał(a):

    >Proste. Jak zatrzymano kogoś "z zaklejonym obiektywem" to
    >dyscyplinarka
    >gliniarzowi i oskarżenie o spisek w celu pobicia a zatrzymany
    >wychodzi
    >natychmiast.

    Proste tylko dla ciebie.

    Dyscyplinarka, bo kamera byla uszkodzona ? I to nie wiadomo z jakiego
    powodu ?

    J.

  • 53. Data: 2017-05-23 17:17:31
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 17:10 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > A to twoje:
    > ""Dobra, koleś, albo przedłużasz zatrzymanie na 72h, albo sąd dowali ci
    > 3
    > miesiące aresztu. Wybieraj śmieciu!". A kamera wyłączona, jak chciał
    > Jacek"
    >
    > Otóż nie wyłączona tylko włączona (dopóki zatrzymany jest wewnątrz) a
    > propozycja nagrana. Czytaj ze zrozumieniem to się może dogadamy.

    Z głupcem nie chcę mieć rozmowy!

    --
    Trefniś

  • 54. Data: 2017-05-23 17:23:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 May 2017 17:15:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Proste tylko dla ciebie.
    >
    > Dyscyplinarka, bo kamera byla uszkodzona ? I to nie wiadomo z jakiego
    > powodu ?

    Niech gliniarz sprawdzi przed interwencją. W razie niewykrywalnej
    niesprawności niech się podpiera nagraniami kolegów. Są wyjścia jak
    widać. Jak nie ma pewności niech nie interweniuje. Niech się wesprze
    nagraniem smartfona przygodnego świadka. Jak już musi z niesprawnością
    niech będzie tak grzeczny że nikt się nie poskarży. Jego ryzyko
    zawodowe. Jak nie pasuje to won.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 55. Data: 2017-05-23 17:24:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 May 2017 17:17:31 +0200, Trefniś napisał(a):

    > Z głupcem nie chcę mieć rozmowy!

    Naucz się wpierw czytać ze zrozumieniem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 56. Data: 2017-05-23 17:53:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Niech gliniarz sprawdzi przed interwencją.

    Bedzie taki obowiazek, to bedzie sprawdzal na poczatku sluzby - i
    wtedy bedzie dobra :-)

    Moze nawet po sluzbie sprawdzi ... i zda do naprawy, bo polowa sie nie
    nagrala :-)

> [...]
    >niesprawnością
    >niech będzie tak grzeczny że nikt się nie poskarży. Jego ryzyko

    Chyba o czyms zapomniales. O najwazniejszym - jako obywatel chcesz,
    zeby to przestepcy poszli won, a nie wszyscy policjanci.

    I chcesz, zeby policjant ci pomagal przy zagrozeniu, a nie
    "chwileczke, zgodnie z regulaminem musze najpierw sprawdzic kamere,
    interwencja moze poczekac".

    J.

  • 57. Data: 2017-05-23 18:40:23
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > I chcesz, zeby policjant ci pomagal przy zagrozeniu, a nie
    > "chwileczke, zgodnie z regulaminem musze najpierw sprawdzic kamere,

    Ty jako obywatel chcesz chronić policyjnych *przestępców*?
    Skoro to co jest teraz to jak widać za mało na czarne owce w Policji
    chronione *bardzo nadmiernie* solidarnością zawodową to po aż tak
    wielkiej wpadce "z policyjną dupą na wierzchu" w każdym normalnym
    "nie policyjnym" kraju nastąpiłoby przegięcie w drugą stronę.

    Jak sobie krótkowzroczni idioci z Policji posłali tak się wyśpią.
    Jak policja chciała trzymać _i dalej trzyma_ oprawców-policjantów w
    aktywnej służbie to niech ma _na co sobie zasłużyła_. W tej sprawie
    winny w sensie odpowiedzialności karnej jest (IMHO) więcej niż
    jeden policjant który został na 3 miesiące zawieszony, potem odwieszony
    a wyleciał z Policji dopiero po *upublicznieniu* nagrania tortur [(c)RPO].
    Ja szpaleru policyjnych pał chroniących pod rządami PiS we Wrocławiu
    "dobre imię" policjantów-oprawców nie zapomniałem.

    --
    A. Filip

  • 58. Data: 2017-05-23 18:53:06
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-22 o 11:04, A. Filip pisze:
    > https://youtu.be/bUhEiSfpD0o
    >
    > IMHO KK158.3 *lub ostrzej*.
    >
    > http://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-szczegolna/
    rozdzial-xix-przestepstwa-przeciwko-zyciu-i-zdrowiu/
    art-158

    Art. 247 par. 1 k.k. i art. 247 par. 2 k.k. i art. 247 par. 3 k.k. w zw.
    z art. 155 par. 1 k.k. i w zw. z art. 231 par. 1 k.k. w zw. z art. 11
    par. 2 k.k.

    Tak trudno zajrzeć do kodeksu karnego? Zapewne tak i dlatego lepiej snuć
    durne pyskówki i rozważania w stylu 007 udowadniając tylko że jest się
    idiotą i nieukiem.

    --
    Sonn

  • 59. Data: 2017-05-23 19:01:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 May 2017 17:53:26 +0200, J.F. napisał(a):

    > Bedzie taki obowiazek, to bedzie sprawdzal na poczatku sluzby - i
    > wtedy bedzie dobra :-)
    Gliniarz przed pójściem na patrol ma obowiązek wiele rzeczy sprawdzić.
    Umundurowanie, uzbrojenie. Niech sprawdza i kamerę. Kamera ma być czynna
    kilka minut na jedną interwencję. Zapewne nie będzie przeciążona pracą.
    Interwencje w pojedynkę są rzadkością, najczęściej są wieloosobowe. Jak
    jedna kamera wysiądzie (a powód da się zdiagnozować) to nic wielkiego
    się nie stanie. Bardzo wielu kierowców instaluje kamery w brykach w tym
    samym celu. Jakoś nie słychać by nagminnie wysiadały.

    > Moze nawet po sluzbie sprawdzi ... i zda do naprawy, bo polowa sie nie
    > nagrala :-)
    No to dyscyplinarka jak się ktoś poskarży na złe traktowanie a on nie
    będzie miał dowodu z kamery. Ryzyko zawodowe. Niech dba o kamerę jak
    kierowca o swoją na wypadek stłuczki.

    > Chyba o czyms zapomniales. O najwazniejszym - jako obywatel chcesz,
    > zeby to przestepcy poszli won, a nie wszyscy policjanci.
    Nie. Chcę w pierwszej kolejności żeby nie krzywdzili bez potrzeby a
    dopiero w drugiej kolejnosci żeby krzywdzili szkodników. Chyba że ty
    masz inne priorytety :)
    > I chcesz, zeby policjant ci pomagal przy zagrozeniu, a nie
    > "chwileczke, zgodnie z regulaminem musze najpierw sprawdzic kamere,
    > interwencja moze poczekac".
    Na kilkadziesiąt tysięcy "krawężników" mamy tysiąc czy dwa sadystów i
    socjopatów. Ścisły nadzór pozwoli ich odsiać. Jak nie zostana przyłapani
    i wywaleni, sami odejdą bo nie będą mogli się wyżywać. Zysk z wzrostu
    zaufania do policji jest nie do przecenienia zarówno w aspekcie
    ekonomicznym jak i etycznym. Rocznie średnio mamy jeden zgon w
    komisariacie i kilkanaście pobić o których media poinformują. Tych o
    których nie wiemy jest dużo więcej. Ile kosztuje życie ludzkie? Ile
    kosztują godziny leczenia pobitych? Ile kosztuje brak współpracy
    społeczności z policją spowodowany pogardą dla niej wywołaną licznymi
    przypadkami nadużycia siły? Na pewno więcej niż parę tysięcy kamer i
    przebudowa komisariatów. Pobici z traumą mają dobry motyw
    rozpowszechniać tą pogardę. A mówię tu tylko o aspekcie ekonomicznym.
    Oczywiście, nie jest to program na rok czy kilka. To program na
    pokolenia ale jak się go nie zacznie to i nie doprowadzi do skutku.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 60. Data: 2017-05-23 21:09:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    >Art. 247 par. 1 k.k. i art. 247 par. 2 k.k. i art. 247 par. 3 k.k. w
    >zw. z art. 155 par. 1 k.k. i w zw. z art. 231 par. 1 k.k. w zw. z
    >art. 11 par. 2 k.k.
    >Tak trudno zajrzeć do kodeksu karnego?

    Zajrzec nie wystarczy, trzeba przeczytac szczegolowo i troche
    zapamietac.

    Np szukamy "torturuje" ... no jest, ale nie na temat.

    Poza tym 247.1 to 5 lat, 247.2 ... no ciekaw jestem, czy sie stosuje,
    155 tez tylko 5 lat - a u nas sie nie sumuje, 231.1 tylko 3, a tu
    Filip ma IMO racje - nalezaloby potraktowac jako pobicie z uzyciem
    niebezpiecznego narzedzia i skutkiem smiertelny, za co grozi 10 lat.

    > Zapewne tak i dlatego lepiej snuć durne pyskówki i rozważania w
    > stylu 007 udowadniając tylko że jest się idiotą i nieukiem.

    Takis madry, a przeoczyles 246.
    I mamy nasze 10 lat :-)

    J.