  • 1. Data: 2008-08-19 16:12:20
    Temat: Wzór testamentu ?
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Witam

    Mam pytanie czy może, ktoś z grupowiczów spotkał się z takim wzorem
    testamentu. Chodzi o dokument sporządzany samemu, który jest
    potwierdzany tylko notarialnie. Co taki dokument powinien zawierać?

    Z poważaniem mauser50

  • 2. Data: 2008-08-19 16:15:19
    Temat: Re: Wzór testamentu ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mauser50 pisze:

    > Chodzi o dokument sporządzany samemu, który jest
    > potwierdzany tylko notarialnie.

    Jeśli to testament własnoręczny to nie musi być potwierdzany przez
    notariusza. A jeśli chcesz fatygować notariusza, to on wie jak on
    powinien wyglądać.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-19 16:57:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mauser50 wrote:
> [...]
    > testamentu. Chodzi o dokument sporządzany samemu, który jest
    > potwierdzany tylko notarialnie. Co taki dokument powinien zawierać?

    Musi, miec date, musi byc w calosci napisany pismem odrecznym, musi byc
    podpisany i nie moze byc "na wiecej niz jedna osobe", zadnych skreslen
    czy dopiskow.

    Spotkalem sie z "testementem rodzinnym" ... my nizej podpisani, ....
    co oczywiscie testamentem nie jest.

    takiego odrecznego testamentu notariusz potwierdzac nie musi, jest wazny
    tak jak jest, pod warunkiem, ze nie został "skopany" np. jak wyzej

    no i gdy "rodzinka" nie sępi się na to czego nie dostanie, i nie ma
    wątpliwości, że nie bedzie próbować ważność testamentu podważyć.

    Testament notarialny podważyć trudniej, dlatego jeżeli są jakieś
    wątpliwości, to lepiej iść do notariusza, on już sam będzie wiedsiał, co
    napisać.

  • 4. Data: 2008-08-19 17:36:37
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    witek wrote:
    > to lepiej iść do notariusza, on już sam będzie wiedsiał, co
    > napisać.

    Zaufanie do notariuszy mam ograniczone z uzasadnionych powodów.
    Kosztowało mnie ono kiedyś sporo. Po poradę prawną lepiej udać się do
    sprawdzonego radcy. IMHO :-)

    --

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2008-08-19 18:21:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WitCha wrote:

    > Zaufanie do notariuszy mam ograniczone z uzasadnionych powodów.
    > Kosztowało mnie ono kiedyś sporo. Po poradę prawną lepiej udać się do
    > sprawdzonego radcy. IMHO :-)

    Notariusz nie jest od porad prawnych.

  • 6. Data: 2008-08-20 13:31:48
    Od: lookacz <l...@l...com>

    witek napisał:

    > nie moze byc "na wiecej niz jedna osobe"

    jak to rozumiec?

  • 7. Data: 2008-08-20 13:31:48
    Od: lookacz <l...@l...com>

  • 8. Data: 2008-08-20 13:35:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 15:31:48 +0200, lookacz napisał(a):

    > jak to rozumiec?

    Dosłownie. Testament może dotyczyć wyłącznie jednego spadkobiercy,
    żadnych tekstów w rodzaju "My Babcia & Dziadek chcemy, aby nasz wnuk..."
    -- taki testament będzie nieważny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2008-08-20 14:19:41
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > Dosłownie. Testament może dotyczyć wyłącznie jednego spadkobiercy,
    > żadnych tekstów w rodzaju "My Babcia & Dziadek chcemy, aby nasz wnuk..."
    > -- taki testament będzie nieważny.

    Ciut Ci się pozajączkowało językowo.

    Testament nie może być sporządzony PRZEZ więcej niż jedna osobę, czyli
    może dotyczyc wyłącznie jednego spadkoDAWCY.

    Poza tym OK ;)

  • 10. Data: 2008-08-20 14:19:41
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>