  • 1. Data: 2008-08-19 15:43:54
    Temat: jawne podanie adresu e-mail w mailingu
    Od: jakub <j...@g...com>

    Witam,

    Chciałem się dowiedzieć, w jaki sposób można pociągnąć do
    odpowiedzialności firmę, która w mailingu wysłanym do wszystkich
    swoich klientów ich adresy e-mail podała w sposób jawny?

    Nie wyrażałem ponadto zgody na przesyłanie materiałów reklamowych ani
    informacyjnych od tej firmy. Kiedyś złożyłem zamówienie e-mailem,
    adres najwyraźniej został w programie pocztowym, a teraz dostałem
    informację o zmianie numeru telefonu wraz z około dwoma setkami innych
    adresów e-mail w treści.

    Pozdrawiam,
    J.

  • 2. Data: 2008-08-19 15:48:38
    Temat: Re: jawne podanie adresu e-mail w mailingu
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "jakub" <j...@g...com> wrote
    >Chciałem się dowiedzieć, w jaki sposób można pociągnąć do
    >odpowiedzialności firmę, która w mailingu wysłanym do wszystkich
    >swoich klientów ich adresy e-mail podała w sposób jawny?

    Najpierw się zastanów czy jest w ogóle podstawa, aby wymagać, żeby
    współpracę z tobą traktowali jako poufną.
    Odpowiedzialność. Nie znam takiego sposobu, chyba, żeby uznać, za adresy za
    dane osobowe (konkretnych osób.)
    Chyba, że mieliście umowę o poufności.

    >Nie wyrażałem ponadto zgody na przesyłanie materiałów reklamowych ani
    >informacyjnych od tej firmy.

    Jeśli to informacja handlowa to patrz ustawa o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną.

  • 3. Data: 2008-08-19 19:37:30
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 19 Sie, 17:48, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > współpracę z tobą traktowali jako poufną.
    > Odpowiedzialność. Nie znam takiego sposobu, chyba, żeby uznać, za adresy za

    Umowa o poufności? Ja tylko kupiłem u nich produkt, którego projekt
    przesłałem emailem. Jedyny podpis jaki dawałem, to podpis na kopii
    faktury za to, co kupiłem.

    > Jeśli to informacja handlowa to patrz ustawa o świadczeniu usług drogą
    > elektroniczną.

    A GIODO?

    Trudno mi okreslic czy informacja o posiadaniu nowego numeru telefonu,
    to informacja handlowa, tak aby całość podchodziła pod spamowanie.

    J.

  • 4. Data: 2008-08-19 19:56:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "jakub" <j...@g...com> wrote
    >Umowa o poufności? Ja tylko kupiłem u nich produkt, którego projekt
    >przesłałem emailem. Jedyny podpis jaki dawałem, to podpis na kopii
    >faktury za to, co kupiłem.

    No właśnie. Dlaczego to, że u nich kupiłeś miałoby być tajemnicą. Jak kupisz
    coś w spożywczym to sklepikarz też nie może tego nikomu ujawnić...?

    >A GIODO?

    A są tu jakieś dane osobowe pochodzące ze zbioru...? Ja nie widzę.

    >Trudno mi okreslic czy informacja o posiadaniu nowego numeru telefonu,
    >to informacja handlowa, tak aby całość podchodziła pod spamowanie.

    A utrzymujesz jakieś stałe kontakty, typu stały klient etc?

  • 5. Data: 2008-08-19 21:26:49
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 19 Sie, 21:56, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > "jakub" <j...@g...com> wrote

    > No właśnie. Dlaczego to, że u nich kupiłeś miałoby być tajemnicą. Jak kupisz
    > coś w spożywczym to sklepikarz też nie może tego nikomu ujawnić...?

    A jakbyś dostał list polecony od swojego szewca z informacją o nowym
    numerze telefonu, który na kopercie wraz z Twoimi danymi napisane ma
    wielkimi literami imiona, nazwiska oraz adresy wszystkich osób
    korzystających z jego usług?

    adres email? i...@m...pl

    > A utrzymujesz jakieś stałe kontakty, typu stały klient etc?

    Nie.

  • 6. Data: 2008-08-19 21:42:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "jakub" <j...@g...com> wrote
> [...]
    >numerze telefonu, który na kopercie wraz z Twoimi danymi napisane ma
    >wielkimi literami imiona, nazwiska oraz adresy wszystkich osób

    Gdyby uznać, że to część jakiegoś zbioru, to możnaby się czepić.

    >adres email? i...@m...pl

    Szukaj na stronie GIODO czy to do, IMHO nie.

    >Nie.

    Prędzej bym się tego czepił, że to reklama (pod pozorem danych o zmianie nr
    wysylamy reklame firmy)

    Ja myślę jednak, że to nieświadome działanie. Po prostu chcą poinformować
    partnerów o zmianie i wysyłają. Łapu capu wszystkie których mają i już.

  • 7. Data: 2008-08-19 22:01:49
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> pisze:

    > "jakub" <j...@g...com> wrote
    >
    > Gdyby uznać, że to część jakiegoś zbioru, to możnaby się czepić.

    > Szukaj na stronie GIODO czy to do, IMHO nie.

    Czysto *technicznie*: Nie każdy adres email powinien być *automatycznie*
    traktowany jako dana osobowa. Adresy w postaci imie.nazwisko@domena
    już raczej tak choć adresy funkcja@firma już raczej nie.

    Mnie zawsze "dziwił" brak "chęci" rozdzielania adresów "funkcyjnych" od
    "osobowych". Stworzenie dodatkowego aliasu mailowego na własnym serwerze
    kosztuje 0+.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Św. Bartłomiej pogodny, jesień pogodna

  • 8. Data: 2008-08-19 22:15:30
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 19 Sie, 23:42, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > Gdyby uznać, że to część jakiegoś zbioru, to możnaby się czepić.

    Zbioru i owszem. Imion nazwisk i adresów email klientów w książce
    adresowej programu pocztowego. A do tego jeszcze przechowywany bez
    mojej wiedzy i zgody.

    > Ja myślę jednak, że to nieświadome działanie. Po prostu chcą poinformować
    > partnerów o zmianie i wysyłają. Łapu capu wszystkie których mają i już.

    Niech będzie i reklama, każdy przecież chce zarobić. Niech wysyłają,
    tylko niech nie robią tego *jawnie*.

    Za kretynim powinno karać się surowiej niż za myślne działanie.

    J.

  • 9. Data: 2008-08-20 05:30:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał

    > Czysto *technicznie*: Nie każdy adres email powinien być
    > *automatycznie*
    > traktowany jako dana osobowa. Adresy w postaci imie.nazwisko@domena
    > już raczej tak choć adresy funkcja@firma już raczej nie.

    To co jest przed małpą to nazwa *hosta*. Nazwy hostów nie podlegają
    żadnej ochronie. Jak ktoś nazwie komputer tak samo jak sam się
    nazywa to jego sprawa.
    Zresztą bywa, że pocztę z adresu barbara.nowak@domena odbiera
    Kazimierz Kowalski, bo on przejął obowiązki po pani Basi a adres
    został.
    Tak samo jest w przypadku tablic rejestacyjnych, na specjalne
    życzenie mogą zawierać nazwisko właściciela auta, ale z tego
    powodu "numer rejestracyjny" nie staje się daną osobową
    zaś po sprzedaży auta tablice "N0WAK" może wozić Kowalski.

  • 10. Data: 2008-08-20 05:50:01
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > To co jest przed małpą to nazwa *hosta*. Nazwy hostów nie podlegają
    > żadnej ochronie. Jak ktoś nazwie komputer tak samo jak sam się

    Wyobraźnia twa ubogą jest :-)

    Są ludzie którzy wykupują domeny NAZWISKO.name.
    Jeśli użyją adresu j...@I...NAZWISKO.name to nazwa domeny będzie już taka
    że ja aż tak twardo jak ty nie twierdziłbym że to nie jest dana osobowa :-)

    > Zresztą bywa, że pocztę z adresu barbara.nowak@domena odbiera
    > Kazimierz Kowalski, bo on przejął obowiązki po pani Basi a adres
    > został.

    No wiec jeśli tak jest "przez chwile" to się ciężko czepiać firmy.
    Natomiast jeśli firma trzymałaby *latami* email oparty na danych
    osobowych *byłego* pracownika to moim zdaniem byłady "skarżalna"
    - choć bez gwarancji wygranej.

> [...]
    > powodu "numer rejestracyjny" nie staje się daną osobową
    > zaś po sprzedaży auta tablice "N0WAK" może wozić Kowalski.

    Milcząc wołają (ich milczenie jest wymowne)
    -- Cyceron [Marcus Tullius Cicero] (106-43 p.n.e.)