  • 1. Data: 2007-07-09 12:06:31
    Temat: Wypis z rejestru gruntów do KW
    Od: AZyja <A...@p...onet.pl>

    Wiem, że pytanie bardziej pasuje na grupę prawniczą, ale z tą również
    związek ma. Sprawa dotyczy kwitologii w sądzie Ksiąg Wieczystych.
    Rys historyczny:
    Były sobie 3 duże działki. W 2006 zostały podzielone na 14 nowych działek
    + droga przekazana gminie. W aktach notarialnych było info, że sąd może
    zażyczyć sobie wypis z rejestru gruntów dla działki którą kupiłem. No i
    faktycznie, przyszło pisemko, że mam dostarczyć wypis, ale.......dla
    wszystkich działek (w sumie było ich 25). Wysłałem do sądu wypis ze swoich
    2 działek i pisemko, że jestem właścicielem tylko tych 2 i do pozostałych
    nie dostanę wypisu. Minęło kilka miesięcy i oto przychodzi z sądu pismo,
    żeby dostarczyć wypis dla już tylko 14 działek (czyli tak jak ja zrobiło
    zapewne kilku innych właścicieli). Zostały numery dla 2 działek prywatnych
    i drogi gminnej.

    I co teraz z tym cholerstwem robić? Sąd napisał, że niedostarczenie
    wypisów spowoduje "oddalenie wniosku o wydzielenie KW"
    Napisanie im oświadczenia, żeby się ode mnie odczepili i wysłali wniosek
    do gminy i innych właścicieli zapewne nie przyniesie skutku (tak jak
    poprzednio). Nie chce mi się natomiast ponownie składać kwitów o
    odłączenie KW. Jak to ugryźć?

    Na razie jedyne co mi przychodzi do łba, to wysłać pismo do gminy z "do
    wiadomości" Sąd KW.

    PS. Nie chodzi tu o koszty wyciągnięcia wypisów, bo w sumie wyjdzie coś
    około 100PLN , ale o "w imię zasad".

    --
    AZyja
    AZyja@poczta(kropeczka)onet(kropa)pl ==> zamień (....) na .

  • 2. Data: 2007-07-10 08:28:01
    Temat: Re: Wypis z rejestru gruntów do KW
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "AZyja" <A...@p...onet.pl> napisał

    > Wiem, że pytanie bardziej pasuje na grupę prawniczą, ale z tą również
    > związek ma.

    Nie ma to jak zgrabne zagajenie :D

  • 3. Data: 2007-07-10 09:01:21
    Od: AZyja <A...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Jul 2007 10:28:01 +0200, Alek napisał(a):

    > Użytkownik "AZyja" <A...@p...onet.pl> napisał

    > Nie ma to jak zgrabne zagajenie :D

    :-D
    Nie ma to jak ctrl-C, ctrl-V. Pisałem wcześniej na grupę
    pl.misc.budowanie. No i jak stwierdziłem, że tam jednak będzie samo
    gdybanie to się przesiadłem na grupę właściwą (mam nadzieję).
    A pomijając niefortunny wstępniak problem mam nadal i czasu coraz mniej
    :-(

  • 4. Data: 2007-07-10 09:10:04
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 9 Jul 2007 14:06:31 +0200, AZyja <A...@p...onet.pl> wrote:

    >PS. Nie chodzi tu o koszty wyciągnięcia wypisów, bo w sumie wyjdzie coś
    >około 100PLN , ale o "w imię zasad".

    jesli koszt to nie problem, to wez pismo z sadu, idz do rejestru
    gruntow i niech oni tez sie troche poglowia - podciagnij to pod "sad
    mi nakazal" i juz..

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 5. Data: 2007-07-10 09:16:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    napisał

    > jesli koszt to nie problem, to wez pismo z sadu, idz do rejestru
    > gruntow i niech oni tez sie troche poglowia - podciagnij to pod "sad
    > mi nakazal" i juz..

    A zasady?
    ;)

  • 6. Data: 2007-07-10 09:38:05
    Od: AZyja <A...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Jul 2007 11:10:04 +0200, Cyb napisał(a):

    > jesli koszt to nie problem, to wez pismo z sadu, idz do rejestru
    > gruntow i niech oni tez sie troche poglowia - podciagnij to pod "sad
> [...]

    Wypis mogę wziąć w każdej chwili i zanieść w zębach do Sądu, ale
    .....dlaczego ja skoro to nie moje działki?

  • 7. Data: 2007-07-10 10:56:40
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 10 Jul 2007 11:38:05 +0200, AZyja <A...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Wypis mogę wziąć w każdej chwili i zanieść w zębach do Sądu, ale
    >.....dlaczego ja skoro to nie moje działki?

    a przepraszam, myslalem ze masz problem z wyjeciem tych wypisow ;-)

    a odpowiedz na twoje pytanie:
    bo zyjesz w Polsce i to tobie zalezy

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2007-07-11 12:50:53
    Od: Azazel <a...@...pl>

    AZyja napisał(a):
    > Dnia Tue, 10 Jul 2007 11:10:04 +0200, Cyb napisał(a):

    > Wypis mogę wziąć w każdej chwili i zanieść w zębach do Sądu, ale
    > .....dlaczego ja skoro to nie moje działki?

    O ile dobrze pamiętam to wypis z rejestru gruntów może dostać osoba
    która ma prawny interes w uzyskaniu go (czy jakoś tak - nie pamiętam jak
    to jest sformułowane w prawie - bodajże w Ustawie Prawo Geodezyjne). Na
    to się powołuj w wydziale geodezji.
    Aczkolwiek moja żona, która miała ten sam problem, usłyszała na taki
    argument od urządniczki, że ich Prawo Geodezyjne nie obowiązuje. :-)
    A.