  • 1. Data: 2007-07-09 10:53:45
    Temat: Przerwanie stażu
    Od: Jan Maria Mariusz Narostowie <p...@g...com>

    Witam,

    1. Czy zapłacę za lekarza jeśli staż zostanie przerwany na wniosek
    osoby, która taki staż odbywa i uzasadni to ciężkimi warunkami pracy,
    niezgodnymi z zainteresowaniami i brakiem zdobywania kwalifikacji?

    2. Czy jeśli uzasadnie przerwanie stażu ze względu na chęć podjęcia
    pracy (do października ze względu na naukę w szkole wyższej) będę
    musiał ponieść koszty badania? Czy muszę udowodnić jakimś pismem, że
    podejmę taką pracę czy nie jest do tego wymagane żadne pismo?

    Jak najlepiej przerwać staż po odbyciu go 4 miesiące? Nie wiem na 100%
    czy dostanę umowę o pracę. Co zrobić żeby chociaż nie utracić
    ubezpieczenia?

  • 2. Data: 2007-07-09 12:09:10
    Temat: Re: Przerwanie stażu
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 09 Jul 2007 03:53:45 -0700, Jan Maria Mariusz Narostowie
    napisał(a):

> [...]
    > musiał ponieść koszty badania? Czy muszę udowodnić jakimś pismem, że
    > podejmę taką pracę czy nie jest do tego wymagane żadne pismo?

    W obydwu przypadkach zależy od oceny sytuacji przez pracownika PUP. W
    drugim przypadku możliwe, że dadzą Ci jakiś termin, w którym masz
    dostarczyć dokumenty potwierdzające rozpoczęcie pracy. Ale wątpię, żeby
    urząd poszedł na to, że przerywasz dzisiaj staż, bo za tydzień _może_
    pójdziesz do pracy.

    > Jak najlepiej przerwać staż po odbyciu go 4 miesiące? Nie wiem na 100%
    > czy dostanę umowę o pracę. Co zrobić żeby chociaż nie utracić
    > ubezpieczenia?

    Nie ma sposobu na takie załatwienie sprawy. Tylko w przypadku z pkt 1 to
    jest możliwe - pod warunkiem, że PUP uzna Twoje uzasadnienie za
    wystarczające.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski