  • 1. Data: 2010-06-04 14:11:28
    Temat: Wypadek w pracy, wypowiedzenie w czasie zwolnienia a odszkodow.
    Od: " lexter" <l...@g...pl>

    Witam.

    Uległem wypadkowi w pracy w związku z czym jestem na zwolnieniu lekarskim.
    Będę jeszcze na zwolnieniu około 1,5 miesiąca.
    Po zakończeniu tego zwolnienia, gdy będę już z powrotem zdrowy, chciałbym
    rozstać się z obecnym pracodawcą. Najchętniej to bym tam w ogóle nie wracał.
    Zakładam, że pracodawca nie będzie mi robił żadnych problemów i zgodzi się na
    rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, bez zachowania pełnego terminu
    wypowiedzenia.

    Będę ubiegał się o odszkodowanie z ZUS za ten wypadek w czasie pracy.
    Pytanie moje jest takie - czy wniosek o odszkodowanie mogę złożyć nie będąc
    już pracownikiem firmy w której stał się wypadek ?
    Wiem, że możliwość ubiegania się o odszkodowanie będę miał dopiero, gdy lekarz
    wystawi mi zaświadczenie, że leczenie i rehabilitacja zakończona. Chciałbym w
    momencie wystawiania tego zaświadczenia być już pracownikiem innej firmy.

    Z pozdrowieniami
    LM

  • 2. Data: 2010-06-04 14:25:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hub1ig$hvu$1@inews.gazeta.pl lexter
    <l...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Pytanie moje jest takie - czy wniosek o odszkodowanie mogę złożyć nie
    > będąc już pracownikiem firmy w której stał się wypadek ?
    Roszczenia z tytułu stosunku pracy przedawniają się dopiero po 3 latach.

> [...]
    > lekarz wystawi mi zaświadczenie, że leczenie i rehabilitacja zakończona.
    > Chciałbym w momencie wystawiania tego zaświadczenia być już pracownikiem
    Możesz być w tym momencie nawet bezrobotny.

    --
    Jotte