  • 1. Data: 2004-02-25 16:05:45
    Temat: Wynajem mieszkania + testament
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    Witam!

    Dysponuje mieszkaniem (po moim dziadku), który zostawił testament
    stwierdzający, że nabywam całość spadku po Nim. Mieszkanie było jego
    własnością.
    Chcę je wynająć, sprawa sądowa o nabycie spadku jest już założona, ale się
    jeszcze nie odbyła.

    Jaką mam możliwość skontruowania umowy z ewentualnym najemcą _już teraz_,
    zanim sprawa się odbędzie?

    Jak zaznaczyłem, chodzi o wynajem, nie sprzedaż.
    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2004-02-25 16:29:54
    Temat: Re: Wynajem mieszkania + testament
    Od: "Jacek Placek" <j...@N...gazeta.pl>

    SebCz <a...@a...pl> napisał(a):

    > Jaką mam możliwość skontruowania umowy z ewentualnym najemcą _już teraz_,
    > zanim sprawa się odbędzie?

    Nie trzeba miec tytulu prawnego do lokalu, ktory sie wynajmuje. Skoro jestes
    w trakcie oczekiwania na orzeczenie, ktore 'przyklepie' twoje prawo
    wlasnosci, to nie musisz sie obawiac, ze ktos trzeci rosci sobie do niego
    pretensje i obawiac sie zadnych konsekwencji.
    JP

  • 3. Data: 2004-02-25 16:51:56
    Od: SebCz <a...@a...pl>

> [...]
    > wlasnosci, to nie musisz sie obawiac, ze ktos trzeci rosci sobie do niego
    > pretensje i obawiac sie zadnych konsekwencji.

    Jak w takim wypadku sformułować umowę po stronie Wynajmujący, bo chyba nie
    bardzo mogę napisac Właściciel? Czy do takiej umowy warto dodac punkt,
    który określa obecny stan rzeczy?

    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2004-02-25 17:30:01
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Napisz "posiada prawo do lokalu..."
    Zresztą prawa posiadacza są często mocniejsze, niż właściciela.
    Najważniejsze, co na to najemca?
    JaC

  • 5. Data: 2004-02-25 17:34:18
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2004 18:30:01 +0100, 666 <j...@i...pl> napisał:

    > Napisz "posiada prawo do lokalu..."
    > Zresztą prawa posiadacza są często mocniejsze, niż właściciela.
    > Najważniejsze, co na to najemca?
    > JaC

    > bardzo mogę napisac Właściciel?

    Najemca jest faktu świadomy i nie ma nic przeciwko temu.

    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2004-02-25 19:44:06
    Od: "wowka" <w...@w...pl>

    > Jak w takim wypadku sformułować umowę po stronie Wynajmujący, bo chyba nie
    > bardzo mogę napisac Właściciel? Czy do takiej umowy warto dodac punkt,
    > który określa obecny stan rzeczy?

    nie ma problewmów zebyś określił się jako właściciel bo faktycznie nim
    jesteś os chwili śmierci dziadka (data otwarcia spadku), skuteczność umowy
    najmu nie zalezy od tytułu prawnego wynajmującego

    --
    wowka

  • 7. Data: 2004-02-26 14:49:43
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jacek Placek wrote:

    > Nie trzeba miec tytulu prawnego do lokalu, ktory sie wynajmuje.

    Serio???
    Mozna wynająć komuś cudze mieszkanie?
    Na zasadzie - sasiad zostawia klucze, coby mu kwiatki podlewać - a ja
    wynajmuję komuś jego mieszkanie? I w dodatku taka umowa jest ważna?
    Pozdro
    Massai