  • 1. Data: 2004-02-25 15:58:02
    Temat: Czynsz i właściciel
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    Kolega ma problem. Jego żoona wyprowadziła sie rok temu z mieszkania (jej
    spółdzielcze własnościowe) i złożyła pozew rozwodowy. Mieszkał w tym
    mieszkaniu przez ostatni rok. Umówili sie ustnie że ona będzie opłacać
    czynsz a on rachunki na bierząco. Teraz kiedy sprawa rozwodowa zbliża sie ku
    końcowi jego żona wysłała mu pismo że ma zwrócić jej pieniądze za zapłacony
    czynsz. Czy może coś takiego od niego żądać? Czy to jest zgodne z prawem?
    Nie wiem czy to jest ważne ale on jest zameldowany w tym mieszkaniu na stałe
    i mają podpisaną interyze.
    Bardzo proszę o pomoc. Najlepiej jakiś akt prawny.
    Z góry bardzo dziękuje.

  • 2. Data: 2004-02-25 16:42:17
    Temat: Re: Czynsz i właściciel
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    stałe
    > i mają podpisaną interyze.
    > Bardzo proszę o pomoc. Najlepiej jakiś akt prawny.

    a czy zaznaczała na każdym _dowodzie wpłaty_ że to ona płaci za czynsz?
    jesli nie to ona ma problem z udowodnieniem że to ona wpłacała te pieniądze
    (czyli z udowodnieniem zawarcia umowy ustnej) a jeśli jest na każdym
    "kwitku" stwierdzenie że to ona płaciła - to on ma problem udowodnić że
    _zawarli taką umowę_ - zakładam że oprócz zameldowania jest on także
    WŁAŚCICIELEM tego mieszkania a ONA nie jest; i roszczenie regresywne raczej
    jej nie przysługuje nawet jesli udowodni że umowa została zawarta - bo w
    końcu nie ma w tej umowie nic niezgodnego z obowiązującym prawem - dwoje
    ludzi może się umówić że jedno płaci czynsz a drugie media - czemu nie? w KC
    nie widzę przeciwwskazań - kwestia pozostaje czy ON (zakłądam łaściciel
    mieszkania) od tych pieniędzy nie powinien odprowadzać podatku - ale dałaś
    za mało info - czy jest właścicielem i czy ona jest współwłaścicielką? - czy
    tylko ktoś (rodzina ?) użycza mu mieszkanie (formalnie czy nie?) czy to
    zupełnie mieszkanie wynajmowane od "znajomego za granicą " na przykłąd.....

    pozdr

    opyros

  • 3. Data: 2004-02-25 18:14:21
    Temat: Odp: Czynsz i właściciel
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Coś nie doczytałeś , że to jej własnościowe !!!!

  • 4. Data: 2004-02-27 08:35:58
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    Czy naprawde nikt nie jest w stanie pomóc?