  • 11. Data: 2010-01-05 20:42:29
    Temat: Re: Wynagrodzenie Prezesa Spoldzielni Mieszkaniowej
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jan 5, 9:39 pm, przypadek <p...@g...pl> wrote:

    > No przecież napisał, że jest radnym...

    Ale co to ma do rzeczy? Jako radny jest radnym i bierze pieniadze od
    np. miasta za bycie radnym. Jako prezes spoldzielni jest prezesem
    spoldzielni i bierze pieniadze od spoldzielni.

    Gdzie tu pobieranie dwa razy wynagrodzenia od miasta?

    Nie lapie chyba pewnej subtelnej logiki jaka kieruje sie pytajacy.

  • 12. Data: 2010-01-06 08:33:10
    Od: Dziku <n...@i...com>

    BK pisze:

    > Prezes Spoldzielni nie zarzadza mieniem miasta tylko mieniem
    > spoldzielni, czyz nie? Wynagrodzenie zas pobiera tez od spoldzielni
    > nie od miasta.

    Ale zarzadza dzialalnoscia z uzyciem mienia komunalnego gminy - SM ma w
    dzierzawie wieczystej nieruchomosci (dzialki)
    "Radni nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek
    lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy,
    w której radny uzyskał mandat, a także zarządzać taką działalnością lub
    być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności."

  • 13. Data: 2010-01-06 09:52:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jan 6, 9:33 am, Dziku <n...@i...com> wrote:

> [...]
    > być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności."

    Skad ten cytat?

  • 14. Data: 2010-01-06 13:38:18
    Od: Dziku <n...@i...com>

    BK pisze:

    > Skad ten cytat?

    Z ustawy o samorzadzie gminnym
    24f

  • 15. Data: 2010-01-06 15:11:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2010-01-06 09:33, Dziku pisze:

    > Ale zarzadza dzialalnoscia z uzyciem mienia komunalnego gminy - SM ma w
    > dzierzawie wieczystej nieruchomosci (dzialki)

    wyrok wsa w Lublinie III SA/Lu 2/08

    1. Oddanie w użytkowanie wieczyste gruntów gminnych spółdzielni
    mieszkaniowej nie stanowi wykorzystania mienia komunalnego w rozumieniu
    przepisów art. 24f ust. 1 u.s.g.
    2. Nieruchomość stanowiąca własność gminy, a obciążona użytkowaniem
    wieczystym, nie jest objęta hipotezą art. 24f ust. 1 u.s.g. Skoro
    użytkowanie wieczyste stanowi samodzielny tytuł prawny do korzystania z
    nieruchomości, zatem nie jest to korzystanie z mienia komunalnego gminy
    w rozumieniu tego przepisu.
    3. Działalność gospodarcza spółdzielni mieszkaniowych nie może być
    utożsamiana z pojęciem "działalności gospodarczej", o której mowa w art.
    24f ust. 1 u.s.g.

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2010-01-06 15:33:56
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jan 6, 2:38 pm, Dziku <n...@i...com> wrote:

    > Z ustawy o samorzadzie gminnym
    > 24f

    No to na szczescie jest do tego przepisu sensowne orzeczenie :)

  • 17. Data: 2010-01-06 15:42:37
    Od: KK <n...@i...com>

    Johnson pisze:
> [...]
    > 3. Działalność gospodarcza spółdzielni mieszkaniowych nie może być
    > utożsamiana z pojęciem "działalności gospodarczej", o której mowa w art.

    A Ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez
    osoby pełniące funkcje publiczne.
    Art. 2. Ustawa określa także ograniczenia w prowadzeniu działalności
    gospodarczej przez:

    11) inne osoby pełniące funkcje publiczne, jeżeli ustawa szczególna tak
    stanowi.

    Art. 4. Osoby wymienione w art. 1 i 2, w okresie zajmowania stanowisk
    lub pełnienia funkcji, o których mowa w tych przepisach, nie mogą:

    3) być członkami zarządów, rad nadzorczych lub komisji rewizyjnych
    spółdzielni, z wyjątkiem rad nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych,

  • 18. Data: 2010-01-06 20:37:52
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Dziku pisze:

> [...]
    > być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności."

    A czy radny dzielnicy może być zarazem przewodniczącym rady osiedla w
    sp-ni mieszkaniowej?

    --
    animka

  • 19. Data: 2010-01-06 22:20:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2010-01-06 21:37, Animka pisze:

    > A czy radny dzielnicy może być zarazem przewodniczącym rady osiedla w
    > sp-ni mieszkaniowej?

    A czy sołtys może być jednocześnie przewodniczącym rady parafialnej oraz
    rady hodowców kur ?

    --
    @2009 Johnson

  • 20. Data: 2010-01-06 23:29:01
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Johnson pisze:

    > A czy sołtys może być jednocześnie przewodniczącym rady parafialnej oraz
    > rady hodowców kur ?

    Nie wiem.

    Pytam o to o co zapytałam wcześniej - to autentyk.

    --
    animka