  • 11. Data: 2007-11-03 12:43:22
    Temat: Re: Wyłudzona renta
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fghps3$j14$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety generalnie rzecz biorąc - choć wiem że deklarowałeś, że to nie
    > to - wiele wskazuje na to, że ten twój problem wynika z jakiejś chorej
    > zawiści. Medytacja, psycholog, Korea Północna, Białoruś - takie rzecz
    > można by polecić.

    z tego co czytam na grupie to tu sami psychologowie i wrozki wszystko
    wiedzacy.pisze wyraznie ze wali mnie to ze dorabia kradnac, ale boli ze
    okrada nas wszystkich, a takich pseudo rencistow jest wielu.

    Adam

  • 12. Data: 2007-11-03 12:49:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Gdzie i komu zglosic fakt, ze pewien czlowiek, ktory ma firme dobrze
    > prosperujaca pobiera rente , bo sobie zalatwil.(wypadek na quadzie,
    > zlamana noga) nie moze chodzic, prowadzic samochodu itp. a w
    > rzeczywistosci chodzi bez kul, prowadzi samochod, nawet konno
    > jezdzi(uprawia niebezpieczny sport)

    porób zdjecia i wyslij do ZUSu na poczatek.

    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
    jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.

  • 13. Data: 2007-11-03 12:53:12
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > z tego co czytam na grupie to tu sami psychologowie i wrozki wszystko
    > wiedzacy.pisze wyraznie ze wali mnie to ze dorabia kradnac, ale boli ze
    > okrada nas wszystkich, a takich pseudo rencistow jest wielu.

    Organ rentowy to fabryka absurdów. Zazwyczaj te absurdy działają na
    niekorzyść klienta tego organu. Czasami działają na jego korzyść. W
    przypadku który opisujesz posługujesz się domysłami, że jakiś przedsiębiorca
    niesłusznie pobiera rentę, ale na jakich podstawach tak sądzisz. Na
    podstawie własnego przeczucia? Używasz określenia "kradnąc", więc może to
    nie tylko przeczucia, ale także jakieś dowody? No to w takim razie masz do
    wyboru do zgłoszenia albo organ rentowy, albo prokuratura.

    Z tym "okrada nas wszystkich" to przełożenie wcale nie jest takie proste jak
    Ci się wydaje. Jeżeli to jest przedsiębiorca (a jak piszesz ma dobrze
    działającą firmę), to głowę daję, że lepiej zagospodarowuje te choćby nawet
    "ukradzione" w Twoim mniemaniu środki, niż nieudolny organ rentowy. Owszem
    mamy w PL unijny socjalizm, ale to już nie taki socjalizm jak był za komuny
    (że pieniądze to było dobro wydzielane przez państwo). Więc naprawdę
    przełożenie nie jest tu takie proste.

    No chyba, że jestes z tej grupy osób, która uważa, że organ rentowy i
    wogólności państwo efektywniej gospodaruje środkami niz prywatni
    przediębiorcy. Naturalnie szanuję także tę grupę osób.

    marekz

  • 14. Data: 2007-11-03 13:01:58
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 3 Nov 2007 10:22:49 +0100, Adas napisał(a):

    > Gdzie i komu zglosic fakt, ze pewien czlowiek, ktory ma firme dobrze
    > prosperujaca pobiera rente , bo sobie zalatwil.(wypadek na quadzie, zlamana
    > noga)

    Czy przypadkiem nie mylisz "renta" z "zasiłek chorobowy"?

  • 15. Data: 2007-11-03 13:06:41
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 3 Nov 2007 10:50:54 +0100, jacobs napisał(a):

    > jak ma firmę to płaci składkę rentową,

    Nie mieszaj. Renciści mają przecież kolejną prolongatę terminu
    odprowadzania "pełnych składek na SUS" - płacą na razie nadal tylko
    "zdrowotne".

  • 16. Data: 2007-11-03 13:13:39
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 3 Nov 2007 13:53:12 +0100, MarekZ napisał(a):

    > No chyba, że jestes z tej grupy osób, która uważa, że organ rentowy i
    > wogólności państwo efektywniej gospodaruje środkami niz prywatni
    > przediębiorcy.

    Zapoznaj się z raportami i wynikami finansowymi ZUSu (państwowy) i OFE
    (prywatne). Nie pomnę teraz gdzie to leży" ale było to wskazywane w czasie
    kiedy był projekt by ZUS był "płatnikiem" świadczeń zgromadzonych w OFE
    (wiadomo że czas nagli z tą decyzją).
    W każdym razie - ZUS w tej dziedzinie zupełnie i naturalnie był ...
    najlepiej inwestującym "OFE" z wszystkich OFE w naszym kraju.

  • 17. Data: 2007-11-03 13:15:13
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu> napisał
    w wiadomości news:fghqbq$5ua$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jej otrzymania. Jeżeli więc ktoś otrzymuje rentę tylko dlatego, że udało
    > mu się załatwić fałszywe zaświadczenie o spełnieniu warunków (np. lewe
    > zaświadczenie lekarskie) albo zataił przed lekarzem orzecznikiem istotne
    > okoliczności faktyczne, to po prostu wyłudza świadczenie. Pomijam tutaj
    > [...]
    > Natomiast przez wyłudzane renty, odpowiedniego wsparcia nie otrzymują
    > osoby, które na prawdę tego potrzebują. Dla wszystkich przecież nie
    > starcza. W efekcie wysokie składki płacą wszyscy.

    Prezentujesz tutaj dosyć egzotyczna koncepcję. Bo dochodzisz do wniosku
    sprzecznego z tym co napisałes na początku, czyli wnioskujesz, że mimo tego
    iż ktoś spełnia przesłanki faktyczne, renty nie dostanie, dlatego że ktoś
    inny ją dostał. A przeciez gdyby to działało, to także by ją dostał, czyż
    nie? Tu nie ma "dla wszystkich nie starcza", są spełnione warunki, to ma być
    renta, prawda? Nie ma odgórnie ustalonego limitu jaka ilość osób może być na
    tyle chora, że należy im się renta.

    Więc to chyba taka troszkę jakby manipulacja, nie? :-)

    Skala wyłudzeń rent jest na pewno znaczna, temu nie zaprzeczam. Nie jest
    tylko dla mnie jednoznaczne, że globalby tego efekt jest zły.

    marekz

  • 18. Data: 2007-11-03 13:22:35
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > W każdym razie - ZUS w tej dziedzinie zupełnie i naturalnie był ...
    > najlepiej inwestującym "OFE" z wszystkich OFE w naszym kraju.

    Ale nie mówmy to o OFE. OFE to jeden wielki przekręt dodatkowo powiązny ze
    szwagrami inwestującymi na GPW i transferującymi do siebie srodki od
    inwestorów prywatnych. OFE to nie jest żaden prawdziwy rynek i nie można
    mówic, że OFE to coś co jest "prywatne". Co do wyników w początkowym okresie
    koszty stałe mają olbrzymi wpływ na rentowność, w dystansie nie ma takiej
    możliwości aby nawet OFE nie były lepsze od ZUS, o ile nawet w początkowym
    okresie tak nie było (nie wiem czy to prawda).

    Porównaj to raczej do realnej gospodarki rynkowej. Jak napisałem w innym
    poście: zdaję sobie sprawę, że skala wyłudzeń rent jest zapewne znaczna. Ale
    gdybym miał do wyboru tylko dwie odpowiedzi, to naprawdę nie wiem czy
    globalny efekt tego zjawiska dla realnej gospodarki jest pozytywny czy
    negatywny. Naturalnie jest niewątpliwe, że istnieje grupa ludzi, która na
    tym traci, ale mnie chodzi o efekt uśredniony dla wszystkich. W każdym razie
    nie mam poczucia, abym ja na tym tracił.

    marekz

  • 19. Data: 2007-11-03 13:24:18
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]

    > W każdym razie - ZUS w tej dziedzinie zupełnie i naturalnie był ...
    > najlepiej inwestującym "OFE" z wszystkich OFE w naszym kraju.

    Ale nie mówmy tu o OFE. OFE to jeden wielki przekręt dodatkowo powiązany ze
    szwagrami inwestującymi na GPW i transferującymi do siebie środki od

  • 20. Data: 2007-11-03 13:40:08
    Od: "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu>

> [...]

    > Skala wyłudzeń rent jest na pewno znaczna, temu nie zaprzeczam. Nie jest
    > tylko dla mnie jednoznaczne, że globalby tego efekt jest zły.

    Powiem tak: życie idzie swoją drogą. Poprzez skalę nadużyć wykładnia
    przepisów bardzo się zaostrzyła. I dlatego osoby, które spełniają warunki do
    otrzymania renty, nie otrzymują jej. Państwa nie stać bowiem na liberalną
    wykładnię przepisów. Rzeczywiście limitów rent nie ma, ale na każdym etapie
    decyzyjnym jest świadomość, iż SP dysponuje ograniczoną ilością środków.
    Więc osoby, które obiektywienie spełniają przesłanki faktyczne, renty nie
    otrzymują, bo nie mogą dostatecznie udownić swojego kalectwa. Mało tego -
    nawet jeżeli już udowodnią, to renta nie jest za wysoka. Bo pobierają je
    osoby obiektywnie nieuprawnione. Cwaniaki, które w rzeczywistości chwalą
    się, iż udało im się wykołować inwalidów. Ale to powód do chwały. Tak samo
    jak z miejscami dla niepełnosprawnych - wystarczy przejść po centrach
    większych polskich miastach i zobaczyć, jakie samochody parkują na miejscach
    dla niepełnosprawnych. Wniosek nasuwa się sam, skąd wzieli stosowne
    zaświadczenia.

    AR