    From: "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyłudzona renta
    Date: Sat, 3 Nov 2007 14:40:08 +0100

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fghsbo$ou7$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu>
    > napisał w wiadomości news:fghqbq$5ua$1@news.onet.pl...

    > Skala wyłudzeń rent jest na pewno znaczna, temu nie zaprzeczam. Nie jest
    > tylko dla mnie jednoznaczne, że globalby tego efekt jest zły.

    Powiem tak: życie idzie swoją drogą. Poprzez skalę nadużyć wykładnia
    przepisów bardzo się zaostrzyła. I dlatego osoby, które spełniają warunki do
    otrzymania renty, nie otrzymują jej. Państwa nie stać bowiem na liberalną
    wykładnię przepisów. Rzeczywiście limitów rent nie ma, ale na każdym etapie
    decyzyjnym jest świadomość, iż SP dysponuje ograniczoną ilością środków.
    Więc osoby, które obiektywienie spełniają przesłanki faktyczne, renty nie
    otrzymują, bo nie mogą dostatecznie udownić swojego kalectwa. Mało tego -
    nawet jeżeli już udowodnią, to renta nie jest za wysoka. Bo pobierają je
    osoby obiektywnie nieuprawnione. Cwaniaki, które w rzeczywistości chwalą
    się, iż udało im się wykołować inwalidów. Ale to powód do chwały. Tak samo
    jak z miejscami dla niepełnosprawnych - wystarczy przejść po centrach
    większych polskich miastach i zobaczyć, jakie samochody parkują na miejscach
    dla niepełnosprawnych. Wniosek nasuwa się sam, skąd wzieli stosowne
    zaświadczenia.

    AR