  • 1. Data: 2007-11-02 21:31:57
    Temat: Wyjazd za granicę i WKU
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Syn sąsiadki wyjechał 3 lata temu do USA i jak sądzę nie zawiadomił o tym
    WKU. Służby wojskowej nie odbywał. Ma 25 lat.
    Od jakiegoś czasu przychodzą listy polecone adresowane na niego (kilka dni
    temu z prokuratury). Listów matka nie może odebrać, więc nie wiadomo, co w
    nich jest. Ostatnio była nawet policja i przepytywali sąsiadów o delikwenta.
    Przypuszczamy, że chodzi o służbę wojskową.
    Co można teraz zrobić aby chłop nie narobił sobie gorszych problemów, które
    spowodują, że już nigdy do kraju nie wróci, bo dostanie jakiś wyrok za
    unikanie służby w wojsku?
    Jak się dowiedzieć, co prokurator mu zarzuca, skoro matka nie może listu
    odebrać a sam adresat jest za granicą. Pewnie urzędy potraktują listy jako
    "skutecznie doręczone" a tutaj nik nie wie o co chodzi.
    Doradźcie Grupowicze coś mądrego.
    Jacek

  • 2. Data: 2007-11-02 22:30:09
    Temat: Re: Wyjazd za granicę i WKU
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > odebrać a sam adresat jest za granicą. Pewnie urzędy potraktują listy jako
    > "skutecznie doręczone" a tutaj nik nie wie o co chodzi.

    było się wymeldować przed wyjazdem.

  • 3. Data: 2007-11-02 22:34:32
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > za unikanie służby w wojsku?
    > Jak się dowiedzieć, co prokurator mu zarzuca, skoro matka nie może listu

    Zarzuca mu pewnie przestepstwo z art. 224 utawy z 1967 roku o powszechnym
    obowiazku obrony RP

    Pewnie urzędy potraktują listy jako
    > "skutecznie doręczone" a tutaj nik nie wie o co chodzi.

    Nie potraktuja. Jesli maja odpowiednia podstawe dowodowa wydadza
    postanowienie o przedstawieniu zarzutow i zawiesza postepowania na czas
    nieobecnosci faceta. Zarzadzi sie rownoczesnie poszukiwania (bo list gonczy
    w takiej sprawie raczej nie) i jak kiedys go "wpuszcza" w komputer na
    granicy to sie dowie, ze prokurator go szuka.

    Cezar

  • 4. Data: 2007-11-02 23:19:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wymeldować gościa "z urzędu", skoro od trzech lat nie mieszka. Nic innego
    zrobić bez jego udziału nie można.

  • 5. Data: 2007-11-03 07:17:37
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Wymeldować gościa "z urzędu",

    Dzięki.
    Ale czy coś wymeldowaniem pomożemy delikwentowi? Nadal będzie poszukiwany, a
    z tego, co wiem, to nie ma zamiaru siedzieć za Wielką Wodą dożywotnio, tylko
    zamierza wrócić "na Ojczyzny łono" i to nie w charakterze przestępcy mimo
    woli a jako świeżo dorobiony biznesmen.
    Może by sam wysłał jakieś pismo (wiem, że późno) do WKU, czy gdzie tam
    jeszcze.
    Jacek

  • 6. Data: 2007-11-03 07:18:31
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    IMO nie masz racji. Nie tyle miał się wymeldować ile zawiadomić WKU o
    wyjeździe.
    Jacek

  • 7. Data: 2007-11-03 08:43:15
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > mimo woli a jako świeżo dorobiony biznesmen.
    > Może by sam wysłał jakieś pismo (wiem, że późno) do WKU, czy gdzie tam

    Jesli szuka go prokuraura to znaczy , ze ma zarzut i chca mu go oglosic i
    przesluchac jako podejrzanego.
    Co ma mu niby pomoc zmiana zameldowania ? Jesli prokurtor go nie znajdzie,
    to zawiesi postepowanie i z automatu rozpocznie poszukiwania - jedym z jego
    elementow jest wyslanie zapytania do bazy BEL/CBA o aktulany adres...

    Cezar

  • 8. Data: 2007-11-03 10:59:10
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Niech zbiera kasiore na kaucje przyda mu sie bo pewnie wystawia list gonczy
    i na dzien dobry z lotniska trafi w kajdanach do aresztu.
    Na jego miejscu postaral bym sie o obywatelstwo wielkiego brata i zrzekl sie
    polskiego.

  • 9. Data: 2007-11-03 11:19:28
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 3, 8:18 am, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
    > IMO nie masz racji. Nie tyle miał się wymeldować ile zawiadomić WKU o
    > wyjeździe.
    > Jacek

    Tez. Takie polskie glupie prawo. Do WKU trzeba zglosci wyjazd na
    dluzej niz 3 miesiace. Ale wymeldowujac sie staje sie obywatelem RP
    bez miejsca zamieszkania i przydzialu odpowiedniego WKU. Czyli nie ma
    odpowiedniego biura przynaleznego do jego miejsca zamieszkania ktore
    powinno wyslac mu wezwanie,zawiadomienie itp. Przerabialem taki numer
    z jednym z czlonkow rodziny. Wymeldowal sie bo sprzedawal mieszkanie i
    po miesiacu zdecydowal ze woli z ta kasa pojechac do angli tam robic
    interesy. Nie mogl zglosic ze wyjezdza bo nie mial gdzie.

  • 10. Data: 2007-11-03 12:25:21
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "MT" <s...@d...null> napisał w wiadomości
> [...]
    > gonczy i na dzien dobry z lotniska trafi w kajdanach do aresztu.
    > Na jego miejscu postaral bym sie o obywatelstwo wielkiego brata i zrzekl

    Ja jeszcze dodatkowo zmieniłbym twarz oraz linie papilarne!

    marekz