  • 1. Data: 2007-11-03 11:01:05
    Temat: Tymczasowe zameldowanie
    Od: "Marcy Shan" <a...@t...pl>

    Witam,
    jestem zameldowana w miejscowosci A - ktora to, jest dla mnie miejscowoscia
    rodzinna i tam tez, polozony jest moj dom rodzinny z ktorego nikt mnie nie
    wyrzuci ;) Przeprowadzilam sie do miejscowosci B oddalonej od miejscowosci A
    o kilkaset km - i chcialabym sie tam zameldowac (tymczasowo). Za niedlugi
    czas chce otworzyc dzialalnosc gospodarcza oraz bede miala 'przyjemnosc'
    zarejstrowania auta. Moje pytanie - jak mam postapic? Nadmienie, ze nie chce
    zmieniac dokumentow, rachunkow bankowych itp. bo nie wiem jak dlugo bede
    przebywac w obecnym miejscu zamieszkania... Czy mam dokonac wymeldowania
    calkowitego i zameldowac sie w obecnym miejscu zamieszkania? Jak mam sie
    zameldowac? Jakie dokumenty sa potrzebne - umowa najmu? itp. Czy dostane
    jakis papierek potwierdzajacy moje nowe miejsce zamieszkania? Czy wszystko
    jest w formie eletronicznej? ;) Firme chcialabym zarejstrowac na obecny
    adres faktycznego zamieszkania, tablice rejstracyjne rowniez. Licze na
    konstruktywne odpowiedzi...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-03 18:32:39
    Temat: Re: Tymczasowe zameldowanie
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Marcy Shan pisze:
    > jest w formie eletronicznej? ;) Firme chcialabym zarejstrowac na obecny
    > adres faktycznego zamieszkania, tablice rejstracyjne rowniez. Licze na
    > konstruktywne odpowiedzi...

    Olej sprawe zameldowania :-)
    W urzedzie skarbowym mozna wpisac oba adresy, adres zameldowania i adres
    zamieszkania, wiec w przypadku dzialalnosci gospodarczej nie ma to
    znaczenia. Pewnie jedynym problemem z dzialalnoscia bedzie to ze
    rejestrujesz ja w urzedzie miasta, na terenie ktorego jestes
    zameldowana. Czeka cie wiec wycieczka do miasta A.

  • 3. Data: 2007-11-03 20:11:20
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > znaczenia. Pewnie jedynym problemem z dzialalnoscia bedzie to ze
    > rejestrujesz ja w urzedzie miasta, na terenie ktorego jestes zameldowana.

    Działalność gospodarczą osoby fizycznej rejestruje się w miejscu
    zamieszkania osoby (siedziby firmy).

    Art. 23.1. ustawy o swobodzie działalności gospodarczej: Ewidencję prowadzi
    gmina właściwa
    dla miejsca *zamieszkania* przedsiębiorcy, jako zadanie zlecone z zakresu
    administracji rządowej. Miejscem
    zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa przedsiębiorca z zamiarem
    stałego pobytu.

    Samochód też rejestruje sie w urzędzie właściwym ze wzgledu na miejsce
    zamieszkania.

  • 4. Data: 2007-11-03 21:37:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Wojcicki wrote:

    > Olej sprawe zameldowania :-)

    najwyżej ci dowalą ograniczenie wolności i łupną po kieszeni.