    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyłudzona renta
    Date: Sat, 3 Nov 2007 13:53:12 +0100

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fghqdm$62u$1@news.onet.pl...

    > z tego co czytam na grupie to tu sami psychologowie i wrozki wszystko
    > wiedzacy.pisze wyraznie ze wali mnie to ze dorabia kradnac, ale boli ze
    > okrada nas wszystkich, a takich pseudo rencistow jest wielu.

    Organ rentowy to fabryka absurdów. Zazwyczaj te absurdy działają na
    niekorzyść klienta tego organu. Czasami działają na jego korzyść. W
    przypadku który opisujesz posługujesz się domysłami, że jakiś przedsiębiorca
    niesłusznie pobiera rentę, ale na jakich podstawach tak sądzisz. Na
    podstawie własnego przeczucia? Używasz określenia "kradnąc", więc może to
    nie tylko przeczucia, ale także jakieś dowody? No to w takim razie masz do
    wyboru do zgłoszenia albo organ rentowy, albo prokuratura.

    Z tym "okrada nas wszystkich" to przełożenie wcale nie jest takie proste jak
    Ci się wydaje. Jeżeli to jest przedsiębiorca (a jak piszesz ma dobrze
    działającą firmę), to głowę daję, że lepiej zagospodarowuje te choćby nawet
    "ukradzione" w Twoim mniemaniu środki, niż nieudolny organ rentowy. Owszem
    mamy w PL unijny socjalizm, ale to już nie taki socjalizm jak był za komuny
    (że pieniądze to było dobro wydzielane przez państwo). Więc naprawdę
    przełożenie nie jest tu takie proste.

    No chyba, że jestes z tej grupy osób, która uważa, że organ rentowy i
    wogólności państwo efektywniej gospodaruje środkami niz prywatni
    przediębiorcy. Naturalnie szanuję także tę grupę osób.

    marekz