    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyłudzona renta
    Date: Sat, 3 Nov 2007 14:15:13 +0100

    Użytkownik "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu> napisał
    w wiadomości news:fghqbq$5ua$1@news.onet.pl...

    > Jak się czyta takie rzeczy, to ręce opadają.
    >
    > Renta należy się temu, kto *rzeczywiście* spełnia przesłanki faktyczne do
    > jej otrzymania. Jeżeli więc ktoś otrzymuje rentę tylko dlatego, że udało
    > mu się załatwić fałszywe zaświadczenie o spełnieniu warunków (np. lewe
    > zaświadczenie lekarskie) albo zataił przed lekarzem orzecznikiem istotne
    > okoliczności faktyczne, to po prostu wyłudza świadczenie. Pomijam tutaj
    > [...]
    > Natomiast przez wyłudzane renty, odpowiedniego wsparcia nie otrzymują
    > osoby, które na prawdę tego potrzebują. Dla wszystkich przecież nie
> [...]

    Prezentujesz tutaj dosyć egzotyczna koncepcję. Bo dochodzisz do wniosku
    sprzecznego z tym co napisałes na początku, czyli wnioskujesz, że mimo tego
    iż ktoś spełnia przesłanki faktyczne, renty nie dostanie, dlatego że ktoś
    inny ją dostał. A przeciez gdyby to działało, to także by ją dostał, czyż
    nie? Tu nie ma "dla wszystkich nie starcza", są spełnione warunki, to ma być
    renta, prawda? Nie ma odgórnie ustalonego limitu jaka ilość osób może być na
    tyle chora, że należy im się renta.

    Więc to chyba taka troszkę jakby manipulacja, nie? :-)

    Skala wyłudzeń rent jest na pewno znaczna, temu nie zaprzeczam. Nie jest
    tylko dla mnie jednoznaczne, że globalby tego efekt jest zły.

    marekz