  • 11. Data: 2009-11-10 09:55:54
    Temat: Re: Wydawnictwo zada ksera dowodu osobistego
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 10, 10:45 am, Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tłumaczem, czy to naprawdę ja kilka dni temu te wierszyki
    > przetłumaczyłem. Co dotyczy dodatkowej umowy pisemnej, to mogę się na
    > nią zgodzić, ale koszty przesyłki im doliczę do faktury. Nie
    > podejrzewam, że oni chcieli ode mnie wyłudzić tłumaczenie, po prostu
    > podejrzewam, że tam jest ktoś zbyt biurokratyczny, a nie ma żadnej
    > podstawy prawnej.
    >
    > No ale to tak na margines. Ciągle pozostaję pytanie, jak polskie prawo
    > reguluje sprawę kserowania DO, jakie warunki muszą być spełnione, żeby
    > mogli zbierać ksera DO (z fotografiami, PESELem itp.).

    Prowadzisz dzialanosc gospodarcza?

  • 12. Data: 2009-11-10 10:04:58
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    BK wrote:
    > Prowadzisz dzialanosc gospodarcza?

    Tak, przecież napisałem, że mam czeski odpowiednik REGON.

    Ale ja pytam o coś innego: jak polskie prawo reguluje kopiowanie dowodów
    osobistych. Więc chodzi mi o właściwe akapity polskiej ustawy o dowodach
    osobistych lub o ochronie danych osobistych może to jest ujęte w jakiejś
    innej ustawie. Może w jakimś serwisie prawniczym ktoś wyjaśniał sprawę
    (ale nie wygooglałem).

    Ludek

  • 13. Data: 2009-11-10 10:10:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 10, 11:04 am, Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> wrote:

> [...]
    > osobistych lub o ochronie danych osobistych może to jest ujęte w jakiejś
    > innej ustawie. Może w jakimś serwisie prawniczym ktoś wyjaśniał sprawę

    I tym sposobem jest po sprawie - ustawa o ochronie danych osobowych
    nie ma zastosowanie bo jestes przedsiebiorca. U nas te przepisy [ktore
    mozna zastosowac do kserowania dowodow] nie dotycza przedsiebiorcow.

    Jest tu ewidentnie sprawa stosunkow dwoch profesjonalistow -
    przedsiebiorcow, jeden od drugiego moze wymagac czego chce, a drugi
    moze sie zgodzic lub nie.

    Gromadzenie danych przedsiebiorcow [w tym ksero ich dokumentow] nie
    podlega pod ochrone danych osobowych, takiego zbioru nie trzeba
    rejestrowac itp. itd.

  • 14. Data: 2009-11-10 10:11:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ludek Vasta pisze:

> [...]
    > osobistych lub o ochronie danych osobistych może to jest ujęte w jakiejś
    > innej ustawie. Może w jakimś serwisie prawniczym ktoś wyjaśniał sprawę

    Nie ma stricte zakazu xerowania dowodów osobistych. Jedyną ustawą
    przychodzącą mi do głowy jest ustawa o ochronie danych osobowych. Jeśli
    ktoś trzyma ksera dowodów, to powinien mieć prawo do przechowywania
    danych osobowych w nich zawartych. Ale w tym przypadku dane firm (choćby
    były osobami fizycznymi) nie są chronione.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-11-10 10:14:16
    Od: "kołdunka" <k...@n...pl>

    > innej ustawie. Może w jakimś serwisie prawniczym ktoś wyjaśniał sprawę

    bo sprawa jest śliscka
    Bylo o tym glosno spowodu firm komórkowych które nagminnie kserują dowody.
    Prawo nie zabrania kopiowania i przechowywania (jeśli oczywiście dane które
    tam som=, przetwarzajo zgodnie z ustawom)

    Myśle że w przypadku sprzedaży praw autorskich poprzez net, firma musi
    podjąć rozzzsądne kroki by się upewnić kto immienie stoi za traązakcją, w
    przypadku możliwych konfliktów.
    Nie chcesz kserować, zaporponuj poświadczenie notarialne podpisu.
    Ja na twoim miejscu wysłał bym skan dowodu i już

    jk

  • 16. Data: 2009-11-10 10:15:58
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    BK wrote:
    > I tym sposobem jest po sprawie - ustawa o ochronie danych osobowych
    > nie ma zastosowanie bo jestes przedsiebiorca. U nas te przepisy [ktore
    > mozna zastosowac do kserowania dowodow] nie dotycza przedsiebiorcow.

    No to chyba pierwsza odpowiedź na moje pytanie, dziękuję bardzo. Ale
    mogę jeszcze poprosić o tzw. podstawę prawną? To znaczy o odsyłacz do
    właściwych przepisów prawnych?

    Ludek

  • 17. Data: 2009-11-10 10:25:25
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 10, 11:15 am, Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> wrote:

    > No to chyba pierwsza odpowiedź na moje pytanie, dziękuję bardzo. Ale
    > mogę jeszcze poprosić o tzw. podstawę prawną? To znaczy o odsyłacz do
    > właściwych przepisów prawnych?
    >
    > Ludek

    Jasne - generalnie reguluje to ustawa z 29 sierpnia 1997 o ochronie
    danych osobowych. Wiecej ifno na www.giodo.gov.pl .

    http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/999/j/pl/

  • 18. Data: 2009-11-10 10:35:02
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    BK wrote:

    > Jasne - generalnie reguluje to ustawa z 29 sierpnia 1997 o ochronie
    > danych osobowych. Wiecej ifno na www.giodo.gov.pl .
    > http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/999/j/pl/

    Nie widzę tam nic na temat kserowania DO.

    Tylko chcę nadmienić, że ja wszelkie dane temu wydawnictwu dałem. Imię,
    nazwisko, adres, odpowiednik REGON oraz odsyłacz do wyszukiwarki DG,
    gdzie można wprowadzić mój REGON i sprawdzić. Zresztą dane te będą
    również na fakturze, którą im wystawię. Chodzi mi tylko i wyłącznie o
    kwestie "kserowania DO".

    Więc powtórzę jeszcze raz: Jakie warunki musi spełniać ta firma, która
    wymaga i zbiera ksera dowodów osobistych? Nie chodzi więc o to, jakie
    obowiązki dotyczą mnie, ale jakie obowiązki ma ta firma, która chce
    ksero mojego dowodu osobistego.

    Ludek

  • 19. Data: 2009-11-10 10:40:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ludek Vasta pisze:

    > Nie widzę tam nic na temat kserowania DO.

    Trudno wskazać ustawę mówiącą o kserowaniu DO, skoro takiej ustawy
    nie ma.

    Żadnych.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-11-10 10:42:33
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 10, 11:35 am, Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> wrote:

    > Nie widzę tam nic na temat kserowania DO.

    Wybacz prawo to nie jest 10000 pytan i odpowiedzi na kazda okazje. DO
    to nic innego jak Twoje dane osobowe. Reszte mozna sobie
    wyinterpretowac.

> [...]
    > gdzie można wprowadzić mój REGON i sprawdzić. Zresztą dane te będą
    > również na fakturze, którą im wystawię. Chodzi mi tylko i wyłącznie o

    Rozumiem.

> [...]
    > wymaga i zbiera ksera dowodów osobistych? Nie chodzi więc o to, jakie
    > obowiązki dotyczą mnie, ale jakie obowiązki ma ta firma, która chce

    Odpowiedz brzmi: nie musi zadnych. Polskie prawo nie naklada na nich w
    tym przypadku zadnych obowiazkow i wymagan.