  • 1. Data: 2011-03-04 17:33:59
    Temat: Wybrór operatora sieci Internet w miejskich budynkach
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam

    Jest kilku dostawców Internetu na terenie miasta.

    Powstają na jego terenie bloki - tzw. TBS-y.

    Do każdego nowo wybudowanego wszystkie firmy składają swoje oferty obsługi
    Internetu dla przyszłych klientów/mieszkańców.

    Zawsze wybór pada na jedną tą samą mimo gorszej oferty.

    Jak właściwie w takiej spółce (TBS) podejmowane są takie decyzje ? Nie jest
    organizowany przetarg tylko taki luźny konkurs ofert. Sytuacja jest bardzo
    "korupcjogenna"

    W zamieszkałych juz blokach TBS operator podpisuje umowę na dostawce na kilka
    lat - a po tym czasie TBS ponownie rozważa oferty konkurencji - i kończy się
    wyborem tej samej- argumentacja jest taka sama" ta firma juz tam działa długo i
    ludzie są zadowoleni"

    Czy inna firma mimo "przegranej" może tam próbować działać równolegle ? (W
    sensie jakiś przepisów)

    czy mieszkańcy muszą być skazani na brak konkurencji mimo iż taka istnieje w
    koło.?

    Chciałbym podążyć temat ale nie bardzo wiem na jakie przepisy można się tam
    powoływać.

    P.J

  • 2. Data: 2011-03-04 18:45:32
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Powstają na jego terenie bloki - tzw. TBS-y.
    > Zawsze wybór pada na jedną tą samą mimo gorszej oferty.

    to mi pachnie wrocławiem. Tu jest tak samo.

    TBS organizuje "przetarg" i wpuszcza tylko internet union. Bo Ci niby
    dają 100Mb/s pomimo, że wybudowana infrastruktura daje możliwości aby
    bez problemu wpuścić 10 operatorów.

    Prawo sobie praktyka sobie. Pisz do UOKiKu i do Pani Prezes Streżynskiej.

  • 3. Data: 2011-03-04 21:27:08
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    <ciach>

    radiówką ich!

  • 4. Data: 2011-03-04 23:27:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011, BETON wrote:

> [...]
    > Internetu dla przyszłych klientów/mieszkańców.
    >
    > Zawsze wybór pada na jedną tą samą mimo gorszej oferty.

    Jak tak z boku...
    A w przypadku operatora telefonicznego też jest "przymus", i tylko
    jeden operator wygrywa prawo doprowadzenia telefonów?

    > W zamieszkałych juz blokach TBS operator podpisuje umowę na dostawce na
    > kilka lat

    Mi się wydawało, że łącze telekomunikacyjne jest do LOKALU a nie
    do BUDYNKU, ale widać mylę się ;)

    > Chciałbym podążyć temat ale nie bardzo wiem na jakie przepisy można się tam
    > powoływać.

    Jest drobny problem niestety :(
    AFAIR nikt nie zabrał się za nowelizację przepisów KC i ustawy o ochronie
    lokatorów, w których są pewne "przymusowe" prawa do "zakładania".
    Do tego są zapisy o operatorach "publicznych", co niekoniecznie
    pokrywa się z listą dostawców np. internetu.
    Rzuć okiem:
    http://di.com.pl/news/29004,0,Dialog_o_monopolu_w_bu
    dynku_-_operatorzy_udostepniaja_swoja_siec.html
    (i na Olgierda się powołują :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-03-05 14:02:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > http://di.com.pl/news/29004,0,Dialog_o_monopolu_w_bu
    dynku_-_operatorzy_udostepniaja_swoja_siec.html
    > (i na Olgierda się powołują :D)

    Przecież on się uczył prawa pracy jak sam o tym pisał na swojej stronie.
    Powinien się oficjalnie wypowiadać na tematy zgodne ze swoimi
    predyspozycjami, wykształceniem.
    A Lege Artis to apteka.
    http://www.aptekalegeartis.pl/

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-03-07 08:14:05
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > w koło.?
    >
    > Chciałbym podążyć temat ale nie bardzo wiem na jakie przepisy można się

    U mnie w budynku (nie TBS, a zarzadzane przez Spoldzielnie Mieszkaniowa, na
    dodatek nie wspolnota) jest:
    1. BMJ (pierwszy wszedl jako dostawca internetu)
    2. PirxNET (jako drugi dostal pozwolenie na "okablowanie" budynku
    3. UPS (dostawca TV Kablowej, ale rowniez i internetu i telefonii).
    Jak tyo wyglada? Koszmarnie... 2 korytka kablowe + 1 peszel + jeszcze 2
    korytka kablowe (w jednym domofony, w drugim TP SA). Lacznie 5 (!!!) linii w
    korytkach i peszlach...
    Wszyscy mieli pozwolenie od spoldzielni do okablowania. Konkurencja jest
    (BMJ rowniez dostarcza kablowke i telefonie, Tepsa neostrade, wiec... jest w
    czym wybierac), ale wyglad koszmarny.

  • 7. Data: 2011-03-07 08:38:51
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rowniez dostarcza kablowke i telefonie, Tepsa neostrade, wiec... jest w czym

    w nowych budynkach wszystko jest zabudowane.

  • 8. Data: 2011-03-07 09:18:09
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > w nowych budynkach wszystko jest zabudowane.

    Jasne, szczegolnie jak jest "nowy" budynek (juz wybudowany), do ktorego
    wlasnie wpuszczaja i kablowke i dostawce internetu... i oni "zabudowuja"
    pieknie (po scianach, po suficie) swoje korytka kablowe...
    Zgodze sie co do sieci telefonicznej, zgodze sie co do sieci domofonu...
    Reszta? Jesli wpuszcza "w trakcie budowania" operatora - bedzie zabudowane,
    jesli wpuszcza "po wybudowaniu" - juz nie.
    \Ja tylko nap[isalem jak u mnie to wyglada w bloku (budowanym jakies ze 30
    lat temu). Na dodatek mialem "awarie" kabla TPSA, przyszli panowie, rozkuli
    kawalek (15 cm) sciany, zrobili kabelek. Zapytalem - a jak dalej bedzie
    "lamac sie" ? (kabel aluminiowy zamurowany w scianie, bez peszla - wtedy tak
    kladziono wszystkie instalacje). Otrzymalem odpowiedz - pociagniemy korytko
    kablowe z linia od puszki na korytarzu do pana mieszkania. (czyli kolejne
    korytko... Pieknie...).

  • 9. Data: 2011-03-07 10:01:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-07, Misiek <p...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Jasne, szczegolnie jak jest "nowy" budynek (juz wybudowany), do ktorego
    > wlasnie wpuszczaja i kablowke i dostawce internetu... i oni "zabudowuja"
    > pieknie (po scianach, po suficie) swoje korytka kablowe...

    Nie. W nowych budynkach (pewnie po 2002 roku) zazwyczaj masz również
    w ścianach zabudowaną instalację TVK, a nie tylko telefoniczną.
    I w takich budynkach spokojnie przewidują więcej niż 1 dostawcę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2011-03-07 13:30:27
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > w ścianach zabudowaną instalację TVK, a nie tylko telefoniczną.
    > I w takich budynkach spokojnie przewidują więcej niż 1 dostawcę.

    Ok, nie znam "nowych" budynkow... jesli tak jest - ok... Tyle ze najpierw
    "zarzadzajacy" budynkiem musi wyrazic na to zgode...