  • 1. Data: 2011-03-03 23:36:27
    Temat: Departament Kredytów Trudnych
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Witam,

    Czy bank ma prawo wysyłać do dłużnika kopertę na której w widoczny sposób
    jest napisana nazwa ów banku oraz wielkimi literami "DEPARTAMENT KREDYTÓW
    TRUDNYCH"?

    Czy nie stanowi to w jakiś sposób pogwałcenia tajemnicy bankowej? (bo tak
    zaadresowaną kopertę listonosz przekazuje sekretarce/żonie/itp./itd. a więc
    osobom postronnym, którzy poniekąd dowiadują się o trudnej sytuacji
    finansowej dłużnika)

    Jeśli wszystko jest ok, to czy w takim razie bank równie dobrze może założyć
    "Departament klientów posiadających środki na koncie w kwocie ponad 200 tys
    zł" i rozsyłać korespondencję w ten sam sposób?

    Pzdr,

  • 2. Data: 2011-03-04 07:12:43
    Temat: Re: Departament Kredytów Trudnych
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kubba Bubba napisa?(a):

    > Czy bank ma prawo wysy?aae do d?u?nika koperte na której w widoczny sposób
    > jest napisana nazwa ów banku oraz wielkimi literami "DEPARTAMENT KREDYTÓW
    > TRUDNYCH"?

    To dopiero poczatek ;) Bo potem podstawia pod dom dluznika furgon z
    takim napisem. Nie mowiac juz o tym, ze za dluznikiem beda stale chodzic
    osobnicy ubrani w firmowe mundurki z krzykliwym napisem Windykacja
    Kredytow Trudnych ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 3. Data: 2011-03-04 08:25:47
    Od: "t" <t...@0...pl>

    Oczywiście nazwa departamentu jest niewłaściwa.
    Bo widać, że kredyt był łatwy.
    A trudna jest jego spłata.

  • 4. Data: 2011-03-04 23:17:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011, Kubba Bubba wrote:

    > Czy nie stanowi to w jakiś sposób pogwałcenia tajemnicy bankowej?

    Ale niespłacony dług nie jest "tajemnicą".
    Chyba że umówiono się inaczej.
    Dług można wystawić go na alledrogo (nie wiem, mają tak
    działkę "długi sprzedam"?) czy gdziekolwiek indziej w publicznym
    miejscu.
    Chyba nie spodziewasz się, że "w ramach tajemnicy" jedyne co będzie
    mógł zrobić wierzyciel to wystawić info: "dług jakiegoś pana, w wysokości
    12 743 zł, powstały w dniu 12.II.2011"?
    Kupiłbyś coś takiego?

    > osobom postronnym, którzy poniekąd dowiadują się o trudnej sytuacji
    > finansowej dłużnika)

    Dłużnik tak ma - informacja o jego niespłaconym długu nie jest chroniona.

    > Jeśli wszystko jest ok, to czy w takim razie bank równie dobrze może założyć
    > "Departament klientów posiadających środki na koncie w kwocie ponad 200 tys
    > zł" i rozsyłać korespondencję w ten sam sposób?

    Po pierwsze, to bank może nie chcieć pozbywać się klientów którzy
    trzymają w nim po ćwierć miliona, w odróżnieniu od dłużników
    którzy zalegają mu z podobną spłatą, a po drugie przepisy prawa
    nie pozwalają na domyślne (bez zgody drugiej strony) przekazywanie
    wierzytelności, w odróżnieniu od przekazywania (sprzedawania)
    długów, więc bank może mieć kłopot z wyjaśnieniem dlaczego
    chce pieniądze klienta przekazać gdzie indziej :>
    (a to fakt że bank chce *pozbyć się* długu klienta daje mu
    prawo do upubliczniania danych).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-03-05 12:13:37
    Temat: Re: Departament Kredytów Trudnych i [OT]
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.03.2011 00:17), Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Dług można wystawić go na alledrogo (nie wiem, mają tak
    > działkę "długi sprzedam"?) czy gdziekolwiek indziej w publicznym

    Wydaje mi się, że z samego prawa upublicznienia danych przy okazji
    oferty sprzedaży, nie wynika że można je upubliczniać przy każdej innej
    okazji.

    a offtopicznie - spółdzielnie od czasów wprowadzenia ODO, nie podają
    list dłużników (co miało ich stygmatyzować i mobilizować do spłaty),
    tylko "grand totale" dla klatki/bloku.

    Dziwię się że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł, żeby rozesłać do
    wszystkich mieszkańców kartkę o treści: "Szanowny Panie XXX, informujemy
    że jesteśmy w posiadaniu wierzytelności u p. YYYY tytułem opłat
    czynszowych... jeżeli jesteś zainteresowany kupnem tej wierzytelności ...".

    p. m.

  • 6. Data: 2011-03-05 12:57:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > Dług można wystawić go na alledrogo (nie wiem, mają tak
    > działkę "długi sprzedam"?) czy gdziekolwiek indziej w publicznym

    I IHMO jest to dalsza część tego samego problemu, co wpisywanie do
    różnych "rejestrów długów" itepe.

    Uważam, że zarówno sprzedaż jak i sama tylko publikacja informacji o
    rzekomym długu powinna wymagać praworządnego wyroku sądu
    stwierdzającego, że dług faktycznie istnieje.

  • 7. Data: 2011-03-05 12:59:59
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-03-05 13:57, Andrzej Lawa pisze:

    > Uważam, że zarówno sprzedaż jak i sama tylko publikacja informacji o
    > rzekomym długu powinna wymagać praworządnego wyroku sądu
    > stwierdzającego, że dług faktycznie istnieje.

    W tym, że wyroki nie stwierdzają zasadniczo istnienia długów, a
    to czy można dochodzić ich na drodze postępowania egzekucyjnego.
    A to 2 różne rzeczy.

    6008

  • 8. Data: 2011-03-05 14:50:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Mar 2011, mvoicem wrote:

    > Wydaje mi się, że z samego prawa upublicznienia danych przy okazji
    > oferty sprzedaży, nie wynika że można je upubliczniać przy każdej innej
    > okazji.

    Pozostaje się zgodzić.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-03-06 22:32:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.03.2011 13:59, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    > W tym, że wyroki nie stwierdzają zasadniczo istnienia długów, a to czy
    > można dochodzić ich na drodze postępowania egzekucyjnego. A to 2 różne
    > rzeczy.

    Zgaduję, że masz na myśli przedawnienia roszczeń, więc w życiu
    codziennym postawiłbym pomiędzy jednym a drugim znak równości - mało kto
    przechowuje dowody zapłaty dłużej niż okres przedawnienia. Wielu nawet
    krócej.

  • 10. Data: 2011-03-06 23:12:58
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-03-06 23:32, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > codziennym postawiłbym pomiędzy jednym a drugim znak równości - mało kto
    > przechowuje dowody zapłaty dłużej niż okres przedawnienia. Wielu nawet

    To ja postawię znak równości pomiędzy nie przechowywaniem
    dowodów, a chęcią nie płacenia za zaciągane zobowiązania ;)

    6008