  • 1. Data: 2011-03-04 17:35:19
    Temat: Pozew o rozwód i zwolnienie z opłaty
    Od: Pawel <l...@p...pl>

    Witam serdecznie

    Chcę złożyć pozew o rozwód (bez orzekania o winie, jednak żona twierdzi że
    zrobi wszystko aby wyrok mówił o mojej winie). Pozew mam już przygotowany,
    uzasadniony. Muszę go tylko złożyć.
    Niestety, opłata wynosi 600zł. Obecnie nie stać mnie na taki wydatek,
    dlatego chciałbym uzyskać zwolnienie z opłaty. Na stronie Ministerstwa
    Sprawiedliwości znalazłem formularz, wypełniłem go, z pracy mam
    zaświadczenie o wysokości zarobków.
    Jak teraz wygląda procedura. Czy idę do sądu, składam pozew i wniosek o
    zwolnienie z opłat? Czy najpierw wniosek, a jeśli będzie pozytywnie
    rozpatrzony to dopiero składam pozew?
    Z ustawy (Dz.U. 2005 Nr 167 poz. 1398) nie wynika to dokładnie.
    Dodatkowo, art. 112 pkt 3 mówi o tygodniowym terminie do opłacenia pozwu w
    przypadku odrzucenia wniosku( dobrze rozumiem?), a w tydzień na 100% nie
    uda mi się zebrać wymaganej kwoty. Jeśli nie wpłacę, to wniosek jest
    odrzucany?

    Trochę to zawiłe, ale mam nadzieję że ktoś mi to wytłumaczy :)
    Z góry dziękuję.

    Paweł
    Your mouse has moved.
    Windows must be restarted for the change to take effect.