  • 1. Data: 2004-05-11 10:16:29
    Temat: Wpis pod hipotekę
    Od: lazik_s <s...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!

    Posiadam klauzurę wykonalności i chcę się wpisać dłużnikowi na
    hipotekę. Z tego co się orientuję są dwie możliwości:
    1. Wpisuję się samemu i czekam aż dłużnik będzie sprzedawał swoją
    własność.
    2. Oddaję sprawę do komornika.
    Nie wiem która z tych opcji jest lepsza i przede wszystkim pewna.
    Nie orientuję się także czy do odzyskania należności od dłużnika liczy
    się kolejność wpisu na hipotekę, czy są jakieś instytucje mające
    zawsze pierwszeństwo np.(banki). Jak jest w tym momencie ze sprzedażą
    takiej nieruchomości. Czy bez problemu każdy może taką nieruchomość
    kupić (tym bardziej że dług jest mały w stosunku do wartości
    nieruchomości).

    --
    Pozdrowienia,
    lazik_s mailto:n...@p...gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --

  • 2. Data: 2004-05-11 19:38:00
    Temat: Re: Wpis pod hipotekę
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "lazik_s" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > takiej nieruchomości. Czy bez problemu każdy może taką nieruchomość
    > kupić (tym bardziej że dług jest mały w stosunku do wartości

    hopoteka przymusowa (wpisana na podstawie tytułu wykonawczego) art. 109
    ustawy o księgach wieczystych i hipotece ma pierszeństwo przed innymi
    hipoekami

  • 3. Data: 2004-05-11 21:42:03
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "lazik_s" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!
    >
    > Posiadam klauzurę

    To bądz pozdrowiony bracie w swoim klasztorze !!!!
    Chyba, ze posiadasz klauzulę ...

    --
    SQLwysyn
    of you." - Larry Flynt

  • 4. Data: 2004-05-12 10:01:44
    Od: lazik_s <s...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!

    Pewnego dnia, a było to we wtorek wieczorem, SQLwysynie napisałeś na
    pl.soc.prawo coś takiego:
    > To bądz pozdrowiony bracie w swoim klasztorze !!!!
    > ^^^^
    > Chyba, ze posiadasz klauzulę ...
    > ^^

    Idąc twoim tokiem postępowania masz powyżej zaznaczone także twoje
    niedoróbki, a jak próbujesz moralizować już innych to rób to w sposób
    nieskazitelny w swoim przekazie. Z twojej odpowiedzi widać, iż nie
    zapoznałeś się z FAQ grupy pl.soc.prawo. Proponuję w tym zakresie
    doczytanie ze zrozumieniem punktów 2.1.2-2.1.3 a w szczególności punkt
    czwarty traktujący o stylu dyskusji.

    Uwaga FUT: pl.comp.ogonki

  • 5. Data: 2004-05-12 19:50:51
    Od: sebol <i...@a...pl>

    lazik_s wrote:

> [...]
    > hipotekę. Z tego co się orientuję są dwie możliwości:
    > 1. Wpisuję się samemu i czekam aż dłużnik będzie sprzedawał swoją

    Jak wolisz. Jezeli chcesz szybko to zrob to sam :].

    > Nie wiem która z tych opcji jest lepsza i przede wszystkim pewna.

    obie sa ok, przy czym w pierwszej sam robisz wszystko i wiesz ze jest ok.

> [...]
    > takiej nieruchomości. Czy bez problemu każdy może taką nieruchomość
    > kupić (tym bardziej że dług jest mały w stosunku do wartości

    Zgodnie z art 75 ustawy o ks. wieczystych i hipotece zaspokojenie
    odbywania sie zgodnie z KPC. Art 1025 KPC wskazuje pierwszenstwo
    hipoteki bankowej, następnie inne. Z praktyki wynika ze jeżeli 'innych'
    jest kilka to decyduje kolejnosc wpisu do KW. Nie bez podstaw jest tam
    wpisana nawet godzina i minuta.

    Nieruchomość dłużnik może sprzedać ale ... z hipoteką - na tym polega
    jej siła. :).

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 6. Data: 2004-05-13 00:02:59
    Od: lazik_s <s...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!

    Pewnego dnia, a było to w środę wieczorem, sebol napisałeś na
    pl.soc.prawo coś takiego:
> [...]
    > podstaw jest tam wpisana nawet godzina i minuta.

    > Nieruchomość dłużnik może sprzedać ale ... z hipoteką - na tym

    Serdeczne dzięki za odpowiedź (pablio tobie także). Muszę doczytać
    podane przez ciebie akty prawne. Ogólnie zaczynam mieć ochotę jednak
    działać dwutorowo i zabezpieczyć się na dwóch hipotekach. Jedną część
    oddam komornikowi. Najgorsze jest to że podobno wpis do hipoteki
    (dzisiaj złożone papiery) to okres 2-3 miesięcy. Jedno jest
    pocieszające, że podobno liczy się data złożenia wniosku o wpis.